וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המתיחות בדרום: נתניהו ביטל את נסיעתו לקולומביה

לדברי גורמים המעורים בנושא, המצב "לא מאפשר לראש הממשלה להיות זמין בצורה מספקת. בימים כאלה הוא לא יכול להיות מנותק קשר 17 שעות". נתניהו אמור היה להגיע להשבעת נשיא קולומביה הנכנס, ולהיפגש גם עם מנהיגי ארגנטינה, גואטמלה, הונדורס וצ'ילה

צילום: חיים שפיר, עריכה: שניר דבוש

(בוידאו: דברי שר הביטחון ליברמן בצפון הארץ, היום)

עקב המצב בדרום החליט היום (חמישי) ראש הממשלה לבטל את נסיעתו לקולומביה בשבוע הבא ולהישאר בארץ. גורמים המעורים בביטול הנסיעה אומרים כי השיקול שהכריע וקבע את ביטול הנסיעה הוא זמן הטיסה והמיקום הרחוק בקצה השני של העולם. לדברי הגורמים, המצב "לא מאפשר לראש הממשלה להיות זמין בצורה מספקת. בימים כאלה הוא לא יכול להיות מנותק קשר 17 שעות".

לשכת נתניהו הודיעה בתחילת השבוע על ביקור מדיני בקולומביה, שם נתניהו הוזמן להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא קולומביה החדש איוון דוקה אשר נבחר לתפקידו בחודש שעבר. נתניהו היה אמור להיפגש במהלך הביקור גם עם מנהיגים נוספים מאמריקה הלטינית שיגיעו לבוגוטה לטקס ובהם נשיא ארגנטינה מאקרי, נשיא גואטמלה מוראלס, נשיא הונדורס ארננדס ונשיא צ'ילה פיניירה. הביקור אמור היה להיות ביקורו השני של נתניהו באמריקה הלטינית, אחרי שבשנה שעברה ביקר בארגנטינה, קולומביה ומקסיקו בביקור היסטורי ראשון של ראש ממשלה ישראלי ביבשת.

עוד בוואלה! News:
צה"ל תקף חוליית מחבלים בדרום רמת הגולן הסורית; 7 חוסלו
ליברמן למקורביו: "אבחר ברמטכ"ל שלא נעלב, שאומר הכול בפנים"
חשד במשטרה: הנהג הדורס מתל אביב שפך מים על הכביש וטען שרכבו החליק

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 15 ביולי 2018. AP
הביקור אמור היה להיות השני של נתניהו ביבשת/AP

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון לדיון במצב ברצועת עזה. במהלך הדיון השרים יקבלו עדכון על המאמצים להסדרה אותם מוביל שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב עם מצרים. בשבוע האחרון מתנהלים בקהיר במצרים מגעים אינטנסיביים בין נציגי הפלגים הפלסטיניים, מצרים ושליח האו"ם מלדנוב בניסיון להשיג הסדרה ארוכת טווח להפסקת אש בעזה, שתכלול גם התקדמות בפיוס הפנים פלסטיני. לפי ההערכה בירושלים, במידה והשיחות לא יניבו הישגים בקרוב, המצב בגבול הרצועה עשוי להידרדר להסלמה.

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן אשר סייר היום בצפון התייחס אף הוא למצב הביטחוני בדרום הארץ. ליברמן, אשר נתן הוראה אתמול לאסור להכניס גז לרצועת דרך מעבר כרם שלום, אמר לכתבים כי "הייתה התחייבות מצרית נוספת שלא יהיו שיגורים, לא עפיפונים, לא תבערה ולא חיכוך על הגדר. מכיוון שהדברים האלו נמשכים, החלטתי לסגור גם את אספקת הגז והדלק לרצועה ומה שאני משאיר זה רק מזון ותרופות. עד שלא ייפסק לגמרי כל הסיפור של העפיפונים, התבערה והחיכוך על הגדר, זה מה שיישאר".

מאמצים לכבות שריפות בעוטף עזה, היום

עריכה: יאיר דניאל
ביקור שר הביטחון ליברמן בסוללת הפטריוט בצפת, 2 באוגוסט 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"צריך לפגוע באלו שמפעילים את אותם משגרי בלונים ולא בפיונים, לא במבצעים, אלא במשלחים". שר הביטחון אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

ליברמן הדגיש כי "לגז אין שום אלטרנטיבה אחרת לרצועת עזה. ממעבר רפיח הם יכולים להכניס דלק, אך לא גז. לצערי גם הייצוא שלהם, בעיקר של טקסטיל וחקלאות, הוא רק דרך מעבר כרם שלום ולצערי גם זה סגור. אני מקווה שהציבור בעזה יפעיל לחץ על הנהגת החמאס ויבין שיש אלטרנטיבות הרבה יותר טובות מלקבל חשמל ארבע שעות ביממה. הם חייבים להפסיק לחלוטין כל אלימות ואם הם רוצים שיקום - אז שיקום תמורת פירוז".

השר התייחס גם לנושא עפיפוני התבערה וטען כי יש לפגוע לא במשגרי העפיפונים אלא באלו השולחים אותם. לדברי ליברמן, יש קושי לפגוע במשגרים עצמם "בגלל שהם משגרים אותם מתוך בתים מאוכלסים ושולחים בכוונה ילדים קטנים, גם ממרחקים של 3-4 קילומטר, אז אנחנו עושים את השיקולים שלנו. בכל אופן צריך לפגוע באלו שמפעילים את אותם משגרי בלונים ולא בפיונים, לא במבצעים, אלא במשלחים. אנו נפעל בהתאם".

גם שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר לנושא בחשבון הטוויטר שלו, אך בניגוד לשר הביטחון הוא קרא לחסל את משגרי העפיפונים. "מספיק עם התירוצים והסיפורים כאילו מדובר רק בילדים. ‏זה לא נכון. ‏מרבית משגרי העפיפונים ובלוני האש הם מחבלים מבוגרים", כתב בנט, "‏לו חיסלנו את אותם המחבלים כבר בשיגור בלוני האש הראשונים, טרור האש היה נגמר מיד, כמו בטרור הגדר. אסור לחכות לאסון. ‏יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully