וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-220 הרוגים במתקפת דאעש ביישובים דרוזיים בדרום סוריה

עשרות בני אדם נוספים נפצעו בשורת הפיגועים, שבוצעו בעיר סווידא ובכפרים שבקרבתה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 220 בני אדם נהרגו במתקפה הנרחבת שכללה כמה מחבלים מתאבדים. ראש העדה הדרוזית בישראל: "על הקהילה הבינלאומית להתערב"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

לפחות 220 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בשורת פיגועים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר א-סווידא שבדרום-מערב סוריה ובכפרים דרוזיים שמצפון לעיר - כך נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם. זאת המתקפה הקטלנית ביותר בשטחי המשטר זה כמה חודשים.

בבירת המחוז, שבו רוב האוכלוסייה דרוזית, לפחות שני מחבלים פוצצו את עצמם - אחד בסמוך לשוק הומה והשני במחוז אחר, לפי הטלוויזיה הממלכתית. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א נטען כי שני מחבלים נוספים נהרגו בטרם הפעילו את חגורות הנפץ שלהם.

לקריאה נוספת בנושא
כשאסד יתחיל למצמץ: המלחמה במורדים עשויה להצית את הגבול הישראלי
האו"ם דן במתיחות בין סוריה לישראל: "התגברות מטרידה בעימותים"

זירת פיגוע התאבדות שביצע ארגון דאעש בעיר א-סווידא בסוריה, 25 ביולי 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בסווידא, היום/רויטרס

בתקשורת של המשטר והארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו כי מצפון-מזרח לעיר, אנשי דאעש ביצעו שורת מתקפות מתוזמנות על עיירות שונות, שבהן ניהלו קרבות עם כוחות הממשל. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הלוחמים הג'יהאדיסטים כבשו כמה כפרים. לפחות 35 תושבים נהרגו.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר עוד כי אנשי דאעש הסתערו על הכפרים ממובלעת שלהם מצפון-מזרח לסווידא, שפרט אליה נמצאת כולה בשליטת המשטר ובעלי בריתו. אלו אחד המעוזים האחרונים שלהם בסוריה, יחד עם זה שנמצא מערבה באגן הירמוכ, בסמוך לגבול עם ישראל.

הלחימה בארגון באזור הובילה גם לשורת תקריות בין סוריה לישראל, ואתמול הפילו שני טילי פטריוט מטוס קרב סורי שחדר לשטח ישראל.

עוד באותו נושא

חדירת המטוס בצפון: כשפרפורי הגסיסה של המלחמה בסוריה מגיעים לישראל

לכתבה המלאה
חלקי גופות נראים לאחר פיגוע ההתאבדות בחסות דאע"ש בסווידא, סוריה. רויטרס
זירת אחד הפיגועים בסווידא, היום/רויטרס

בישראל אמר מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית, כי "פיגועי הטרור שביצע דעאש נגד האוכלוסייה הדרוזית הם מעשה ברוטלי הפוגע באוכלוסייה אזרחית מתונה הדוגלת בדו-שיח תרבותי. אני קורא לקהילה הבינלאומית, ובראש ובראשונה לרוסיה ולאו"ם, להתערב על מנת למנוע את המשך הפגיעה בדרוזים בסוריה במסגרת הלחימה בדרום המדינה.

לדבריו, "בני העדה הדרוזית בישראל מחזקים את ידי בני העדה הדרוזית בסוריה, ועומדים לצדם ברגעים קשים אלו.
אנו עוקבים בדאגה, יחד עם כל הגורמים, אחר ההתרחשויות בדרום סוריה, ונעשה כל על מנת למנוע פיגועי טרור דומים בעתיד".

(עדכון ראשון: 9:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully