וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקום המדינה והחזרת פליטים: "רוסיה הציעה לארה"ב לבנות מחדש את סוריה"

4.8.2018 / 3:19

הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב פנה לבכיר בצבא ארה"ב בהצעה לבנות מחדש את סוריה בחלקים שהוחזרו לשליטת אסד. זאת, בניגוד לעמדה הרשמית של וושינגטון שמתנה את שיקום המדינה בשינוי פוליטי ובהדחתו של הנשיא. "למשטר בסוריה אין את הציוד והמימון הדרושים לחזרת הפליטים"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

רוסיה פנתה לארצות הברית בהצעה לשקם יחד איתה את סוריה ולהחזיר את הפליטים שנעקרו מביתם במלחמת האזרחים - כך עולה מתזכיר של הממשל האמריקני שנחשף הלילה (שבת) ב"רויטרס". ההצעה נשלחה ב-19 ביולי על ידי הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב לראש המטות המשולבים בצבא האמריקני, ג'וזף דנפורד, באמצעות ערוץ התקשורת שקיים בין השניים.

ב-2011 אימצה וושינגטון עמדה רשמית בעד הדחתו של נשיא סוריה בשאר אסד, ומאז מתנה את שיקום המדינה בשינוי פוליטי שיכלול בין היתר קיום בחירות בפיקוח האו"ם. מההצעה עולה כי רוסיה, שסייעה למאמצו המלחמתי אסד נגד כוחות המורדים, פועלת לבנות מחדש את החלקים שהוחזרו לשליטתו במטרה לבסס בהם את שלטונו. בתזכיר, שמתייחס לאזורים שנמצאים בשליטת הממשלה, נכתב כי "למשטר בסוריה אין את הציוד, את הדלק ואת החומרים, כמו גם את המימון, הדרושים לבנייתה מחדש של המדינה כדי לקבל את הפליטים בחזרה".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שנה: הופסקה פעילות המרפאה ההומניטרית שפעלה בגבול סוריה
אסד השתלט על הגבול עם ישראל - ונערך לקרב הגדול על עתידו
אסד באיגרת לחיילי צבא סוריה: הניצחון שלנו קרוב

כפר סייד אל גולן, 24 ביולי 2018. ראובן קסטרו
שבע שנות לחימה עם 6.6 מיליון פליטים. עשן מהלחימה בדרום סוריה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו
בתים במחוז דרעא בסוריה שהופצצו בידי כוחות המשטר - 27 ביוני. AP
בתים שהופצצו בדרעא שבדרום סוריה/AP

הקרמלין לא מסר את תגובתו לפרסום ב"רויטרס". דובר מטעמו של דנפורד מסר כי "על פי נוהג העבר, שני הגנרלים הסכימו לשמור את פרטי השיחה שלהם חסויים".

בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה נעקרו כ-6.6 מיליון בני אדם מבתיהם - מתוכם כ-5.6 מיליון איש נמלטו מהמדינה. רובם הגדול משתייכים לרוב המוסלמי-סוני, כך שלא ברור האם משטרו של אסד, המשתייך למיעוט העלוואי, יאפשר לכולם לשוב בחופשיות. על פי הערכת האו"ם, שיקום המדינה לאחר שבע שנות מלחמת האזרחים צפוי לעלות כ-250 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
דנו בהחזרת הפליטים בסוריה. טראמפ ופוטין/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין דנו בנושא הפליטים הסורים בפסגה שהתקיימה בין השניים ב-16 ביולי בהלסינקי. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי השיחות התמקדו ב"איך נוכל להחזיר את הפליטים". עם זאת, שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר בשבוע שעבר כי מדיניותה של ארצות הברית לא השתנתה אחרי הפסגה. בתזכיר של רמטכ"ל רוסיה גרסימוב צוין במפורש כי ההצעה אינה מהווה תוצאה של פסגת טראמפ-פוטין.

פליטים מדרעא שבדרום סוריה מתאספים ברמת הגולן ליד הגבול עם ישראל. רויטרס
פליטים מדרעא שבדרום סוריה/רויטרס
פליטים שנעקרו מביתם בדרעא שבדרום סוריה. סוכנות הידיעות הסורית, מערכת וואלה! NEWS
סורים שנעקרו מביתם בדרעא/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות הידיעות הסורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully