וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: בכירי חמאס דנו עם ממשלת מצרים על הסדרה עם ישראל

ראשי הארגון בעזה ונציגיו בחו"ל הגיעו לקהיר לדיונים על רגיעה ברצועה ועל הסרת המגבלות שהטילה ישראל, בהם גם סאלח אל-עארורי. הקבינט יתכנס לדון במצב בעזה בתחילת השבוע הבא, ולאור ההתפתחויות, נתניהו ביטל את ביקורו בקולומביה

צילום: סוכנות ספא

בכירי חמאס הגיעו היום (חמישי) לקהיר לשיחות על הסכם הסדרה עם ישראל. דובר הארגון פאוזי ברהום מסר כי המשלחת תדון "ראשית כל בהשגת פיוס עם פתח ובסיום המצור על עזה". בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי בין חברי משלחת חמאס היו גם נציגי הארגון במדינות מעבר לים, בהם סאלח אל-עארורי, סגנו של ראש הלשכה המדינית אסמאעיל הנייה.

הערב שבו בכירי הארגון לרצועה ועמם גם אל-עארורי. על פי הדיווחים ישראל הסכימה לכניסתו של האחרון לרצועת עזה הפגישה ונתנה ערבויות כי לא תפגע בו - על אף שהוא מוכר בין היתר כמי שהיה אחראי לתכנון חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון לפני ארבע שנים.

לקריאה נוספת:
מחריפים את הסנקציות: ישראל לא תאפשר העברת גז ודלק בכרם שלום

מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר עם אסמעיל הנייה בהלווייתו של בכיר חמאס מאזן פוקהא, עזה, מרץ 2017. רויטרס
בכירי חמאס סינוואר והנייה בהלוויית פעיל הארגון, מרץ 2017/רויטרס

הקבינט המדיני-ביטחוני הודיע היום כי ידון במצב ברצועת עזה ביום ראשון, שבו יעסקו גם במאמצי הפיוס שמוביל שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב. מוקדם יותר השבוע כתב מלאדנוב בחשבון הטוויטר שלו כי קיים פגישות פרודוקטיביות עם נציגי ממשלת מצרים בנושא הסכם בין חמאס לישראל.

בתוך כך הודיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו על ביטול ביקורו המתוכנן בקולומביה בשבוע הבא, עקב המצב בדרום. גורמים המעורים בהחלטה על ביטול הנסיעה מסרו כי בשל מרחק הטיסה הרב לא התאפשר לנתניהו להיות זמין בצורה מספקת. "בימים כאלה הוא לא יכול להיות מנותק קשר 17 שעות", הוסיפו הגורמים.

אתמול הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן על איסור הכנסת דלק וגז לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום בשל התמשכות טרור בלוני התבערה, עד להודעה חדשה. בנציבות הכבאות וההצלה אמרו היום כי טיפלו ב-13 שריפות שפרצו ביישובי הנגב המערבי משעות הבוקר. בשל ההחלטה תתאפשר רק העברת משלוחי מזון וציוד רפואי לרצועה.

(עדכון ראשון: 20:20)

עוד באותו נושא

בגלל המתיחות בדרום: נתניהו ביטל את נסיעתו לקולומביה

לכתבה המלאה
מעבר כרם שלום 10 ביולי 2018. שי מכלוף
משאיות סחורות במעבר כרם שלום, בחודש שעבר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully