וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם יורים גם בכלי טיס: הכורדים הפילו מסוק טורקי בסוריה. צפו

11.2.2018 / 17:16

המסוק הופל באזור עפרין, שם מנהלת אנקרה את המבצע נגד מיליציית ה-YPG. זה כלי הטיס הראשון שמאבדת טורקיה מאז תחילת מעורבותה בסוריה. שני הטייסים נהרגו וארדואן הבטיח נקמה: "הם ישלמו את המחיר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לוחמי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) הפילו אתמול (שבת) מסוק קרב טורקי באזור עפרין. שני החיילים שהיו בכלי הטיס, הראשון שאיבד צבא טורקיה מאז תחילת המבצע נגד הכורדים ומאז תחילת מעורבותו במלחמת האזרחים, נהרגו. לפי הצבא, עוד תשעה חיילים טורקים נהרגו בשורת תקריות אחרות אתמול. עוד נטען כי 39 חמושים כורדים נהרגו.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הבטיח תגובה נחרצת. "אחד המסוקים שלנו הופל", אמר בכנס מפלגת השלטון באיסטנבול. "הדברים האלו קורים, אנחנו במלחמה. אנחנו עשויים לאבד מסוק, אבל הם ישלמו את המחיר על כך".

מאז תחילת המבצע בחודש שעבר, נהרגו כ-30 חיילים טורקים בעימותים עם הכורדים, הנתמכים בידי ארצות הברית, והצליחו להשמיד גם כמה טנקים. צבא טורקיה, יחד עם ארגוני מורדים הנתמכים על ידיו, רשם עד כה התקדמות מועטה במבצע בעפרין, מובלעת של הכורדים בצפון-מערב המדינה, הכלואה בין שטח שבשליטת משטרו של בשאר אסד לבין שטח שבליטת אותם מורדים.

לקריאה נוספת בנושא
בול במטרה: צפו בטיל של הכורדים משמיד טנק טורקי בצפון סוריה

יירוט מהקרקע- תיעוד: מסוק של הצבא הטורקי הופל ע"י לוחמים כורדים באזור עפרין שבצפון סוריה. רויטרס
המסוק שהופל על ידי הכורדים/רויטרס

המבצע של טורקיה בעפרין החריף את המתיחות בינה לבין ארצות הברית. באנקרה אף איימו כי יתקפו את העיר מנבג', שנמצאת ממזרח לעפרין ונשלטת בידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציית ארגוני מורדים שמורכבים בעיקר לוחמים כורדים. בקואליציה האמריקנית, המובילה את הלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הדגישו כי הכוחות האמריקניים בעיר לא ייסוגו משם.

בניסיון להפיג את המתיחות, נפגש היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, הרברט מקמאסטר, עם יועצו של ארדואן, איברהים קאלין. גורם בנשיאות אמר לרויטרס כי השניים שוחחו על השותפות האסטרטגית בין שתי המדינות החברות בנאט"ו ועל "הרגישויות של שתי המדינות".

ביקורו של מקמאסטר מגיע ימים לפני ביקורו הצפוי בטורקיה של שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully