וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר: טורקיה שחררה למעצר בית כומר אמריקני המואשם בטרור

25.7.2018 / 18:25

אנדרו ברונסון נעצר לאחר ניסיון ההפיכה ב-2016 ומואשם בסיוע לו, אך הוא כנראה משמש את ארדואן כקלף מיקוח תמורת שחרור אויבו הגולה בארה"ב. בית משפט הורה על שחרורו, אך בוושינגטון אומרים כי אין זה מספיק. פומפאו: לא הוצגו ראיות אמינות נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בית משפט בטורקיה קבע היום (רביעי) כי הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, המואשם בעבירות טרור, ישוחרר למעצר בית. הוא תועד עוזב את המתחם שבעיר איזמיר כשהוא מלווה בסוהרים ובהמשך עלה על אוטובוס. לפי עורך דינו המקומי, הוא עונד צמיד אלקטרוני ונאסר עליו לעזוב את המדינה. מעצרו הוא אחד מגורמי המתיחות בין אנקרה לוושינגטון, החברות בנאט"ו, ובממשל דרשו את שחרורו.

ברונסון, במקור מקרוליינה הצפונית, חי בטורקיה ב-23 השנים האחרונות. הוא נעצר לאחר ניסיון ההפיכה לפני שנתיים באשמת בסיוע לתנועתו של המטיף הגולה פתהוללה גולן, שאותו מאשימה אנקרה בעבירות טרור בשל מעורבותו לכאורה במרד הכושל. אם יורשע, המטיף האוונגליסטי בן ה-50 עלול להישלח ל-35 שנות מאסר.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי שחרורו למעצר בית "היה צריך להתרחש מזמן", אך הדגיש כי אין זה מספיק. "לא ראינו שום ראיות אמינות נגדו ואנחנו קוראים לרשויות בטורקיה לפתור את המקרה במהירות בדרך שקופה והוגנת", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

אנדרו ברונסון, כומר נוצרי מצפון קרוליינה, ארה"ב שנמצא בכלא בטורקיה מאז דצמבר 2016. רויטרס
טוען לחפותו. ברונסון/רויטרס

בעבר כרך הנשיא רג'פ טייפ ארדואן את גורלו של ברונסון בזה של גולן. אנקרה דורשת מוושינגטון להסגירו, אך לטענת הממשל, לא הוצגו די ראיות לכך ואין זה מעניינו להתערב בהליך המשפטי.

בשבוע שעבר אמר טראמפ כי ברונסון מוחזק כבן ערובה וכי על ארדואן "לעשות משהו כדי לשחרר את האב והבעל הנוצרי הנפלא הזה".

הסנאט האמריקני העביר בחודש שעבר חקיקה שכללה סעיף העוצר את מכירת מטוסי הקרב המתקדמים מדגם F-35 לטורקיה, בין היתר בשל מעצרו של הכומר והעסקה של אנקרה לרכישת מערכות ההגנה האווירית S-400 מרוסיה.

עוד באותו נושא

משפטו של כומר אמריקני מחריף את המשבר בין טורקיה לארה"ב

לכתבה המלאה

פומפאו קורא לסיום המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully