וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רוסי: "הכוחות האיראניים בסוריה הוזזו 85 ק"מ מגבול ישראל"

אחרי התחייבות רוסיה לרצועת ביטחון של מאה קילומטרים בסוריה, שליחו של פוטין למזרח התיכון אלכסנדר לברנטייב אמר כי הצליחו להסיג את הכוחות האיראניים. לדבריו, "כל הציוד הכבד והנשק שיכולים לאיים על ישראל הוזזו מקו הפסקת האש"

עריכה: יאיר דניאל

שליח הקרמלין לסוריה אמר היום (רביעי) כי הכוחות האיראניים במדינה נסוגו למרחק לפחות 85 קילומטרים מהגבול עם ישראל. לדברי השליח אלכסנדר לברנטייב, "האיראנים הסיגו את הכוחות שלהם, הם כבר לא שם. יש עדיין כמה יועצים איראנים בצבא הסורי, אבל הציוד הכבד והנשק שיכולים לאיים על ישראל כבר נמצאים במרחק 85 קילומטרים מהגבול".

הוא הוסיף כי "נוכחות איראן בסוריה לגיטימית, אבל כשהאיראנים נשאלו אם נוכחותם ליד הגבול עם ישראל קריטית, הם השיבו שלא ולכן נסוגו משם. הם עוברים לאזור דיר א-זור להילחם בארגון 'המדינה האסלאמית' (דאעש)".

כוחות של צבא סוריה בשכונה ששוחררה מידי המורדים בדרום דמשק, מאי 2018. AP
עדיין קיימים יועצים איראנים בצבא. כוחות צבא סוריה/AP

השבוע אמר גורם מדיני בכיר כי רוסיה התחייבה בפני ישראל על רצועת ביטחון של כמאה קילומטרים בדרום סוריה, שבה לא יהיו נוכחים כוחות איראניים. הדברים נאמרו בתום פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הרוסי לברוב, שהגיע לישראל לביקור בזק בליווי הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. הוא נפגש עם ראש הממשלה במשך שעתיים בלשכתו בירושלים, בנוכחות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

בפגישה נידונו בהרחבה פרטי ההסדרים הביטחוניים לקראת השתלטות משטר אסד על דרום סוריה. הבכירים הישראלים הציגו לעמיתיהם הרוסיים מפות ועזרי מודיעין העוסקות בנוכחות האיראנית באזור, והבהירו כי ישראל לא תקבל התבססות איראנית בסוריה, גם לא מעבר לרצועה של מאה הקילומטרים, ותשמור על חופש פעולה מלא של צה"ל מול איומים באזור.

כמו כן, נתניהו הבהיר בפגישה כי ישראל דורשת טיפול מידי גם בנשק ארוך טווח בתוך סוריה ודורשת את הוצאתו מכל האזור. הפגישה בין נתניהו ולברוב נערכה בהמשך לשיחת טלפון עם הנשיא פוטין בסוף השבוע, וכשבוע לאחר פסגת פוטין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבה הושגו הסכמות לגבי ההסדרה באזור.

עוד באותו נושא

בכיר מדיני: הרוסים התחייבו לרצועת ביטחון של 100 ק"מ בסוריה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בירושלים, 23 ביולי 2018. חיים צח / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו ולברוב, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully