וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קוריאה הצפונית מפתחת טילים בין-יבשתיים חדשים

31.7.2018 / 3:20

צילומי לוויין מן השבועות האחרונים, מצביעים לטענת הביון האמריקני על ייצור טילים בליסטיים באתר בפאתי פיונגיאנג, המסוגלים להגיע עד לאדמת ארה"ב. במערב המדינה תועדו עבודות לפירוק אתר לניסויי טילים - שניתן להקמה מחדש תוך זמן קצר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סוכנויות הביון האמריקניות הבחינו בסימנים לכך שקוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח טילים בליסטיים חדשים, בעלי טווח רחב שיגיעו לארצות הברית - כך דיווח הלילה (שלישי) העיתון "וושינגטון פוסט". ראיות חדשות, לרבות צילומי לוויין מן השבועות האחרונים, מצביעים על ייצור טילים בין-יבשתיים באתר בפאתי פיונגיאנג הבירה. מדובר על אותו המפעל שבו פותחו בעבר הטילים הבליסטיים של המדינה המבודדת.

יש לציין כי המידע החדש לא מצביע על הרחבת הפעילות הצפון קוריאנית, אך הוא מוכיח שהמדינה ממשיכה להשקיע בפיתוח כלי נשק, כחודש וחצי לאחר וועידת הפסגה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור.

"אנחנו רואים אותם הולכים לעבודה, בדיוק כמו קודם", אמר פקיד אמריקני לעיתון. במקביל, צוין כי במערב המדינה ניתן להבחין בעובדים מפרקים אתר לניסוי טילים, דבר המצביע על כך שקוריאה הצפונית מכבדת את ההבטחה שניתנה לטראמפ בוועידה.

יחד עם זאת, מומחים מסרו לעיתון כי מדובר במחווה סמלית, שכן ניתן לבנות את האתר בקלות מחדש בתוך כמה חודשים. בנוסף, נראה כי נחיצות האתר פחתה לאחר שפיונגיאנג הצליחה לבחון בהצלחה טילים בליסטיים. ג'פרי לואיס, מהמרכז למחקרי תפוצת נשק מסר לעיתון כי "האתר לייצור טילים בליסטיים פעיל. אנחנו רואים רכבים נכנסים ויוצאים. זה מתקן שבו הם מייצרים טילים בליסטיים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "אפגש עם רוחאני בכל זמן שירצה - ללא תנאים מוקדמים"
סערה בצרפת: גבר תועד מכה אישה אחרי שהעירה לו על הטרדה מינית
המתקפה נגד הדרוזים בסוריה: "דאעש חטף עשרות נשים וילדים"

בסיס לייצור טילים בליסטיים בקוריאה הצפונית ה-31 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
מתחם ייצור הטילים הבליסטיים, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

בפסגה שהתקיימה ב-12 ביוני הסכימה קוריאה הצפונית "לפעול למען פירוק חצי האי הקוריאני מגרעין", אך ההצהרה המשותפת של קים וטראמפ לא סיפקה פרטים על האופן שבו הדבר ייעשה. לפני קיום הפסגה, פיונגיאנג דחתה על הסף דרישות לפירוקה מגרעין, והתייחסה לתכניות הטילים והגרעין שלה כאלמנטים חיוניים להגנה מול תוקפנות אמריקנית אפשרית.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר בשבוע שעבר כי קוריאה הצפונית ממשיכה להפיק חומר בקיע לייצור פצצות גרעיניות למרות הצהרתה על מחויבותה לפירוק מגרעין.
למרות זאת, הוא אמר כי יש התקדמות בשיחות בין הצדדים.
במהלך שימוע של ועדת יחסי החוץ של הסנאט הוסיף פומפאו כי מטרת הממשל היא להגיע לפירוק מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך של תכנית הגרעין של המשטר עד לסוף הכהונה הראשונה של טראמפ בעוד כשנתיים וחצי.

עוד באותו נושא

פומפאו: צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע לפצצות גרעין

לכתבה המלאה
צילומי לווין שמעידים על הרחבת מפעל לייצור טילים בקוריאה הצפונית. Planet Labs Inc/Handout, אתר רשמי
צילומי הלוויין שנחשפו בתחילת החודש/אתר רשמי, Planet Labs Inc/Handout

בתחילת החודש חוקרים אמריקניים פרסמו כי קוריאה הצפונית פועלת להרחיב מפעל מרכזי לייצור טילים בליסטיים. התמונות, שלפי הדיווח הודלפו מגורמי מודיעין רשמיים, צולמו על ידי חברת "Planet Labs" בסן פרנסיסקו ונותחו על ידי חוקרים ממכון מידלברי (MIIS) שבמונטריי, קליפורניה. החוקרים טוענים כי המפעל שנראה בתמונות ממוקם בעיר המהונג שבצפון-מזרח קוריאה הצפונית.

המפעל, שנקרא "המכון לחומרים כימיים", ידוע בייצור פחמן מורכב עבור טילים בעלי מנוע דלק מוצק. לדברי דיוויד שמלר, חוקר ב-MIIS, "יש לו תפקיד אחד - להוציא לפועל חלקים מתכנית הטילים שלהם".

צילומי לוויין ממתקן המחקר הגרעיני יונגביון בקוריאה הצפונית. המרכז הצרפתי הלאומי לחקר החלל, דרך אתר צפון 38, אתר רשמי
אתר מרכז המחקר ביונגביון שנחשף בתחילת החודש/אתר רשמי, המרכז הצרפתי הלאומי לחקר החלל, דרך אתר צפון 38
פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ עם קים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully