וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ דחה את הפגישה עם פוטין בוושינגטון לשנה הבאה בשל החקירה

25.7.2018 / 23:05

היועץ לביטחון לאומי אמר כי הבית הלבן ימתין עד לסיום "ציד המכשפות" של התובע המיוחד כדי לקיים את המפגש השני בין הנשיאים. הזמנתו של טראמפ עוררה ביקורת חריפה, שייתכן שגרמה לצדדים לסגת. פומפאו: לא נכיר בכיבוש קרים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מעוניין לפגוש את מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין בפעם השנייה בשנה הבאה, לאחר שתסתיים חקירת מעורבות רוסיה בבחירות - כך אמר הערב (רביעי) היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון. "הנשיא מאמין שהפגישה הבאה עם פוטין צריכה להתקיים אחרי שציד המכשפות בעניין רוסיה יסתיים, כך שסיכמנו שזה יהיה בשנה הבאה", אמר בולטון.

במקביל, הבהיר שר החוץ מייק פומפאו כי ארצות הברית מסרבת להכיר בסיפוח חצי האי קרים לרוסיה וקרא לה לסיים את שליטתה במקום. "נמשיך במדיניות הזו עד ששלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה תשוב", מסר לפני שימוע בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, שאליה זומן בשל השאלות הרבות שנותרו אחרי הפסגה. "ארצות הברית קוראת לרוסיה לכבד את העקרונות שאליהם, לטענתה, היא מחויבת, ולסיים את כיבוש קרים". הוא הדגיש כי הסנקציות יישארו במקומן עד לשינוי המצב.

משרד החוץ של רוסיה דחה את דבריו. "אנחנו יודעים את ערכן של הצהרות כאלו", כתבה דוברת משרד החוץ, מריה זחרובה, בחשבון הפייסבוק שלה. פוטין אמר לאחר הפסגה כי טראמפ סבור שהסיפוח של קרים ב-2014 מבוסס בצורה חוקית על משאל העם השנוי במחלוקת שערכה מוסקבה בחצי האי באותה שנה.

ארוחה משותפת של טראמפ - פוטין לאחר פגישתם במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד, 16 ביולי 2018. רויטרס
נשיא רוסיה לא רצוי בוושינגטון. פוטין וטראמפ בפסגה בשבוע שעבר/רויטרס

טראמפ ספג ביקורת חריפה בתום הפגישה הרשמית הראשונה שקיים עם פוטין בהלסינקי בשבוע שעבר, אחרי שאמר כי הוא מאמין לפוטין שלא התערב בבחירות ב-2016 וסירב לגנות אותו על מעורבתו באוקראינה ובסוריה. זאת בניגוד למסקנות סוכנויות המודיעין שקבעו כי מוסקבה פעלה כדי לעזור לו וחרף החקירה שמנהל רוברט מולר הבוחן אם קמפיין טראמפ שיתף פעולה עם הקרמלין.

הנשיא הדף את הביקורת ואמר כי הוא נפל בלשונו, אחרי לחץ רב שהופעל עליו מתוך ממשלו ומפלגתו הרפובליקנית. על אף ההתנצלות המסויגת, הוא בחר להזמין את פוטין לוושינגטון לפגישה נוספת בסתיו הקרוב. ייתכן שההתנגדות הנחרצת שהביעו לכך ראשי הקונגרס, שהבהירו כי פוטין אינו רצוי בגבעת הקפיטול, הובילה להסכמה בין הבית הלבן לקרמלין על כך שעדיף לדחות את הפסגה.

טראמפ קורא באופן שגרתי לחקירה שמנהל מולר "ציד מכשפות", טענה שהשמיע אף ביום הפסגה עם פוטין. השניים קיימו שיחה פרטית במהלך הפגישה בבירת פינלד, ובכירי המודיעין האמריקני והקונגרס אמרו כי הם לא יודעים במה דנו השניים וכי הם לא תודרכו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully