וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה לרגיעה בעזה: הפסקת העפיפונים - תמורת נמלים במצרים

3.8.2018 / 9:57

גורמים המקורבים לחמאס אמרו לעיתון אל-אחבאר כי בשלב הראשון יופסקו ההפגנות בגדר תמורת פתיחת המעברים בתוך שבוע. בהמשך, יוקמו פרויקטים הומניטריים בחסות האו"ם וגם סוגיית השבויים תידון. התהדיאה תימשך חמש שנים

צילום: סוכנות ספא

הפסקת שיגור עפיפוני תבערה וההפגנות בגבול הרצועה תמורת פתיחת מעברים - זהו חלק מהמתווה לרגיעה בין ישראל לחמאס, שפורסם היום (שישי) בעיתון הלבנוני "אל אחבאר". הסכם התהדיאה, שאמור להימשך חמש שנים, גובש על ידי שליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב, שנפגש בשבועות האחרונים עם בכירים בישראל, בעזה ובמצרים - שמתווכת בין הצדדים.

לפי הדיווח, שמתבסס על גורמים בחמאס, השלב הראשון, שיתחיל בתוך שבוע, כולל את הפסקת ההפגנות בגדר והשיגורים מהרצועה, תמורת פתיחת מעבר כרם שלום לסחורות ומעבר רפיח לתנועה באפן קבוע. השלב השני יתמקד בשיפור תנאי החיים ברצועה ו"בהסרה מוחלטת של המצור על תושבי עזה", שיכללו הכנסת סחורות והגדלת אספקת החשמל דרך ישראל. בשלב השלישי יוקמו נמל ימי ונמל תעופה במצרים, ותחנת כוח בסיני, שישמשו את הרצועה ויהיו בפיקוח בינלאומי.

הצדדים, כך דווח, אמורים לדון גם סוגיית חילופי השבויים עם כניסת הרגיעה לתוקף, אך בחמאס מדגישים כי על ישראל לשחרר קודם כל את עצורי עסקת שליט בטרם יתחילו שיחות חדשות.

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע המתיחות: בכירי חמאס דנו עם ממשלת מצרים על הסדרה עם ישראל
שקט מדומה: בפיקוד הדרום חוששים מפיגוע איכות של חמאס
סקר וואלה! NEWS: חמאס ניצח בסבב בעזה; הפסקת האש היא טעות

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה וסגנו סאלח אל-עארורי לאחר שובם לרצועת עזה משיחות בקהיר, 2 באוגוסט 2018. מערכת וואלה!
הארגון יצביע על ההסדר. הנייה ואל-אערורי בפגישתם אתמול/מערכת וואלה!

אתמול הגיעה לעזה משלחת של בכירי חמאס חו"ל, בראשות סגנו של הנייה סאלח אל-עארורי, כדי לדון בהצעה. לפי הדיווח באל-אחבאר, מועצת השורא של הארגון, אמורה להתכנס כדי להצביע על ההצעה. השיחות בין הנהגת חמאס מתנהלות גם בנוגע לפיוס עם פתח, שיישומו לא יצא אל הדרך מאז שנחתם לפני כשנה בקהיר.

ביום ראשון יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, ככל הנראה כדי לדון בהסדר המתגבש. זאת אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את ביקורו המתוכנן בקולומביה. מלשכתו נימקו את הצעד המפתיע ב"מתיחות בדרום" ולא התייחסו למגעים המתנהלים מאחורי הקלעים בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully