וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיירט "שרביט קסמים" נפל בסוריה; חשש מדליפת מידע למדינות אויב

24.7.2018 / 12:31

אחד משני המיירטים ששוגרו לעבר רקטות מהלחימה בסוריה נפל בשטח המדינה. זהו השימוש הראשון של צה"ל בטיל, המיועד להגנה מפני טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. הערכה: נפילת הטיל עלולה לשמש את מדינות האויב בלמידה על המערכות ובפיצוח מידע ביטחוני סודי

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

טיל מיירט של מערכת "שרביט קסמים", ששוגר אתמול בעקבות זליגת ירי מסוריה, נפל בשטח סוריה - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על פי הערכות, נפילת הטיל עלולה לשמש את מדינות האויב בלמידה על המערכת ובפיצוח מידע ביטחוני סודי.

הטיל המיירט הוא אחד משני מיירטים ששוגרו אתמול בעקבות זליגת הירי מהלחימה בסוריה, בפעם הראשונה שבה צה"ל עושה שימוש במערכת. לאחר שנשמעו אזעקות בגליל העליון ובגולן, לפחות אחת מהרקטות נפלה בשטח סוריה ולא היו נפגעים או נזק.

הטיל ששוגר מסוריה, מסוג SS-21, הנושא ראש נפץ קרב במשקל של 500 ק"ג, מסוגל לפגוע במטרה ברדיוס של 50 מ' שוגר ולגרום להרס רב. צה"ל עדיין מתחקר אם הטיל שהתפוצץ במרחב האווירי הסורי נפגע. הטיל השני שינה את מסלולו ונפל בשטח סוריה עוד בטרם הגיע אל גבול ישראל. בהתאם לכך המיירט השני השמיד את עצמו.

שרביט קסמים. רפאל, עיבוד תמונה
ניסוי במערכת "שרביט קסמים"/עיבוד תמונה, רפאל

שימוש בטיל SS-21 בהפצצות בערי סוריה הותיר בניינים ממוטטים וחורבות ברחובות שלמים, המעידים על עוצמת הפגיעה שעשויה להיות לו. בתוך כך, כוח קודס האיראני מפעיל מאמצים ומשקי משאבים גדולים להבריח לסוריה מערכות טילים ורקטות מתקדמות שיהוו איום על ישראל ומדינת ישראל.

מערכת "שרביט קסמים", המכונה בידי מערכת הביטחון "קלע דוד", משמשת להגנה מפני טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. היא מורכבת מטיל מיירט דו-שלבי המתמרן במהירות, שבחרטומו מותקנות שתי מערכות איכון והכוונה - מכ"ם וחיישן אלקטרו-אופטי. מערכות הגילוי והזיהוי משגרת את המיירטים בהתאם להערכה נקודת הפגיעה של האיום בעורף הישראלי.

"שרביט קסמים" נחשבת למערכת טכנולוגית פורצת דרך בקנה מידה עולמי. באוקטובר 2017 זומנו לארצות הברית נציגי חברת "רפאל" המתפתחת והיצרנית, שם קיבלו באופן חריג פרס כחברה זרה על חדשנות טכנולוגית בטקס במעמד ראש סוכנות ההגנה מטילים במשרד ההגנה האמריקני.

עוד באותו נושא

אסד בשירות ההסברה הישראלית: גילויים חדשים על יירוט הטילים בגבול סוריה

לכתבה המלאה
שובל פטריוט בשמי רמת הגולן 23 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
שיגור הטילים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

לפני כשבועיים כלי טיס בלתי מאויש יורט באמצעות סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת. גם אז דיווחו תושבים באזור על שמיעת הדי פיצוצים. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

בתוך כך, אמש דיווחו כלי תקשורת סוריים כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות ליד העיר מסיאף שבאזור העיר חמאת שבמערב סוריה. על פי הדיווחים, הופצץ מרכז מחקרים מדעיים ומפעלי הגנה בכפר אל-זאווי, הנמצא כ-14 קילומטרים מצפון למסיאף. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח גם הוא על התקיפה, ומסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים. ברשת אל-מיאדין דווח כי ארבעה מטוסים השתתפו בתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully