וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה נגד הדרוזים בסוריה: "דאעש חטף עשרות נשים וילדים"

30.7.2018 / 12:42

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי במהלך שורת הפיגועים של דאעש במחוז סווידא, נלקחו בשבי גם 36 נשים וילדים. יותר מ-250 איש נטבחו בסדרת הפיגועים נגד הדרוזים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חטף עשרות נשים וילדים דרוזים במהלך המתקפה הנרחבת שלו במחוז א-סווידא שבדרום סוריה - כך מסר היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, לפחות 36 נשים וילדים נחטפו לאחר סדרת התקיפות. גם הוא וגם האתר "סווידא 24" דיווחו כי בקבוצה 20 נשים ו-16 ילדים.

לפי ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, ארבע מהנשים הצליחו לברוח מאז ועוד שתיים מתו. הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 17 גברים נוספים עדיין נעדרים, אך לא ברור אם גם הם נחטפו.

במתקפה המתואמת של אנשי דאעש ביום רביעי האחרון, הותקפו העיר סווידא וכפרים נוספים במחוז. יותר מ-250 בני אדם נהרגו, בהם אזרחים רבים, באחת המתקפות הקטלניות ביותר שאירעו בסוריה מאז החלה המלחמה ב-2011.

לקריאה נוספת בנושא
בעקבות הפיגועים: כעשרת אלפים דרוזים בעצרת הזדהות עם קרוביהם בסוריה
"רק ישראל יכולה לעזור": אחרי הפיגועים, הדרוזים חוששים לקרוביהם בסוריה

דרוזים מניפים דגלי סוריה בהפגנה בבוקתעא, רמת הגולן, יולי 2018. רויטרס
הפגנת תמיכה של דרוזים ברמת הגולן במשטר אסד, שבת/רויטרס

הפיגועים הקשים ביותר שחוותה הקהילה הדרוזית, שהצליחה להימלט כמעט לחלוטין מהאלימות בסוריה, הדהדו גם בקהילותיה בלבנון ובישראל. רבים זועמים על משטרו של בשאר אסד והאשימו אותו בכך שלא עשה מספיק כדי למנוע את הטבח. מושל המחוז ונציגי הממשלה נהדפו על ידי תושבים זועמים במהלך הלוויות ההרוגים.

דאעש, שאיבד את מרבית השטחים שעליהם הכריז על הקמת החליפות שלו ב-2014 בסוריה ובעיראק, טרם קיבל אחריות על החטיפות ולא חשף פרטים על בני הערובה בערוצי התעמולה שלו. הוא מחזיק עדיין בכיסי טריטוריות בצפון-מזרח מחוז סווידא, וכן באגן הירמוכ, הסמוך לגבול עם ישראל, ובשטחים מצומצמים באזור הגבול עם עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully