וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חשאי של האו"ם: צפון קוריאה ממשיכה בפיתוח נשק גרעיני

מועצת הביטחון של האו"ם עקבה במשך כחצי שנה אחר יישום הסקנציות וההבטחה לסגת מפיתוח נשק גריעיני וטילים בליסטיים. על פי הדוח, הוגבר ייצוא הנפט והפחם עליו הוטלו סנקציות, באמצעות אוניות עם המכ"ם כבוי על מנת להסתיר את המשלוח

צילום:רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

קוריאה צפונית ממשיכה בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים והנשק הגרעיני - כך עולה מדוח חשאי של מועצת הביטחון של האו"ם, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. הדוח מחובר מדי חצי שנה על ידי מומחים עצמאים המגישים אותו לוועדה העוקבת אחר אחר יישום הסנקציות שהוטלו הדיקטטורה המבודדת. נציגי קוריאה הצפונית באו"ם בחרו שלא להגיב על הדוח, שפורסם ברקע המגעים התקועים בין וושינגטון לפיונגיאנג ליישום הבנות הפסגה בסינגפור.

בדוח, שמתפרס על פני 149 עמודים, נכתב כי "קוריאה הצפונית לא הפסיקה בפיתוח נשק גרעיני ובתוכנית הטילים שלה". עוד נכתב כי "היא ממשיכה להפר את סנקציות מועצת הביטחון של האו"ם באופן בוטה בכך שהיא מגדילה את כמות ייצוא הנפט והפחם דרך המסחר הימי". הסתרת המשלוחים הימיים נעשתה במגוון דרכים מתוחכמות, כגון כיבוי המכ"ם ושימוש בכלי שיט קטנים.

עוד צוין כי קוריאה הצפונית משתפת פעולה עם צבא סוריה ומנסה למכור נשק לח'ותים, המורדים הפרו-אירנים בתימן. מהנדסי טילים מקוריאה הגיעו לסוריה בשנים 2011, 2016 ו-2017 על מנת לעזור למשטרו של בשאר אסד.

הסנקציות הוטלו על מנת לדלדל את מקורות מימון פיתוח הנשק הגרעיני והטילים, אך נדמה שקוריאה הצפונית ממשיכה לעקוף אותן בכל פעם מחדש.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב הטילה סנקציות על חברות בסין וברוסיה שסחרו עם צפון קוריאה
קושנר פועל לביטול מעמד מיליוני פליטים פלסטינים: "אונר"א - מושחתת"
דיווח: חמאס השיב למצרים ולאו"ם - מקבלים את מתווה הרגיעה ברצועה

צילומי לווין שמעידים על הרחבת מפעל לייצור טילים בקוריאה הצפונית. Planet Labs Inc/Handout, אתר רשמי
ממשיכים בפיתוח. צילומי לווין שמעידים על הרחבת מפעל לייצור טילים/אתר רשמי, Planet Labs Inc/Handout

סנקציה נוספת שפיונגיאנג הפרה נוגעת להגבלות בתחום המסחר, ייצוא הטקסטיל של המדינה הוגבל לרווחים של מאה מיליון דולר בין אוקטובר 2017 למרץ השנה. לפי הדוח, המשטר הפר את ההגבלה במסחר עם מדינות רבות בהן סין, גיאנה, הודו, מקסיקו, סרי לנקה, תאילנד, טורקיה ואורוגוואי.

הדוח פורסם גם ברקע בקשותיהן של רוסיה וסין במועצת הביטחון להקהל בסנקציות שהוטלו על קוריאה הצפונית. לטענתן, לאחר הפסגת בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור בחודש יוני, הפחיתו בפיונגיאנג את פעילות הגרעין והטילים והבטיחו להתפרק מנשק גרעיני.

למרות, צילומי לוויין שנחשפו השבוע ב"וושינגטון פוסט" הראו כי קוריאה הצפונית מייצרת טילים בין-יבשתיים חדשים, המסוגלים לפגוע בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מייק פומפאו וניקי היילי מודיעים על פרישת ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם. רויטרס, רויטרס
מאשימה את רוסיה בהפרת הסנקציות. היילי/רויטרס, רויטרס

אתמול הטיל הממשל האמריקני סנקציות על חברות ברוסיה ובסין שסחרו עם קוריאה הצפונית. בין היתר נכללו ברשימה בנק "אגרוסויוז" במוסקבה ושתי חברות בבייג'ינג ובפיונגיאנג ששמן נקשר בפעולות סחר החוץ של משטרו של קים. לצד אלו נכלל ברשימה גם נציג הבנק הצפון קוריאני לסחר חוץ המתגורר במוסקבה, רי ג'ונג וון.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי האשימה את רוסיה בהפרת הסנקציות שהוטלו על קוריאה הצפונית. "דיווחים אמינים על הפרות מצד רוסיה של הסנקציות של מועצת הביטחון מדאיגים מאוד", ציינה היילי, ואמרה כי לפי הדיווחים רוסיה מעניקה היתרי עבודה לפועלים מקוריאה הצפונית. לדבריה, "יש לנקוט אכיפה קפדנית על הסנקציות עד מימוש הפירוז מגרעין".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully