וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: היחסים עם ארה"ב - ברגע של "להיות או לחדול"

לפני ביקורו של טילרסון, מקבילו מזהיר כי באנקרה דורשים "צעדים ממשיים ולא הבטחות". זאת ברקע המתיחות סביב תמיכת הממשל בכורדים, שבהם נלחמת טורקיה בצפון סוריה. "היינו ברורים לגבי הציפיות שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טורקיה הזהירה היום (שני) את ארצות הברית כי זהו רגע של "להיות או לחדול" ביחסים בין שתי המדינות החברות בנאט"ו, ימים לפני ביקורו של שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון. זאת ברקע המשבר בין וושינגטון לאנקרה סביב המבצע נגד הכורדים בסוריה. "היחסים שלנו נמצאים בנקודה קריטית", הזהיר שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושאולו. "או שהם ישוקמו או שהם ייפגעו לחלוטין".

אנקרה רואה במיליציה הכורדית (YPG), השולטת בעפרין שבצפון סוריה, ארגון טרור ושלוחה של המחתרת הכורדית בטורקיה (PKK). ואולם, ה-YPG הוא בעל ברית קרוב של ארצות הברית במלחמה בדאעש וכוחות אמריקניים פועלים לצדו בשטחים אחרים בצפון סוריה. טורקיה דורשת כי ארצות הברית תיסוג מהעיר מנבג', שממזרח לעפרין, אך היא מסרבת לכך.

בנוסף לכך, אנקרה זועמת על וושינגטון מאחר שהיא מסרבת להסגיר את המטיף פתהוללה גולן, המתגורר בפנסילבניה, ומואשם על ידי שלטונו של רג'פ טייפ ארדואן בכך שתכנן את ההפיכה הכושלת נגדו ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
הם יורים גם בכלי טיס: הכורדים הפילו מסוק טורקי בסוריה. צפו
טורקיה: "ארה"ב הודיעה כי תפסיק לחמש את המורדים הכורדים בסוריה"

נשיא ארה?ב דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג?פ טייפ ארדואן במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן.. רויטרס
קרע בין בעלות הברית. טראמפ וארדואן/רויטרס

שר החוץ של טורקיה אמר כי על ארצות הברית לעשות "מה שנכון" ביחס למנבג'. הוא הוסיף כי השיחות עם טילרסון יתמקדו בבניית "האמון השבור" עם וושינגטון, שלדבריו עשתה "טעויות חמורות" ביחס לגולן ול-YPG. "היינו ברורים לגבי הציפיות שלנו. אנחנו לא רוצים הבטחות, אנחנו רוצים לראות צעדים ממשיים", אמר צ'בושאולו.

אתמול נפגש היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, הרברט מקמאסטר, עם דוברו ויועצו לענייני מדינות חוץ של ארדואן, ודן עמו במתיחות בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully