וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם דן במתיחות בין סוריה לישראל: "התגברות מטרידה בעימותים"

24.7.2018 / 17:49

השליח למזרח התיכון הזהיר מפני עלייה במספר "העימותים המסוכנים והתכופים" בין שתי המדינות, ברקע הפלת מטוס הקרב הסורי. השגריר דנון: "ישראל לא תקבל הפרה של ריבונותה"

צילום: אלימלך גרסטל, יואב יוספי, במת החדשות עריכה: שניר דבוש

שליח האו"ם למזרח התיכון הזהיר היום (שלישי) מפני ההסלמה בתקריות בין ישראל לרוסיה, בעקבות הפלת מטוס הקרב הסורי באזור רמת הגולן. במהלך דיון במועצת הביטחון, אמר ניקולאי מלדאנוב כי יש "מסלול מטריד של התגברות העימותים המסוכנים והתכופים" בין המדינות.

שגריר ישראל, דני דנון, אמר כי היירוט של מטוס הקרב אירע רק אחרי שחדר שני ק"מ אל תוך השטח האווירי של ישראל. "ישראל הזהירה את סוריה שלא להפר את הסכם הפרדת הכוחות משנת 1974. לא נקבל הפרה של הריבונת שלנו", הדגיש".

לקריאה נוספת בנושא
שני טילי פטריוט יירטו מטוס קרב סורי שחדר מסוריה

שובל הפטריוט באזור רמת הגולן. יוני לובלינר, מערכת וואלה! NEWS
שובל הפטריוט באזור צפת, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני לובלינר

מטוס הקרב, מדגם סוחוי 22 או 24, הופל על ידי שני טילי פטריוט ששוגרו לעברו מאזור צפת. לפי דיווחים בסוריה, הוא התרסק באזור אגן הירמוכ, מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" במשולש הגבולות בין ישראל, סוריה וירדן. בסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק בשפה הערבית דווח כי אחד הטייסים נהרג וגורלו של השני לא ידוע.

בסוריה אישרו את הפרטים וציינו כי המטוס שהופל עסק בפעילות התקפית בריכוזי טרור באזור סיידא שבאגן הירמוכ בו מתנהלת לחימה נגד שלוחות דאעש, במרחב האווירי הסורי. בסוכנות "ספוטניק" דווח כי אחד מאנשי הצוות של המטוס נהרג, ואילו השני נעדר.

אתמול נרשמה תקרית דומה, כשמערכת "שרביט קסמים" ניסתה ליירט שני טילים שהתקרבו לשטח ישראל אך נכשלה. צה"ל אישר לפרסום היום כי אחד הטילים נחת בשטח סוריה ויש חשש שמידע סודי ידלוף לגורמים עוינים.

עוד באותו נושא

מיירט "שרביט קסמים" נפל בסוריה; חשש מדליפת מידע למדינות אויב

לכתבה המלאה
טנק מכוןן לצד הסורי בתל סאקי, 24 ביולי 2018. ראובן קסטרו
טנק באזור הגבול, היום/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מטוס הקרב הפר "בצורה בוטה" את הסכמי ההפרדה בין שתי המדינות. "לא נקבל שום הפרה כזו", מסר נתניהו. "לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully