וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מטר מהגדר: צה"ל חיסל 7 מחבלי דאעש חמושים בגבול בגולן

מדובר צה"ל נמסר כי בסריקות שנערכו לאחר התקיפה נמצאו במקום אפודים, מטענים, רימונים וקלצ'ניקוב. התקיפה התבצעה באמצעות כלי טיס של צה"ל, ימים אחדים לאחר שצבא אסד השלים את השתלטותו מחדש על אזור הגבול. דיווח: "כוחות המשטרה הצבאית הרוסית יתפרסו באזור"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

תקיפה ישראלית בסוריה - כל העדכונים:

- כלי טיס של צה"ל תקף שבעה מחבלי דאעש ברמת הגולן הסורית שנמצאו 200 מטרים מהגדר
- לאחר התקיפה אותרו במקום חמישה אפודים, רובי קלצ'ניקוב, מטענים ורימונים
- ליברמן: עם שובו של אסד, יש כתובת ברורה. ערוכים לכל תרחיש
- דיווח: כוחות המשטרה הצבאית הרוסית יתפרסו בגולן הסורי למניעת פרובוקציות

תיעוד: חוליית מחבלים בדרום רמת הגולן בצד הסורי, סמוך לגבול ישראל. דובר צה"ל, אתר רשמי
מתוך תיעוד המחבלים/אתר רשמי, דובר צה"ל

צה"ל תקף הלילה באמצעות כלי טיס חוליית חוליית מחבלי דאעש בדרום רמת הגולן הסורית שנמצאה 200 מטרים מהגדר. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה חוסלו שבעה פעילי טרור, וכי בסריקה שהתקיימה הבוקר במקום על ידי לוחמי גדס"ר נחל, אותרו הגופות ועליהן חמישה אפודים, רובי קלצ'ניקוב, מטענים ורימונים. לדברי דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, החוליה לא חצתה את הגדר ולא היה בשום שלב איום על יישוב או על הכוח.

עוד נמסר כי הכוחות עקבו אחר המחבלים במשך זמן, כשרגע התקיפה בוצע 200 מטרים מהגדר "מטעמי שיקולים מבצעיים", הסביר

לפי צה"ל טרם ברור האם מדובר בחגורת נפץ שאותרה על גופות המחבלים. "לא ברור מה הייתה הכוונה שלהם. אבל בנתיב שבו הם צעדו הם היו בכיוון הגדר, במרחב ששייך לישראל", אמר מנליס. "צה"ל נמצא בערנות ומוכנות גבוהות וערוך לשמירה על בטחון תושבי ישראל, אמר והדגיש: "המשטר הסורי אחראי לכל מה שקורה ברמת הגולן. נפעל מול כל הפרה ומול כל ניסיון".


לקריאה נוספת:
אסד השתלט על הגבול עם ישראל - ונערך לקרב הגדול על עתידו

עוד באותו נושא

אסד באיגרת לחיילי צבא סוריה: הניצחון שלנו קרוב

לכתבה המלאה
חלק מאמצעי הלחימה שנמצאו על המחבלים באירוע, 2 באוגוסט 2018. דובר צה"ל
כלי הנשק שנמצאו על מחבלי דאעש/דובר צה"ל
לובשי מדים בקוניטרה שבצד הסורי נראים מרמת הגולן הישראלית, 26 ביולי 2018. רויטרס
לחימה באזור קוניטרה לפני כשבוע/רויטרס

התקיפה הלילה התבצעה ימים אחדים לאחר שנשיא סוריה בשאר אסד השלים את השתלטותו מחדש באזור דרום מערב סוריה, לאחר שבע שנות מלחמת אזרחים בארצו. בחודש האחרון התכתש צבא אסד עם ארגוני המורדים ועם תאים של ארגון המדינה האסאלמית שהתבססו באזור.

הבוקר סייר שר הביטחון אביגדור ליברמן בגבול רמת הגולן והצהיר כי ישראל ערוכה לכל התרחשות. "כמו שראיתם, הנ"מ, ההגנ"א שלנו באמת ערוכים, מוכנים וברגע של אמת גם מוכיחים את היכולת", הבהיר השר. ליברמן אף ציין כי משהושלמה חזרתו של אסד לאזור "מבחינתנו המצב חוזר למצב הקודם לפני מלחמת האזרחים, קרי יש כתובת ברורה, יש אחריות ויש שלטון מרכזי".

שר הביטחון אף הוסיף כי "אנחנו לא התערבנו ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה. אבל זה בתנאי שמתקיימות כל אותן שלוש נקודות שהן חשובות עבורנו: שמירה קפדנית על קוצו של יוד של הסכם ההפרדה מ-74'; אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי איראני כנגד מדינת ישראל; סוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל".

ביקור שר הביטחון ליברמן בסוללת הפטריוט בצפת, 2 באוגוסט 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"ערוכים לכל תרחיש". שר הביטחון ליברמן בסיור בגבול הצפון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי כוחות של המשטרה הצבאית הרוסית ייפרסו באזור הגולן באזורים שנכבשו מחדש על ידי אסד. מדובר בתסריט דומה לזה שקרה באזורים אחרים ששוחררו מידי המורדים במסגרת הסדרי כניעה שתיווך צבא רוסיה. לפי משרד ההגנה, הכוחות יקימו שמונה עמדות כדי למנוע "פרובוקציות בגבול". הדיווח בא בהמשך לדבריו של שליח הקרמלין לסוריה לפיהם הכוחות האיראניים במדינה נסוגו למרחק לפחות 85 קילומטרים מהגבול עם ישראל.

אתמול שלח אסד איגרת לחיילי צבאו, ובה כתב להם כי "הניצחון" של המשטר במלחמה מתקרב - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א. זאת לאחר המתקפה המוצלחת בדרום המדינה, שהדפה את המורדים ואת דאעש ממחוזות קוניטרה ודרעא.

"תאריך הניצחון שלנו מתקרב", כתב אסד לחיילים. "הם (המורדים) נאלצו לעזוב, כשהם מושפלים ועם הזנב בין הרגליים, אחרי שטעמו תבוסה מרה שהנחתתם להם". המבצע בדרום המדינה נתמך על ידי חיל האוויר הרוסי ומיליציות שיעיות בפיקוד איראני, אך היה פחות קטלני בהשוואה למתקפות בפרברי דמשק וחאלב אחרי שהמורדים הסכימו להיכנע בשלב מוקדם.

תמונתו של בשאר אל אסד, בגבול לבנון סוריה, עם כיתוב בערבית "ברוכים הבאים בסוריה המנצחת". AP
"ברוכים הבאים לסוריה". תמונתו של אסד הוצבה עם נצחונו בגבול לבנון/AP

"תאריך הניצחון שלנו מתקרב", כתב אסד לחיילים. "הם (המורדים) נאלצו לעזוב, כשהם מושפלים ועם הזנב בין הרגליים, אחרי שטעמו תבוסה מרה שהנחתתם להם". המבצע בדרום המדינה נתמך על ידי חיל האוויר הרוסי ומיליציות שיעיות בפיקוד איראני, אך היה פחות קטלני בהשוואה למתקפות בפרברי דמשק וחאלב אחרי שהמורדים הסכימו להיכנע בשלב מוקדם.

למשטר, השולט כעת בכשני שלישים משטחה של סוריה, עדיין חסרות שתי פיסות טריטוריה גדולות - אידליב, שבידי המורדים, בצפון-מערב המדינה, ושטחים במזרח המדינה, שבידי הכורדים הנתמכים בידי ארצות הברית.

במקביל, בימים האחרונים פונה מחנה פליטים הסורים ליד הגבול עם ישראל, במובלעת שבין הכפר הסורי ברייקה לקו הגבול. מחנה הפליטים הוקם במקום לפני כארבע שנים ושהו בו מאות פליטים. בשבועות האחרונים הגיעו עוד פליטים שברחו מאיזורי הקרבות באיזור דרעא. באחת הפעמים הפליטים אף התקרבו לגדר המערכת עם ישראל, שתמכה בהם במזון, תרופות, אוהלים ובגדים, אך הודיעה כי לא תאפשר לאזרחים סורים להכנס לתחומיה.

(עדכון ראשון 12:25)

פינוי מחנה הפליטים הסורי ליד הגבול עם ישראל, 2 באוגוסט 2018. אמיר דובדבני, מערכת וואלה! NEWS
מחנה הפליטים לפני הפינוי, גבול סוריה/מערכת וואלה! NEWS, אמיר דובדבני
פינוי מחנה הפליטים הסורי ליד הגבול עם ישראל, 2 באוגוסט 2018. אמיר דובדבני, מערכת וואלה! NEWS
מחנה הפליטים לאחר הפינוי. גבול סוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר דובדבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully