וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון מתקשה להתאושש מסנקדל המאבטח: "התקשורת לא רודפת אחרי האמת"

25.7.2018 / 23:55

הנשיא דיבר בכינוס סגור על התקרית שבה תועד ראש צוות האבטחה שלו תוקף מפגינים, אך דבריו דלפו ועוררו ביקורת רבה באופוזיציה. "אני האחראי, אם הם רוצים שיבואו לקחת אותי", אמר במה שנתפס כדברי רהב. שוטרים פשטו על לשכתו של המאבטח באליזה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא צרפת עמנואל מקרון ספג היום (רביעי) ביקורת מחודשת מצד האופוזיציה אחרי שהתגרה במתנגדיו ותקף את התקשורת בעקבות הסקנדל שעוררה התקרית שבה היה מעורב מאבטחו הבכיר. מבקריו של הנשיא אמרו כי לשכתו לא הענישה כראוי את אלכסנדר בנלה, ראש צוות האבטחה שלו, או דיווחה עליו לרשויות המשפטיות.

בנלה תועד מכה מפגין וגרר מפגינה אחרת במהלך הפגנות 1 במאי בפריז מבלי שהיה בתפקיד אך נשא בקסדה ובתג משטרתיים. לשכתו של מקרון מסרה כי שוטרים פשטו היום על לשכתו של בנלה בארמון האליזה.

עוזר של נשיא צרפת מקרון מכה מפגינים במחאת 1 במאי בפריז, 2018. אתר רשמי
זהותו נחשפה על ידי התקשורת. בנלה בזמן התקרית/אתר רשמי

באירוע סגור שכינס אתמול עם מחוקקים ממפלגתו ועם שרים, אמר מקרון כי הוא לבדו אחראי למה שקרה. הנשיא, החווה את המשבר הקשה ביותר בנשיאותו בת היותר משנה, לא דיבר מאז התפוצצה הפרשה בשבוע שעבר. "אם הם רוצים להטיל את האחריות על מישהו, אז הוא עומד מולכם הם יכולים לבוא ולקחת אותו", הוא אמר בסרטון שדלף לתקשורת.

עוד באותו נושא

בעקבות הסערה: מקרון ידיח את העוזר שתועד מכה מפגין בפריז

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת צרפת עם הנשיא עמנואל מקרון. רויטרס
חווה את המשבר הקשה בשלטונו. מקרון/רויטרס

מקרון תקף גם את התקשורת, כשהוא משתמש בשפה הדומה לזו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "יש לנו תקשורת שאינה רודפת עוד אחרי האמת", אמר מקרון. "מה שאני רואה זה כוח תקשורי שרוצה להפוך לכוח משפטי", אמר נשיא צרפת. המשבר החל בעקבות חשיפת העיתון "לה מונד" כי האיש שנראה מכה מפגין בסרטון הוא בנלה.

באופוזיציה גינו את דבריו של מקרון ותיארו אותם כהתרברבות. "זה סוג של אצבע משולשת, מה שעשה אתמול בלילה, אצבע משולשת לאופוזיציה, לעיתונאים, לתקשורת ואפילו לצרפתים כשהוא אומר 'הם יכולים לבוא ולתפוס אותי'", אמר ברונו רטיילו, ראש סיעת השמרנים באסיפה הלאומית. "הוא לא היה צריך לדבר לאנשיו קודם כל".

חבר הפרלמנט אלכסיס קורבייר, מהשמאל הקיצוני, האשים את מקרון בניסיון להפחיד את האופוזיציה.

ראש סניף ארגון משמר זכויות האדם בצרפת, בנדיקט ז'נרו, אמרה כי דבריו של מקרון הם "רטוריקה מסוכנת, בימים שבהם עיתונאים מרחבי העולם נמצאים תחת מתקפה של מנהיגים פופוליסטים או אוטוקרטים המנסים להטיל ספק באמינות של כל ביקורת על השלטון או להשתיק אותה.

(עדכון ראשון: 15:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully