וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: גבר תועד מכה אישה אחרי שהעירה לו על הטרדה מינית

לאור יום, מחוץ לבית קפה בפריז, הותקפה צעירה אחרי שהעירה לאלמוני שזרק לעברה הערות בוטות. במצלמות האבטחה הוא תועד חוזר לאחור, משליך לעברה מאפרה ומכה אותה בפניה. הרשויות פתחו בחקירה. "אסור לשתוק עוד", אמרה הצעירה

עריכה: איתי עמרם

התביעה בפריז פתחה בחקירה אחרי שאישה צעירה פרסמה תיעוד מזעזע שבו נראה גבר שתקף אותה לאור יום מחוץ לבית קפה אחרי שהגיבה בזעם להטרדה מינית מצדו - כך מסרו היום (שני) גורמים משפטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מארי לאגר, סטודנטית בת 22, כתבה בשבוע שעבר בפייסבוק כי היא הייתה בדרכה הביתה כשהאיש התחיל להעיר הערות בוטות - "לא בפעם הראשונה שזה קרה לי באותו יום". לדבריה, היא אמרה לו "לשתוק" והמשיכה ללכת משם, בעוד הגבר הלך בכיוון ההפוך.

בסרטון ממצלמות האבטחה שסופק על ידי בית הקפה, נראה האיש לאחר מכן תופס מאפרה משולחן שבמרפסת המקום וזורק אותה עליה. הוא התקדם למקום שבו התעמת עם לגאר והכה אותה בפניה. לאגר הגישה תלונה במשטרה, ואחר כך פרסמה את הסרטון תחת הכותרת: "אסור לנו לשתוק עוד".

תיעוד: אשה הותקפה על ידי עובר אורח מחוץ לבית קפה בפריז. אתר רשמי
האישה/אתר רשמי

"הוכחה מתועדת", כתב העיתון "לה פריזיאן" בכותרת הראשית שלו היום, אחרי שהסרטון תפס תאוצה ברשתות החברתיות.

"מה שיש על כף המאזניים הוא רציני - זה החופש של הנשים לנוע בחופשיות בפומבי", אמרה השרה לשוויון מרלן שיאפה לעיתון. לדבריה, הממשלה מתכוונת לקדם בסתיו הקרוב חוק שיאפשר לקנוס במקום את מי שמטריד מינית במקומות ציבוריים, כחלק מתכניתו של הנשיא עמנואל מקרון להילחם בסקסיזם.

החוק יכלול, בין היתר, הערות על מראה או לבוש של אישה; שריקות; שאלות חודרניות; מעקבים ו"אפסקריטינג" - צילומים מתחת לבגדיה של אישה ללא ידיעתה.

השרה קראה גם לעדי ראיה בבית הקפה - שכמה מהם תועדו מתעמתים עם הגבר אחרי שהכה את הצעירה - לסייע למשטרה בזיהוי שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully