וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח אופירה חיים: בעלה לשעבר - שהורשע בעבר באיומים עליה

דוד חיים נעצר אמש עם מקורבת נוספת לאשתו לשעבר לאחר שגופתה של הנעדרת מתל מונד נמצאה בחצר ביתה - והודה במעשה. בשנת 2005 הורשע הגרוש באיומים על חייה. על פי החשד סכסוך כספי שפרץ לאחרונה במשפחה היה הרקע למעשה. מעצרו הוארך בשישה ימים

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

רצח אופירה חיים | העדכונים האחרונים:

* דוד, בעלה לשעבר של אופירה חיים, הודה ברציחתה
* בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו בשישה ימים
* בנות הזוג קראו לעברו במהלך הדיון: "אבא אנחנו אוהבות אותך"
* גופתה של חיים נמצאה בחצר ביתה בתל מונד, שלושה שבועות לאחר היעלמה
* בשנת 2005 הורשע בעלה לשעבר באיומים עליה

הגרוש של אופירה חיים נעצר בחשד למעורבות ברציחתה - כך הותר היום (רביעי) לפרסום בהחלטת בית משפט השלום בפתח תקווה. דוד חיים נעצר אתמול יחד עם מקורבת נוספת של אשתו לשעבר - והודה במעשה. גופתה של חיים נמצאה אתמול בחצר ביתה בתל מונד והשניים נעצרו יחד עם שני מקורבים נוספים שלה, ששוחררו אמש ממעצר, לאחר שחוקרי המשטרה איתרו את הגופה בעזרת כלבי גישוש. בנותיה של חיים קראו לעבר אביהן עם תחילת הדיון בהארכת מעצרו: "אבא אנחנו אוהבות אותך" והתקוממו כשצלמי העיתונות החלו לצלמו, בעקבות החלטת השופט עודד מורנו להתיר לפרסם את שמו. מעצרו הוארך בתום הדיון בעניינו בשישה ימים, עד ליום שלישי בשבוע הבא.

בשיחה עם וואלה! NEWS בתחילת השבוע בזמן שנערכו החיפושים אחר חיים שעדיין הייתה בגדר נעדרת, אמר דוד כי "אופירה הייתה מנותקת". הוא הוסיף כי אינו יכול להעריך מי עומד מאחורי הרצח של חיים, שנעלמה ב-20 ביוני בדרכה למפגש חברתי. על השאלה אם היא הייתה מסובכת באופן אישי או מקצועי עם אדם כלשהו השיב כי אינו מעוניין "לענות על שאלות שאני לא יודע את התשובות להן".

בשנת 2005 הורשע דוד באיומים על חיים. על פי פסק הדין בעניינו, הוא איים "לשבור את העצמות" לאחד מחבריה של חיים, על מנת להפחידה. בנוסף לכך נקבע כי באותו יום שהשמיע את האיום, חסם את רכבה של חיים ואמר לה: "השבוע עוד יקרה לך משהו, אל תצאי". ב-2002 הורשע בתקיפה ואיומים, במסגרת סכסוך הגירושים עמה ונידון לשבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ולקנס של 2,000 שקל.

לקריאה נוספת:
"אופירה הייתה מנותקת": האזינו לחשוד ברצח גרושתו - לפני מציאת הגופה
נרצחה ונקברה בחצר ביתה: אותרה גופתה של אופירה חיים

מקום מציאת הגופה של אופירה חיים בתל מונד 10 ביולי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
המתחם בו נמצאה גופתה של אופירה חיים/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

מקורבת נוספת לחיים שנעצרה בחשד למעורבות ברצח שוחררה בהוראת בית המשפט למעצר בית למשך שלושה ימים בבית קרובת משפחתה. אולם לבקשת המשטרה עוכב ביצוע ההחלטה ביממה.

בדיון בעניינה אמר נציג המשטרה כי היא נחקרה חמש פעמים, בהם אחת תחת אזהרה. לדבריו, מרבית העדויות שמסרה נלקחו בזמן שחיים עדיין הייתה בגדר נעדרת. לדברי השופט מורנו הראיות נגד החשודה הנוספת הן חלשות.

ההיעלמות בדרך לחוג הבית והחיפושים ביישוב: פרשת אופירה חיים שלב אחר שלב

תחילת הפרשה לפני כשלושה שבועות: חיים, גרושה ואם לשלוש בנות בוגרות, הייתה צריכה להגיע לחוג בית שארגן ידיד שלה, שבו אמור היה להשתתף שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. כמה שעות לפני האירוע התקשר הידיד לחיים, וביקש ממנה שתביא לאירוע מגש של בורקסים. היא נכנסה לסניף רשת "ויקטורי" במרכז מסחרי בתל מונד, קנתה את הבורקסים והניחה אותם במושב האחורי של רכבה

אחר כך היא נסעה כמה רחובות אל ביתה, והחנתה את כלי הרכב בחצר הבית, מתחת לעץ. טרם ידוע מה התרחש מאז שיצאה מהרכב ונכנסה לביתה ועד שבסופו של דבר נרצחה ונקברה בחצר הבית.

מור ועדייה, שתיים מבנותיה של אופירה חיים בתל מונד. שלומי גבאי
מור ועדיה, שתיים מבנותיה של חיים/שלומי גבאי

הבית שבו התגוררה חיים שייך מזה שנים רבות למשפחת בעלה לשעבר. הבית שוכן בחלק הוותיק של תל מונד, בלב השרון הירוק. עם השנים, הבית חולק. כיום מתגוררת אמו של הגרוש בחלק המקורי והישן של הבית. בחזית המבנה נמצא ביתה של אופירה, ובחלק האחורי נמצאות שתי יחידות דיור שבאחת מהן גר דוד ובשנייה בתם הגדולה, מור, יחד עם בעלה. במתחם גר גם דייר נוסף ששכר את דירת החדר הקטנה שמעל ביתה של חיים.

אופירה חיים נעלמה ב-22 ביוני, ובתה הצעירה עדיה שהייתה בטיול בהודו חשדה שדבר רע קרה לאם. במשך יומיים היא ניסתה ליצור קשר טלפוני עם אמה ללא הצלחה, וב-24 ביוני, אחרי שניסתה לברר עם אחיותיה ואביה מדוע נעלמה האם, המשפחה הודיעה למשטרה על ההיעלמות.

ארבעת הימים שחלפו היוו מוקד של בעיה בחקירה, והעלו סימני שאלה קשים באשר למעורבות קרוביה ומכריה של אופירה בהיעלמותה. במשטרה הבינו כי זירת ההיעלמות מורכבת, וככל הנראה עברה "שיפוץ והתאמת ראיות" כדי להקשות על מציאתה.

אופירה חיים הנעדרת בתל מונד. באדיבות המשפחה, שלומי גבאי
החוקרים מצאו רקע בעייתי בהתנהלות בני המשפחה. אופירה חיים/שלומי גבאי, באדיבות המשפחה
גופה נמצאה בגינת ביתה של אופירה חיים בתל מונד והועברה לאבו כביר לזיהוי. יותם רונן
גופתה של חיים נמצאה קבורה בחצר ביתה/יותם רונן

כבר בתחילה מצאו החוקרים רקע בעייתי בהתנהלות בני המשפחה שהקיפו את חיים, וגרסאותיהם שמסרו לחוקרים לא היו תמיד מלאות, אחידות ועקביות. בימים האחרונים הבינו במשטרה כי שבוע לפני היעלמותה של חיים נתגלע סכסוך כספי משמעותי בינה לבין מי מהסובבים אותה. לפני כחודשיים סגרה ומכרה את מסעדת הפועלים שהפעילה באזור התעשייה של עמק חפר, והחשד הוא כי היה מי שחשב שמגיע לו חלק בכספי מכירת העסק.

המשטרה החליטה לבצע שורה של פעולות טכנולוגיות, בכללן האזנות סתר, למספר גדול של אנשים שהוגדרו מקורביה של חיים. היא אף ביצעה ניטור של מכשירי טלפון ניידים שנכנסו ויצאו מהאזור, ונקטה פעולות טכנולוגיות ופעולות מעקב אחרי כמה דמויות שעוררו חשד כי היו מעורבות בהיעלמותה.

ביום שישי האחרון הגיעה פריצת הדרך - אינדיקציה מודיעינית הועברה לצוות החקירה באשר לסכסוך הכספי, והחשד כי אופירה נרצחה התחזק אצל החוקרים. במשטרה החליטו לבצע תרגיל חקירה, והוצא צו איסור פרסום על הפרשה, דבר שיצר עניין תקשורתי בתיק. במקביל הוגבר הפיקוח הסמוי של המשטרה על הדמויות המקורבות לאופירה מתוך הבנה כי ההתעניינות התקשורתית תוביל אותם לבצע טעויות. אמש קיים מפקד מרחב שרון דיון מקיף שבו השתתפו כל העוסקים בחקירה, וההבנה בחדר הייתה כי אופירה נקברה בחצר ביתה.

(עדכון ראשון: 7:12)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully