וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של כומר אמריקני מחריף את המשבר בין טורקיה לארה"ב

אנדרו ברונסון התגורר ב-23 השנים האחרונות במדינה, ונעצר לאחר ניסיון ההפיכה ב-2016, שבתכנונה הוא מואשם. בוושינגטון רואים זאת בניסיון סחיטה של ארדואן ודורשים את שחרורו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משפטו של כומר אמריקני המואשם בתכנון ההפיכה הכושלת בטורקיה לפני שנתיים נפתח היום (שני), והוא מאיים לפגוע ביחסים המתוחים ממילא בין אנקרה לוושינגטון. אנדרו ברונסון מקרוליינה הצפונית חי בטורקיה ב-23 השנים האחרונות, והוא מואשם בסיוע לתנועתו של המטיף הגולה פתהוללה גולן, שאותו מאשימה אנקרה בעבירות טרור בשל מעורבותו לכאורה במרד הכושל נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

"מעולם לא עשיתי משהו נגד טורקיה, אני אוהב את טורקיה ומתפלל למענה במשך 25 שנה. אני רוצה שהאמת תצא לאור", אמר הכומר בדיון בבית משפט בעיר אליאגה, שבמערב טורקיה. "אני לא מסכים לטענות בכתב האישום. מעולם לא הייתי מעורב בשום פעילות בלתי-חוקית", אמר ברונסון, שלבש חולצה לבנה מתחת לחליפה שחורה ודיבר בטורקית.

באולם נכחו גם אשתו של ברונסון, הסנאטור האמריקני תום טיליס, מקרוליינה הצפונית וכן השליח האמריקני לחופש דת סם בראונבק. "יש ראיות לכך שהוא נעצר בשל אמונתו", אמר עורך דינו של ברונסון, אסמאעיל צ'ם לפני תחילת המשבר.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה: היחסים עם ארה"ב - ברגע של "להיות או לחדול"
טורקיה: על ארה"ב להפסיק לתמוך בטרור כדי להימנע מעימות בסוריה

אנדרו ברונסון, כומר נוצרי מצפון קרוליינה, ארה"ב שנמצא בכלא בטורקיה מאז דצמבר 2016. רויטרס
מכחיש כי פעל נגד טורקיה. הכומר ברונסון/רויטרס

משפטו של ברונסון, שעצור מאז אוקטובר 2016 ומואשם גם בסיוע למחתרת הכורדית (PKK), הוא אחד מכמה סוגיות משפטיות שפגעו ביחסים בין טורקיה לארצות הברית. אלו גם חלוקות על תמיכתה של וושינגטון במיליציה הכורדית בצפון סוריה (YPG), שאותה מגדירה אנקרה ארגון טרור. אם יורשע, המטיף האוונגליסטי בן ה-50 עלול להישלח ל-35 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בית הכלא הבטחוני הגבוה שבו מוחזק הכומר אנדרו ברונסון מתואר באיזמיר, טורקיה ב -15 באפריל 2018. רויטרס
הכלא בעיר איזמיר שבו מוחזק ברונסון/רויטרס

וושינגטון קוראת לשחרורו של ברונסון, בזמן שארדואן רמז בשנה שעברה כי גורלו קשור לזה של גולן. המטיף, המתגורר בארצות הברית, דרוש למשפט בטורקיה, שדורשת את הסגרתו מהרשויות האמריקניות. אלו טוענות כי עליה להציג ראיות מבוססות למעורבותו בניסיון ההפיכה. גולן דוחה את מעורבותו במרד, שבו נהרגו כ-250 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully