וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על חברות בסין וברוסיה שסחרו עם צפון קוריאה

בין הגופים שנכללו במהלך הבנק הרוסי "אגרוסויוז" ונציג הבנק לסחר חוץ של פיונגיאנג במוסקבה. שר החוץ האמריקני פומפאו אמר בביקורו בסינגפור כי פעולות משטר קים לפיתוח טילים ונשק גרעיני מנוגדות להבנות שהושגו עם טראמפ בחודש יוני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הממשל האמריקני הטיל היום (שישי) סנקציות על חברות ברוסיה ובסין שסחרו עם קוריאה הצפונית. בין היתר נכללו ברשימה בנק "אגרוסויוז" במוסקבה ושתי חברות בבייג'ינג ובפיונגיאנג ששמן נקשר בפעולות סחר החוץ של משטרו של קים ג'ונג און. לצד אלו נכלל ברשימה גם נציג הבנק הצפון קוריאני לסחר חוץ המתגורר במוסקבה, רי ג'ונג וון.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי האשימה הערב את רוסיה בהפרת הסנקציות שהוטלו על קוריאה הצפונית. "דיווחים אמינים על הפרות מצד רוסיה של הסנקציות של מועצת הביטחון מדאיגים מאוד", ציינה היילי, ואמרה כי לפי הדיווחים רוסיה מעניקה היתרי עבודה לפועלים מקוריאה הצפונית.

בתוך כך אמר היום שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו כי פעולותיה של קוריאה הצפונית להמשך פיתוח תכנית הטילים הבליסטיים והנשק הגרעיני מנוגדות להבנות שהושגו בפסגה בסינגפור בחודש יוני בין קים לבין הנשיא דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת:
פומפאו: צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע לפצצות גרעין
תמונות חדשות חושפות: קוריאה הצפונית החלה לפרק אתר שיגור לוויינים

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מגיע לביקור בקוריאה הצפונית, 6 ביולי 2018. רויטרס
פומפאו בקוריאה הצפונית, בחודש שעבר/רויטרס

בביקורו בסינגפור, אליה הגיע בסוף השבוע הנוכחי לפסגת שרי חוץ של ארגון מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN), אמר פומפאו לכתבים כי קים "התחייב לפירוז מגרעין, העולם דרש זאת בהתאם להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם". לדבריו, "ככל שפיונגיאנג פועלת באופן המנוגד להתחייבות זו היא מפרה את החלטות מועצת הביטחון והדבר מלמד אותנו שישנה עוד דרך ארוכה כדי להשיג את התוצאה הסופית שביקשנו לראות".

ביום שלישי השבוע דיווח העיתון "וושינגטון פוסט" כי סוכנויות הביון האמריקניות הבחינו לאחרונה בסימנים לכך שקוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח טילים בליסטיים - המסוגלים להגיע לאדמתה של ארצות הברית. בדיווח צוין כי צילומי לוויין מהשבועות האחרונים העלו כי באתר בפאתי פיונגיאנג, ששימש בעבר לפיתוח טילים בליסטיים, החלו עבודות לייצור הטילים ארוכי הטווח.

לפני כשבוע וחצי הצהיר פומפאו בשימוע של ועדת יחסי החוץ של הסנאט כי משטרו של קים ממשיך בפעולות להפקת חומר בקיע המסוגל לשמש לייצור פצצות גרעין. בדבריו אז הוסיף שר החוץ האמריקני כי ממשל טראמפ נוקט גישה של "דיפלומטיה סבלנית", במטרה להביא את קוריאה הצפונית לוותר על ארסנל הגרעין שלה. אולם, הוסיף, וושינגטון לא תאפשר לתהליך "להיגרר עד אין קץ".

עוד באותו נושא

דיווח: קוריאה הצפונית מפתחת טילים בין-יבשתיים חדשים

לכתבה המלאה
פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בפגישתם בסינגפור, ביוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully