וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד באיגרת לחיילי צבא סוריה: הניצחון שלנו קרוב

1.8.2018 / 16:44

אחרי כיבוש אזור הגבול מחדש, שיבח הרודן את הכוחות ואמר כי הם גרמו למורדים לסגת עם "הזנב בין הרגליים". הוא הוסיף: הנחלתם להם תבוסה מרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא סוריה בשאר אסד שלח איגרת לחיילי הצבא, ובה אמר להם כי "הניצחון" של המשטר במלחמה מתקרב - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א. זאת לאחר המתקפה המוצלחת בדרום המדינה, שהדפה את המורדים ואת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ממחוזות קוניטרה ודרעא.

"תאריך הניצחון שלנו מתקרב", כתב אסד לחיילים. "הם (המורדים) נאלצו לעזוב, כשהם מושפלים ועם הזנב בין הרגליים, אחרי שטעמו תבוסה מרה שהנחתתם להם". המבצע בדרום המדינה נתמך על ידי חיל האוויר הרוסי ומיליציות שיעיות בפיקוד איראני, אך היה פחות קטלני בהשוואה למתקפות בפרברי דמשק וחאלב אחרי שהמורדים הסכימו להיכנע בשלב מוקדם.

למשטר, השולט כעת בכשני שלישים משטחה של סוריה, עדיין חסרות שתי פיסות טריטוריה גדולות - אידליב, שבידי המורדים, בצפון-מערב המדינה, ושטחים במזרח המדינה, שבידי הכורדים הנתמכים בידי ארצות הברית.

על אף שאסד מצהיר כי הוא ישיב בסופו של דבר את כל שטחה של סוריה לידיו, המתקפה על המורדים באידליב, שבו פרוסים כוחות טורקיים, לא נראית סבירה לאור המאמצים בין מוסקבה לאנקרה לסיים את המלחמה שהחלה ב-2011.

(עדכון ראשון 15:28)

לקריאה נוספת בנושא
בכיר רוסי: "הכוחות האיראניים בסוריה הוזזו 85 ק"מ מגבול ישראל"
אסד השתלט על הגבול עם ישראל - ונערך לקרב הגדול על עתידו

נשיא סוריה אסד עם חיילים בפרברי דמשק, מרץ 2018. AP
אסד מוקף בחיילים בפרברי דמשק, מרץ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully