וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגנב לבית, אורב לאם חברתו - ונמלט: התיעוד הדרמטי מהרצח ביפו

עם הגשת כתב האישום בפרשת רצח אלמנת ראש העדה הנוצרית פאדיה קדיס פורסמו צילומי אבטחה מביתה. בתיעוד נראה הנאשם אמיר מרמש, חברה של בתה של קדיס, מתגנב במדרגות אל ביתה - ונמלט בהמשך. לטענת הפרקליטות מרמש הוסיף לדקור את קדיס עד שקת הסכין שאחז נשברה

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

צילומי האבטחה מיום הרצח בביתה של פאדיה קדיס, אלמנת ראש העדה הנוצרית ביפו שנרצחה בחודש שעבר, פורסמו היום (שלישי). בצילומים נראה אמיר מרמש חברה של בתה של קדיס, טרייסי, כשהוא מגיע אל הדירה ומתגנב במעלה המדרגות וכן כשהוא יוצא ממנה בהמשך. מרמש נראה נמלט מהמקום, וזמן קצר לאחר כך הוא נעצר בביתו בעיר בידי כוחות יס"מ.

פרקליטות המדינה הגישה היום כתב אישום נגד מרמש וחברתו, בני 18, בגין רצח בכוונה תחילה של אמה של קדיס. על פי כתב האישום, מרמש וקדיס שוחחו ביניהם במשך שבועות על כוונתם לרצוח את האם, שהתנגדה לקשר הזוגי שלהם ותכננו לבצע אותו בתחילת חודש יוני, אך כמה פעמים לא עלה הדבר בידם. לבסוף, בליל 7 ביוני הגיע מרמש לבית המשפחה וקדיס הכניסה אותו.

לטענת הפרקליטות, מרמש הגיע כשברשותו סכין וקדיס הנחתה אותו כיצד לפעול - ולאחר מכן הלכה לחדרה והאזינה למוזיקה באזניות כדי לא לשמוע את צעקותיה של אמה. על פי כתב האישום מרמש נכנס לחדרה של האם כשהוא רעול פנים, וזו התעוררה וצרחה - ואז הוא דקר אותה בסכין שבע פעמים בצווארה ובחזה, והמשיך לעשות כן גם כשהתמוטטה לרצפה - עד שנשברה קת הסכין.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: כך בוצע רצח אלמנת ראש העדה הנוצרית ביפו
החשודים ברצח ביפו: בתה בת ה-18 של אלמנת ראש העדה הנוצרית ובן זוגה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרמש בכניסה לבית משפחת קדיס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמלט מהבית. מרמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מתואר בכתב האישום כי לאחר הרצח קדיס סייעה למרמש לנקות את זירת הרצח באמצעות סמרטוט ומגב והוא העביר את גופת אמה לחדר בקומה השלישית של הבית. השניים, כך נטען, הסתירו חפצים מחדרה של האם כדי להטעות את קרוביה המשפחה לחשוב שהיא נסעה מן הבית ואף החביאו את מפתח החדר.

בנוסף, לטענת הפרקליטות, קדיס לקחה לאחר הרצח את מכשיר הטלפון הנייד של אמה והלכה לבית הספר - כשהיא משליכה את כלי הרצח בדרכה. כך, התכתבה קדיס לכאורה עם קרובי משפחתה ועם מכריה במהלך היום, כשהיא מתחזה לה, במטרה ליצור מצג כאילו היא עוסקת בענייני היומיום כדבר שבשגרה. עוד צוין כי קדיס התכתבה בקבוצת הווטסאפ המשפחתית בשם אמה ואמרה כי היא יצאה לבילוי עם חברות.

פאדיה קדיס, בכירה בעדה הנוצרית ביפו שנרצחה בביתה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאדיה קדיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נטען בכתב האישום כי מרמש וקדיס השתמשו בכרטיס האשראי של האם כדי להזמין חדר במלון בתל אביב וכן לרכישות שונות. השניים תכננו לכאורה להימלט מהבית ולשהות במלון, אך בזמן שארזו את חפציהם הגיעו אחיה של קדיס וביקשו לראות את אמם. על פי טענת הפרקליטות קדיס לא הכניסה אותם לבית עד שמרמש נמלט מהדלת האחורית עם מכשיר הטלפון של אמה.

לאחר שהכניסה את אחיה לתוך הבית, כך נטען, הצטרפה קדיס אליהם בחיפושים שבמהלכם אף התכתבה עם מרמש שהתחזה לאמה. בהודעות ששלח לה והציגה לאחיה נכתב כי האם נסעה לחו"ל וכי נתנה את הסכמתה לכך שמרמש יוכל לשהות עמה בבית המשפחה. בכתב האישום נטען בנוסף כי השניים תכננו לפגוע בגיסה של קדיס, אך לא צוין עם הדבר עלה בידם.

טרייסי קדיס, ביתה של פאדיה , חשודה ברצח אימה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
טרייסי קדיס/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בחקירתם של השניים עלה כי הרקע למעשה היה התנגדותה של האם ליחסים ביניהם, בשל מוצאו המוסלמי של מרמש. בשבוע שעבר פורסמה בוואלה! NEWS התכתבות ווטסאפ בין השניים בימים שקדמו לרצח שבה כותבת קדיס למרמש: "תראה לי שאתה חזק, תגמור אותה כבר ותטפל בה, אל תפחד לי עכשיו". על כך השיב: "תסמכי עלי".

גורם במשטרה העריך כי העובדה שקדיס "לא החזיקה בסכין, לא מפחיתה את חלקה". לדבריו, הראיות שנאספו מבית המשפחה, לצד ההתכתבויות בין השניים, עולות לכדי אישום ברצח.

זירת רצח ביפו. יפו 48, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה מחוץ לבית משפחת קדיס בליל הרצח, ביוני/מערכת וואלה! NEWS, יפו 48

חשדם של חוקרי המשטרה התעורר בשלב מוקדם לאחר שלא זיהו כל סימני פריצה סביב בית המשפחה, המוקף סורגים. ממצאים שנאספו מזירת הרצח העלו את החשד כי מבצעיו הסתובבו בחופשיות בתוך הבית, בשעה שקדיס הייתה במקלחת.

לפני כשש שנים נרצח גבי קדיס, בעלה של פאדיה, במהלך תהלוכת חג המולד בעיר. מתנקש מחופש לסנטה קלאוס ירה בו ונמלט מהמקום. לאחר הרצח בחודש שעבר סיפרה חברתה של קדיס כי היא ביקשה "להתנתק מהעולם" אחרי שבעלה נרצח ולשהות רק בחיק משפחתה, עם בנה, שלוש בנותיה והנכדים שנולדו לה.

סנגורו של מרמש, עו"ד תומר נווה, מסר כי למרות טענת הפרקליטות שהפרשה היא "אירוע מהחמורים שבספר החוקים", ברשותו טענות רבות וראיות "שיכולות להטות את הכף לעבר בעית התכנון, בעית כוונת ההמתה ושאר הנסיבות, כשהנתונים יובאו בצורה מסודרת בבית המשפט".

לדבריו, מרשו "שיתף פעולה באופן מלא" ולמרות הנטען בכתב האישום "הוא לא היה שותף לחלק נכבד מהתכנון ואף במסגרת ההליך המקדמי ביקש לבטל את רוע הגזרה וניסה לשכנע שלא לבצע את עבירת ההמתה ובלית ברירה ולאחר לחצים כאלה ואחרים הוא ביצע את העבירה לאחר שהייתה לכאורה מעורבות יתר של גורמים אחרים. לאחר קבלת חומר החקירה וחומר הראיות נגיב בצורה מסודרת לכתב האישום החמור".

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully