וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע לפצצות גרעין

25.7.2018 / 23:58

חרף הצהרותיה של פיונגיאנג לאחר הפסגה בין קים לטראמפ, שר החוץ האמריקני הבהיר כי היא ממשיכה בפיתוח החומר המשמש לייצור נשק גרעיני. "המטרה - פירוק מוחלט של תכנית הגרעין עד לסוף כהונת טראמפ הראשונה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר הערב (רביעי) כי קוריאה הצפונית ממשיכה להפיק חומר בקיע לייצור פצצות גרעיניות למרות הצהרתה על מחויבותה להתפרקוץ מגרעין. למרות זאת, הוא אמר כי יש התקדמות בשיחות בין הצדדים.

במהלך שימוע של ועדת יחסי החוץ של הסנאט הוסיף פומפאו כי מטרת הממשל היא להגיע לפירוק מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך של תכנית הגרעין של המשטר עד לסוף הכהונה הראשונה של טראמפ בעוד כשנתיים וחצי.

כשנשאל על נושא ייצור החומר הבקיע על יד הסנאטור הדמוקרטי אד מרקי, אמר פומפאו, האחראי על המשא ומתן מול פיונגיאנג: "זה נכון, הם ממשיכים להפיק חומר שניתן לביקוע גרעיני". הוא סירב להגיב לשאלה אם פיונגיאנג ממשיכה גם בפיתוח טילים בליסטיים לשיגור מצוללות.

הוא אמר כי ישמח לענות על התשובה בתדרוך סגור, אך ציין כי הצהרות פומביות על הנושא לא יעזרו ב"משא ומתן הסבוך עם יריב קשה".

עוד בוואלה! NEWS:
מקרון מתקשה להתאושש מסנקדל המאבטח: "התקשורת לא רודפת אחרי האמת"
טראמפ דחה את הפגישה עם פוטין בוושינגטון לשנה הבאה בשל החקירה
בצל המשבר: טורקיה שחררה למעצר בית כומר אמריקני המואשם בטרור

שר החוץ האמריקאי, מייק פומפייו מעיד בפני ועדת החוץ של הסנאט בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ארה"ב 25 ביולי 2018. רויטרס
מאמין בתהליך. פומפאו במהלך השימוע/רויטרס

פומפאו הגן על ההתקדמות שנעשה לדבריו מאז הפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור בחודש שעבר, בשל הספקנות שעלה מצד מחוקקים משורות שתי המפלגות. הוא אמר כי ארצות הברית מנהלת "דיפלומטיה סבלנית" כדי לדחוף את קוריאה הצפונית לוותר על הארסנל הגרעיני שלה, אך הדגיש כי היא לא תאפשר לתהליך "להיגרר עד אין קץ".

לדבריו, השיחות שקיים עם בכיר המשטר קים יונג צ'ול במהלך ביקורו בפיונגיאנג במהלך החודש היו "מועילות", אף שהוא זכה לקיתונות של זעם מצד המדינה הקומוניסטית שעות לאחר המראתו. פומפאו אמר עוד בשימוע כי טראמפ נותר אופטימי לגבי הסיכוי להצלחת התהליך, אולם אמר כי על קים לעמוד בהתחייבויותיו מהפסגה.

טראמפ שיבח את הפסגה כהצלחה, ואף אמר יום למחרת כי קוריאה הצפונית אינה מהווה עוד איום גרעיני. ואולם, שאלות רבות נותרו לגבי מוכנותה של פיונגיאנג לוותר באמת ובתמים על התכנית שלה, המאיימת על ארצות הברית. קים התחייב באופן כללי לפעול למען פירוז חצי האי, אך משטרו לא הציע דרך לעשות זאת.

עוד באותו נושא

תמונות חדשות חושפות: קוריאה הצפונית החלה לפרק אתר שיגור לוויינים

לכתבה המלאה
דונאלד טראמפ וקים ג'ונג און חותמים על מסמך הבנות, 12 ביוני 2018. רויטרס
קשיים ביישום ההסכם. טראמפ וקים, בחודש שעבר/רויטרס

פומפאו הדגיש בפני הסנאטורים כי קוריאה הצפונית הסכימה לפרק את תכנית הגרעין שלה, אך לא השיב כשנשאל על ידי הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז אם היא הסכימה להגדרתה של ארצות הברית. הוא רק אמר כי הוא משוכנע שהיא הבינה זאת, והודה כי היא טרם עמדה בדרישת מפתח של וושינגטון - לחשוף את כל טווח יכולות הגרעין שלה.

במהלך השימוע, הסנאטורים הביעו ביקורת על השבחים שהרעיף טראמפ על קים, שאותו כינה "מוכשר מאוד" ומנהיג "שאוהב את עמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully