וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מאיים: "נעמיק את המבצע נגד הכורדים עד לעיראק"

בנאום שנשא באנקרה איים ארדואן "למחות" את הכוחות הכורדים ולהרחיב את המבצע הצבאי. הוא אף ציין כי יזיז את כוחותיו מהעיר מאנביג' כדי למנוע חיכוך עם הכוחות האמריקניים הנמצאים במקום מאז תפיסתו מידי המדינה האסלאמית

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן איים היום (שישי) כי ארצו תעמיק את המבצע בו פתחה נגד המיליציות הכורדיות (YGP) ותתקדם מזרחה -עד לגבול עיראק. "אנחנו יכולים להרחיב את המבצע הצבאי שלנו נגד הכורדים עד הגבול המזרחי עם עיראק", אמר ארדואן.

בנאום שנשא באנקרה אמר ארדואן כי הכוחות הטורקים ינועו מהעיר מאנביג' הנשלטת על ידי הכורדים, מחשש לעימותים עם הכוחות אמריקניים. הכוחות התבססו בעיר לאחר שנתפסה משליטת המדינה האסלאמית, וכעת היא נשלטת על ידי המיליציות הכורדיות.

לקריאה נוספת:
טורקיה: על ארה"ב להפסיק לתמוך בטרור כדי להימנע מעימות בסוריה
באישור פוטין: ארדואן יצא למחוץ את הכורדים שננטשו בידי ארה"ב
טורקיה שלחה כוחות קרקע לצפון סוריה; הכורדים: "הדפנו אותם"

טראמפ וארדואן בפגישתם בבית הלבן היום 16 במאי 2017. רויטרס
דחק בו שלא להסלים את הלחימה. טראמפ וארדואן, במאי שעבר/רויטרס

לפני יומיים הזהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את נשיא ארדואן שלא לגרום לעימות בין כוחות אמריקניים וטורקיים בצפון סוריה הנתמכים על ידי וושינגטון. ואולם אתמול, סגן ראש ממשלת טורקיה הזהיר כי על ארצות הברית להפסיק את תמיכתה ב"ארגוני טרור" כדי להימנע מעימות".

לפי הודעת הבית הלבן מלפני יומיים, "טראמפ הפציר בטורקיה שלא להסלים את המצב, להגביל את פעילותה הצבאית ולהימנע מפגיעה באזרחים". כ-2,000 חיילים אמריקנים מוצבים בסוריה, כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ואולם, באנקרה טענו כי הודעת הבית הלבן לא שיקפה במדויק את תוכן השיחה בין מנהיגי המדינות, המצויות במתיחות גבוהה בעקבות התמיכה של וושינגטון במיליציית ה-YPG. "הנשיא טראמפ לא הביע 'חשש מהסלמת האלימות' ביחס למבצע בעפרין", אמר גורם טורקי לרויטרס. גורם אחר אמר לרשת CNN בטורקית כי טראמפ אף אמר כי ארצות הברית עצרה את העברת הסיוע לכורדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מפה סוריה. עיבוד תמונה
מפה סוריה/עיבוד תמונה

צבא טורקיה פתח במבצע "ענף זית" ביום שבת האחרון, כשהוא מגובה בעשרות אלפי מורדים סורים משורות צבא סוריה החופשי. לטענת אנקרה, ה-YPG הוא ארגון טרור, בשל קשריו למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), המחתרת הפועלת נגד השלטונות בטורקיה מאז שנות ה-80.

טראמפ היה האחרון בשורת מנהיגים במערב ששוחחו עם ארדואן מאז פרוץ המבצע, שעלול לפגוע במאבק הבינלאומי בדאעש וגבה כבר את חייהם של עשרות אזרחים. עוד אלפים נמלטו מבתיהם באזור עפרין, אחד משלושת המחוזות האוטונומיים שהקימו הכורדים בצפון סוריה בשנות מלחמת האזרחים.

חיילים טורקים עומדים על הטנקים שלהם ליד הגבול הטורקי-סורי במחוז הטאי, סוריה 24 בינאור 2018. רויטרס
כוחות טורקיים על גבול סוריה/רויטרס

היחסים בין ארצות הברית לטורקיה - שלהן שני הצבאות הגדולים ביותר בנאט"ו - החריפו בשבועות האחרונים סביב סוגיית התמיכה בכורדים. אנקרה זעמה על התכנית להקים כוח גבול חדש בן 30 אלף לוחמים, שיורכב מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים - קואליציית ארגונים שונים, רובם משורות ה-YPG.

בטורקיה דורשים גם מארצות הברית להסגיר לידיה את המטיף הגולה פתהוללה גולן, שמואשם על ידי אנקרה בתכנון ההפיכה הכושלת נגד ארודאן ב-2016. גולן שוהה בפנסילבניה ומכחיש כל קשר לכך. במשל האמריקני טוענים כי לא הוצגו בפניהם ראיות ממשיות הקושרות את גולן לכך וכי על העניין להתנהל לכך. בנוסף לכך, הרשעתו של בנקאי איראני-טורקי הקשור לארדואן בבית משפט בניו יורק בכך שסייע לעקוף את הסנקציות הוסיפה מקור נוסף למתיחות בין אנקרה לוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully