וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "ארה"ב הודיעה כי תפסיק לחמש את המורדים הכורדים בסוריה"

27.1.2018 / 12:50

סוכנות הידיעות הממלכתית באנקרה דיווחה כי יועצו של טראמפ לביטחון לאומי אישר בשיחה עם דוברו של ארדואן כי וושינגטון לא תספק נשק לכוחות ה-YPG. הפנטגון: לא ידוע לנו על שינוי במדיניות בנושא

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הודיעה לטורקיה כי לא תספק עוד כלי נשק למורדים הכורדים בסוריה (YPG) - כך דיווחו היום (שבת) סוכנות הידיעות הרשמית "אנטוליה". זאת, ברקע מבצע "ענף זית" שמנהל צבא טורקיה במחוז עפרין שבצפון סוריה זה יותר משבוע, המתמקד בלחימה במיליציות הכורדיות באזור, הלוחמות נגד צבא אסד ונגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

על פי הדיווח, איברהים קאלין, דוברו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שוחח עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן הרברט מקמאסטר וזה אישר כי התקבלה החלטה בנושא. מלשכתו של ארדואן אישרו כי השיחה התקיימה, אך ציינו כי השניים הסכימו לשמור על תיאום הדוק בנושא על מנת "למנוע אי הבנות". דוברת מטעם הפנטגון מסרה כי היא מודעת לדיווחים באנקרה וכי אינה מכירה שינוי בעמדתה של וושינגטון בנושא.

בתוך כך, אמר היום שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו כי על ארצות הברית לנקוט צעדים מעשיים, ולא להסתפק רק בדיבורים, כדי להפסיק את תמיכתם במילציות הכורדיות. "על האמריקנים לסגת מיידית ממנבג' שבסוריה", אמר צ'בושואלו.

טראמפ וארדואן בפגישתם בבית הלבן היום 16 במאי 2017. רויטרס
ארדואן וטראמפ בפגישתם במאי האחרון/רויטרס

סוגיית חימוש הכוחות הכורדים בסוריה גרמה בעבר למחלוקת בין אנקרה לוושינגטון, שסייעה למיליציות במדינה גם באימון לוחמים ובתמיכה מהאוויר. טורקיה רואה בלוחמי YPG זרוע צבאית של מפלגת הפועלים הכורדית (PKK) הנחשבת בעיניה לארגון טרור. זאת, בשל זיהויה עם המחתרת הכורדית הפועלת זה כמה עשורים בדרום המדינה ואחראית לפיגועים רבים שגבו חיי אדם.

אתמול איים ארדואן להרחיב את המבצע בצפון סוריה עד לגבול המזרחי של ארצו עם עיראק. בנאום שנשא באנקרה הוסיף הנשיא הטורקי כי כוחות הצבא יתקדמו לעבר העיר מנבג' הנשלטת על ידי הכורדים, שם מוצבים גם כוחות אמריקניים.

מוקדם יותר השבוע הזהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את ארדואן שלא לגרום לעימות בין כוחות צבאו לבין הכורדים בסוריה, הזוכים לתמיכתה של וושינגטון. שלשום השיב לו סגן ראש ממשלת טורקיה והתריע בפני ארצות הברית "להפסיק את תמיכתה בארגוני טרור כדי להימנע מעימות".

עוד באותו נושא

ארדואן מאיים: "נעמיק את המבצע נגד הכורדים עד לעיראק"

לכתבה המלאה
שיירה של צבא טורקיה מגיעה לכפר הסמוך לגבול עם סוריה, 21 בינואר 2018. רויטרס
טנקים טורקיים בסמוך לגבול סוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully