וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף חוליות משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

4.8.2018 / 15:08

כלי טיס תקפו שתי חוליות מחבלים שעסקה בהכנת הבלונים ובשיגורם לעבר שטח ישראל מצפון הרצועה ומדרומה. התקיפה התבצעה על רקע הדיווחים לפיהם חמאס הודיע למצרים ולשליח האו"ם לאזור כי הוא מקבל את המתווה לרגיעה ברצועה

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הפגנות בגבול עזה, אתמול)

צה"ל תקף היום (שבת) שתי חוליות משגרי בלוני תבערה באמצעות כלי טיס. התקיפה הראשונה התרחשה סמוך לשעה 13:00, אז הותקפו פעילי טרור ששיגרו בלונים מצפון הרצועה. תקיפה נוספת התבצעה סמוך לשעה 15:00 בדרום הרצועה, במהלכה הותקפה חוליית מחבלים שעסקה בפעילות דומה. בד בבד, שתי שריפות הוצתו עקב בלוני התבערה משעות הבוקר בבארי שבעוטף עזה.

עיתוי התקיפה מעיד על המצב מתוח והשברירי בגבול הרצועה, זאת לאחר שאתמול שוב התרחשו עימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר הגבול. במהלך העימותים נהרגו צעיר בן 25 ונער בן 15 שנפגעו מירי כוחות צה"ל.

בנוסף, משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 220 תושבי עזה נפצעו במהלך העימותים. כ-8,000 בני אדם הגיעו להפגנות שהתפרסו על חמישה מוקדים לאורך גדר המערכת. בשיא המחאה נכחו באזור הגבול עשרת אלפים מפגינים פלסטינים.

לקריאה נוספת:
ברקע המגעים להסכם עם חמאס: שני הרוגים ופצועים בעימותים עם צה"ל בגבול עזה
המתווה לרגיעה בעזה: הפסקת העפיפונים - תמורת נמלים במצרים

הפרות סדר של פלסטינים בגבול רצועת עזה, 20 ביולי 2018. AP
הפגנות בגבול רצועת עזה/AP

חמאס הודיע כי בכירי הארגון שביקרו אתמול במצרים לשיחות על מתווה לרגיעה מול ישראל ערכו ביקורים באזור ההפגנות. מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר נצפה מגיע לאחד ממוקדי ההפגנות באזור רפיח - וכך גם בכירי הארגון חוסאם בדראן, עיזאת א-רישאק ומאהר סלאח. דובר מטעם חמאס עבד אללטיף אלקאנוע מסר היום כי בלי הזרוע הצבאית של חמאס, "אין הסדרה ואין פיוס - והם לא רוצים לא את זה ולא את זה".

למרות דבריהם, אתמול דיווח "אל קודס-אל-ערבי" כי חמאס הודיע למצרים ולשליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב כי הוא מקבל את המתווה לרגיעה ברצועת עזה. על פי הדיווח הארגון יודיע על החלטתו הסופית לאחר ישיבת הלשכה המדינית שתתקיים בהרכב מלא, וידרוש ערבויות למימוש המתווה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה וסגנו סאלח אל-עארורי לאחר שובם לרצועת עזה משיחות בקהיר, 2 באוגוסט 2018. מערכת וואלה!
איסמעיל הנייה וסגנו סלאח אל-עארורי לאחר שובם מקהיר/מערכת וואלה!

מקור הפלסטיני מסר כי ההסכם יוביל לסיום משבר החשמל והמים ברצועה, יאפשר את כניסת כל סוגי הסחורות דרך מעבר כרם שלום וישפר את מנגנון העבודה במעבר רפיח.

על פי דיווח שפורסם אתמול בעיתון הלבנוני "אל אחבאר", ההסכם שצפוי להימשך כחמש שנים כולל הפסקת שיגור עפיפוני התבערה וההפגנות בגבול הרצועה בתמורה לפתיחת מעברים. ההסכם גובש על ידי מלאדנוב, שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירים בישראל, בעזה ובמצרים - שמתווכת בין הצדדים. זאת, לאחר שמשלחת בכירי חמאס ביקרה בקהיר ודנה עם נציגי ממשלת מצרים בהצעה.


(עדכון ראשון 12:58)

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully