וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לסנקציות: ארדואן הורה להקפיא נכסי בכירים בממשל האמריקני

4.8.2018 / 13:13

נשיא טורקיה הורה על הקפאת נכסים הנכסים של שר הפנים האמריקני ראיין זינקי ושל התובע הכללי ג'ף סשנז בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על השרים המקבילים בטורקיה. ארדואן: "הצעדים שנקטה ארה"ב בהקשר לכומר הכלוא מהווים חוסר כבוד כלפי כלפינו"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ארה"ב הטילה בנקציות על שרים מטורקיה)

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן הורה היום (שבת) על הקפאת נכסים הנכסים של שר הפנים האמריקני ראיין זינקי ושל התובע הכללי ג'ף סשנז בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על השרים במקבילים בטורקיה. אדואן אמר כי "הצעדים שנקטה ארצות הברית בהקשר לכומר הכלוא אינם מתאימים לשיתוף פעולה אסטרגי ומדובר בחוסר כבוד כלפי טורקיה". לדבריו, "הורתי להקפיא את נכסי השרים, אם יש כאלו".

ארצות הברית הטילה השבוע סנקציות על טורקיה בעקבות סירובה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, שמוחזק במעצר בית. לפי הבית הלבן, העיצומים הוטלו על שר המשפטים, עבדולה מיט גול, ועל שר הפנים סולימאן סוילו, בשל תפקידם בפרשה .נדחה ערעורו של ברונסון להשתחרר ממעצר בית, שאליו יצא בשבוע שעבר אחרי כשנתיים במעצר בטענה שסייע לניסיון ההפיכה ביולי 2016. הוא מכחיש זאת, ובוושינגטון אומרים כי אין ראיות אמינות למעורבתו.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי "מקווה שאזרחי ארצות הברית המעוכבים בטורקיה ישחוררו 'בימים הקורבים'", זאת בהמשך לפגישתו עם מקבילו הטורקי בסינגפור. פומפאו הוסיף כי "הייתה לי שיחה מעולה עם עמיתי אמש, בה הבהרתי כי הכומר מוחזק זמן רב מידי בטורקיה. על הכומר כמו גם שאר אזרחי ארצות הברית המוחזקים בטורקיה לחזור הביתה". משקיעים חוששים שהקשרים המתרופפים של טורקיה עם ארצות הברית, שגרמו ללירה הטורקית לרדת, יגרמו גם לנפילת המניות המקומיות.

עוד בוואלה! NEWS:
המחאה באיראן: מאות מפגינים תקפו בית ספר דתי באזור טהראן
דוח האו"ם: צפון קוריאה ממשיכה בפיתוח טילים ונשק גרעיני
שיקום המדינה והחזרת פליטים: "רוסיה הציעה לארה"ב לבנות מחדש את סוריה"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
ארדואן וטראמפ, בריסל/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully