וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגועים: כעשרת אלפים דרוזים בעצרת הזדהות עם קרוביהם בסוריה

ההמונים הגיעו לקבר נבי שועייב כדי להביע תמיכה והזדהות עם בני משפחותיהם המצויים בדרום סוריה השבוע נהרגו יותר מ-220 בני אדם במתקפות של דאעש באזורים המיושבים בידי דרוזים, זאת בעוד שצבא אסד מנסה לכבוש מחדש את האזור כולו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

כעשרת אלפים דרוזים הגיעו היום (שבת) לקבר נבי שועייב שבצפון לעצרת הזדהות עם קרובי משפחותיהם שבסוריה. השבוע נהרגו יותר מ-220 בני אדם בסדרה של מתקפות מטעם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ביישובים דרוזיים באזור העיר א-סווידא שבסוריה. הערב יתקיים במרכז דליית אל-כרמל אירוע נוסף להזדהות עם הדרוזים בסוריה ולמחאה על הטבח בהם.

סדרת הפיגועים שאירעה ביום רביעי האחרון כללה לפחות שני פיגועי התאבדות בבירת המחוז, שרוב אוכלוסייתו דרוזית. מחבל אחד פוצץ עצמו סמוך לשוק הומה והשני במוקד נוסף. בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א נטען כי שני מחבלים נוספים נהרגו לפני שהפעילו את מטען החבלה שלהם.

לפי דיווחים נוספים בסוריה, מצפון-מזרח לא-סווידא ביצעו אנשי דאעש שורת מתקפות מתוזמנות על עיירות שונות שבהן נלחמו בכוחות המשטר הסורי. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אנשי הארגון כבשו כמה כפרים ורצחו לפחות 35 תושבים. כמו כן, דאעש חטף עשרות נשים דרוזיות ואת ילדיהן ולפי תושבים באזור א-סווידא, לא ידוע מה עלה בגורל החטופות.

עצרת הזדהות דרוזית עם הדרוזים בסוריה בקבר נבי שועייב לאחר פיגועי דאעש בא-סווידא, 28 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
קבר נבי שועייב, היום/מערכת וואלה! NEWS

בני העדה המצויים בקשר עם קרוביהם בסוריה הביעו השבוע חרדה לגורלם בעקבות סדרת הפיגועים, וכן בעקבות מאמציו של צבא נשיא סוריה, בשאר אסד, להחזיר לידיו את השלטון בדרום המדינה, שם מתגוררים דרוזים רבים.

הקרובים בישראל אינם מודאגים רק ממצבם של בני משפחותיהם, אלא גם מהמציאות החדשה שנכפתה עליהם, נוכח ההסלמה בקרבות. לדבריהם, תושבי הערים והכפרים נדרשים כעת שוב להוכיח נאמנות למשטרו של בשאר אסד, מחשש שייפלו קורבנות לטבח שנועד לטהר את האזור ממתנגדים.

עוד באותו נושא

יותר מ-220 הרוגים במתקפת דאעש ביישובים דרוזיים בדרום סוריה

לכתבה המלאה
עצרת הזדהות דרוזית עם הדרוזים בסוריה בקבר נבי שועייב לאחר פיגועי דאעש בא-סווידא, 28 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
דרוזים בדרכם לקבר נבי שועייב, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully