וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות בהפגנת הדרוזים בת"א; צה"ל תקף משגרי בלונים | חדשות השבת

צה"ל תקף חוליות משגרי בלוני תבערה ברקע המגעים להסכם רגיעה ברצועת עזה. ארדואן הורה להקפיא את הנכסים של שר הפנים ושל התובע הכללי בארה"ב בתגובה לסנקציות. דוח האו"ם חושף: צפון קוריאה ממשיכה בפיתוח נשק גרעיני

צלמים זמניים מורשים

"יש כאן קרב - והניצחון שלנו מוחלט": רבבות במחאת הדרוזים בת"א

רבבות הגיעו הערב לעצרת הזדהות עם העדה הדרוזית בכיכר רבין בתל אביב, במחאה על חוק הלאום. בעצרת ישתתךפו דמויות בולטות בחברה הישראלית ובעדה הדרוזית, בהן המנהיג הרוחני של העדה השיח מואפק טריף, תת-אלוף במיל' אמל אסעד, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי וזאת לצד אנשי צבא לשעבר, פעילים חברתיים ומנהיגים מקומיים נוספים.

מובילי המאבק קראו לציבור "להביע את מחאתו ולהתייצב לצד אחינו הדרוזים למען השמירה על האיזון באופייה של המדינה כיהודית ודמוקרטית", זאת במחאה על חוק שמהווה לדבריהם "עיוות מוחלט של הכרזת העצמאות" שכולל "מחיקת ערך השוויון מהגדרת זהותה של המדינה מפני ש'כולנו ישראלים שווים".

צה"ל תקף חוליות משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

צה"ל תקף היום שתי חוליות משגרי בלוני תבערה באמצעות כלי טיס. התקיפה הראשונה התרחשה סמוך לשעה 13:00, אז הותקפו פעילי טרור ששיגרו בלונים מצפון הרצועה. תקיפה נוספת התבצעה סמוך לשעה 15:00 בדרום הרצועה, במהלכה הותקפה חוליית מחבלים שעסקה בפעילות דומה. בד בבד, שתי שריפות הוצתו עקב בלוני התבערה משעות הבוקר בבארי שבעוטף עזה.

דיווח: חמאס השיב למצרים ולאו"ם - מקבלים את מתווה הרגיעה ברצועה

חמאס הודיע למצרים ולשליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב כי הוא מקבל את המתווה לרגיעה ברצועת עזה - כך דווח הלילה ב"אל-קודס אל-ערבי", עיתון ערבי הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, שציטט גורם פלסטיני המעורה בנושא, הארגון יודיע על החלטתו הסופית לאחר ישיבת הלשכה המדינית שתתקיים בהרכב מלא, וידרוש ערבויות למימוש המתווה. המקור הפלסטיני מסר כי ההסכם יוביל לסיום משבר החשמל והמים ברצועה, יאפשר את כניסת כל סוגי הסחורות דרך מעבר כרם שלום וישפר את מנגנון העבודה במעבר רפיח.

על פי דיווח שפורסם אתמול בעיתון הלבנוני "אל אחבאר", ההסכם שצפוי להימשך כחמש שנים כולל הפסקת שיגור עפיפוני התבערה וההפגנות בגבול הרצועה בתמורה לפתיחת מעברים. ההסכם גובש על ידי מלאדנוב, שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירים בישראל, בעזה ובמצרים - שמתווכת בין הצדדים. זאת, לאחר שמשלחת בכירי חמאס ביקרה בקהיר ודנה עם נציגי ממשלת מצרים בהצעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בתגובה לסנקציות: ארדואן הורה להקפיא נכסי בכירים בממשל האמריקני

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן הורה היום על הקפאת נכסים הנכסים של שר הפנים האמריקני ראיין זינקי ושל התובע הכללי ג'ף סשנז בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על השרים במקבילים בטורקיה. ארדואן אמר כי "הצעדים שנקטה ארצות הברית בהקשר לכומר הכלוא אינם מתאימים לשיתוף פעולה אסטרגי ומדובר בחוסר כבוד כלפי טורקיה". לדבריו, "הורתי להקפיא את נכסי השרים, אם יש כאלו".

ארצות הברית הטילה השבוע סנקציות על טורקיה בעקבות סירובה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, שמוחזק במעצר בית. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי "מקווה שאזרחי ארצות הברית המעוכבים בטורקיה ישחוררו 'בימים הקורבים'", זאת בהמשך לפגישתו עם מקבילו הטורקי בסינגפור. פומפאו הוסיף כי "הייתה לי שיחה מעולה עם עמיתי אמש, בה הבהרתי כי הכומר מוחזק זמן רב מידי בטורקיה. על הכומר כמו גם שאר אזרחי ארצות הברית המוחזקים בטורקיה לחזור הביתה".

תושב עראבה בן 44 נהרג בתאונה חזיתית בהונגריה

בלאל דראושה, תושב עראבה בן 44, נהרג אתמול בתאונת דרכים בכביש המקשר בין בודפשט ודברצן שבהונגריה. בתאונה החזיתית נפצעו רעייתו ושלושת ילדיו של בלאל בדרגות פציעה שונות והם מאושפזים בשלושה בתי חולים במדינה. קונסול ישראל בבודפשט והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים שבמשרד החוץ מסייעים למשפחה.

דוח חשאי של האו"ם: צפון קוריאה ממשיכה בפיתוח נשק גרעיני

קוריאה צפונית ממשיכה בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים והנשק הגרעיני - כך עולה מדוח חשאי של מועצת הביטחון של האו"ם, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. הדוח מחובר מדי חצי שנה על ידי מומחים עצמאים המגישים אותו לוועדה העוקבת אחר אחר יישום הסנקציות שהוטלו הדיקטטורה המבודדת. נציגי קוריאה הצפונית באו"ם בחרו שלא להגיב על הדוח, שפורסם ברקע המגעים התקועים בין וושינגטון לפיונגיאנג ליישום הבנות הפסגה בסינגפור.

בדוח, שמתפרס על פני 149 עמודים, נכתב כי "קוריאה הצפונית לא הפסיקה בפיתוח נשק גרעיני ובתוכנית הטילים שלה". עוד נכתב כי "היא ממשיכה להפר את סנקציות מועצת הביטחון של האו"ם באופן בוטה בכך שהיא מגדילה את כמות ייצוא הנפט והפחם דרך המסחר הימי". הסתרת המשלוחים הימיים נעשתה במגוון דרכים מתוחכמות, כגון כיבוי המכ"ם ושימוש בכלי שיט קטנים. עוד צוין כי קוריאה הצפונית משתפת פעולה עם צבא סוריה ומנסה למכור נשק לח'ותים, המורדים הפרו-אירנים בתימן. מהנדסי טילים מקוריאה הגיעו לסוריה בשנים 2011, 2016 ו-2017 על מנת לעזור למשטרו של בשאר אסד.

שיקום המדינה והחזרת פליטים: "רוסיה הציעה לארה"ב לבנות מחדש את סוריה"

רוסיה פנתה לארצות הברית בהצעה לשקם יחד איתה את סוריה ולהחזיר את הפליטים שנעקרו מביתם במלחמת האזרחים - כך עולה מתזכיר של הממשל האמריקני שנחשף הלילה ב"רויטרס". ההצעה נשלחה ב-19 ביולי על ידי הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב לראש המטות המשולבים בצבא האמריקני, ג'וזף דנפורד, באמצעות ערוץ התקשורת שקיים בין השניים.

ב-2011 אימצה וושינגטון עמדה רשמית בעד הדחתו של נשיא סוריה בשאר אסד, ומאז מתנה את שיקום המדינה בשינוי פוליטי שיכלול בין היתר קיום בחירות בפיקוח האו"ם. מההצעה עולה כי רוסיה, שסייעה למאמצו המלחמתי אסד נגד כוחות המורדים, פועלת לבנות מחדש את החלקים שהוחזרו לשליטתו במטרה לבסס בהם את שלטונו. בתזכיר, שמתייחס לאזורים שנמצאים בשליטת הממשלה, נכתב כי "למשטר בסוריה אין את הציוד, את הדלק ואת החומרים, כמו גם את המימון, הדרושים לבנייתה מחדש של המדינה כדי לקבל את הפליטים בחזרה".

המחאה באיראן: מאות מפגינים תקפו בית ספר דתי באזור טהראן

מפגינים במחוז סמוך לטהראן תקפו אתמול בית ספר דתי אך דוכאו בידי כוחות הביטחון - כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות האיראנית פארס. זאת ברקע גל ההפגנות ברפובליקה האסלאמית בצל המשבר הכלכלי החריף שבמסגרתו צנח המטבע המקומי לשפל חסר תקדים.

לפי מנהל בית הספר השוכן בעיר אשתהד, כמאה ק"מ ממערב לטהראן, "הם תקפו את בית הספר וניסו לפרוץ את הדלתות ולשרוף דברים". לדבריו, "הם היו כ-500 איש ששרו נגד המשטר, אבל הם פוזרו על ידי המשטרה וחלקם נעצרו".

ארה"ב: עובד סיוע במקלט לילדי מהגרים מואשם בתקיפה מינית

צעיר שהועסק כעובד סיוע במקלט לילדי מהגרים באריזונה הואשם בביצוע 11 עבירות מין בשמנוה ילדים בין אוגוסט 2016 ליולי 2017. הצעיר, נשא HIV, כופר בהאשמות שיוחסו לו הנוגעות לתקופת עבודתו במקום.

לטענת התביעה, הנאשם לויאן פאצ'קו, ביצע את המעשים בבני נוער בני 17-15 שאיתם בא במגע במהלך עבודתו. המוסד בו פאצ'קו הועסק, מנוהל על ידי ארגון SouthEast Key, הארגון הגדול בארצות הברית ללא כוונות רווח, הפועל במדינה עבור ילדי המהגרים. "הטענות נגד מרשי כוללות טווח זמנים רחב וקיים בהן מחסור בהתייחסות מדויקת למעשים", הסביר עורך דינו של פאצ'קו לכלי התקשורת בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully