וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד במשטרה: הנהג הדורס מתל אביב שפך מים על הכביש וטען שרכבו החליק

2.8.2018 / 11:19

בידי חוקרי מחוז תל אביב עדות ולפיה אלי בר זכאי, החשוד בדריסתו למוות של הנער אילון שלו-אמסלם שיבש חקירה בעזרת בקבוק מים שהיה ברכבו. על פי החשד, הוא התקשר לחברו כדי לתאם גרסאות בנושא צריכת באלכוהול בערב הבילוי שנגמר באסון

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

המשטרה חושדת כי אלי בר זכאי, הנהג שדרס למוות את הנער אילון שלו-אמסלם בן ה-13, בלילה שבין חמישי לשישי בתל אביב שיבש את החקירה בעוד הנער וחברו שנפגע מוטלים על הקרקע. מעדויות שיש בידי המשטרה, שהמרכזית בהן היא של בוחן תנועה בכיר שנקלע במקרה לזירת התאונה כדקה לאחר מכן עולה כי הנהג שפך בעזרת בקבוק מים על הכביש, ואחר כך טען כי רכב החליק בעקבות הרטיבות.

עוד עולה כי הנהג מיהר להתקשר על פי החשד לחברו כדי לתאם גרסה באשר לשתית האלכוהול. "אנחנו חוקרים את החשוד בעבירות הריגה ולא בגרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים בגלל המעשים שביצע לפני התאונה, אבל גם לאחריה", אמר גורם במשטרת תל אביב. במשטרה מעריכים כי בר זכאי נהג בעת התאונה ביום שישי במהירות העולה על מאה קמ"ש.

הארכת המעצר של הנהג שדרס את אילון שלו אמסלם, 29 ביולי 2018. צילום מסך מלייב ניב אהרונסון, צילום מסך
בר זכאי בדיון להארכת מעצרו/צילום מסך, צילום מסך מלייב ניב אהרונסון

בית משפט השלום בתל אביב האריך ביום שלישי בשישה ימים את מעצרו של בר זכאי. בית המשפט נימק את החלטתו בין השאר כי קיים חשד שבר זכאי שיבש הליכי חקירה. מהלך הדיון סיפר כי החוקר כי בר זכאי עומת במשך שבע שעות עם חבריו, ולאחר העימותים הם הגיע למסקנה כי הוא פעל לשבש את החקירה. במהלך הדיון טען מנגד סנגורו עורך הדין רון אילון כי החשוד לא שיבש את החקירה ולא מוצא מקום להמשיך להחזיק אותו במעצר. הוא סיפר על מצבו הנפשי הקשה של הנהג שאינו אוכל ואינו שותה. השופט קבע כי החשוד מסוכן לציבור, ויש סיכון כי ישבש את החקירה ולכן האריך מעצרו.

חוקרי המשטרה סבורים כי לא יוכלו לקבוע סופית ובצורה מלאה מה הייתה המהירות שבה נסע בר זכאי בעת ההתנגשות בשלו-אמסלם, בן 13, ובחברו דניאל חכימי, שנפצע באורח בינוני. בחינת הצומת שבו אירעה התאונה, בין הרחובות רחבעם זאבי ושי"י עגנון בצפון תל אביב, העלתה כי אם היה נוסע במהירות של 70 קמ"ש, או מעט יותר מכך, היה הרכב עובר במקום מבלי לסטות מנתיבו.

עוד באותו נושא

חשד שהנהג נסע במהירות של מאה קמ"ש: פרטים חדשים על דריסת הנער בתל אביב

לכתבה המלאה
תאונת דרכים תל אביב רחוב רחבעם זאבי 27 ביולי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
כלי הרכב שבו נהג בר זכאי/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

החוקרים בחנו גם את היקף הנזק שגרם הרכב בעת התאונה, לרבות הפגיעה הקשה בעמוד התאורה, בשלושת עמודי ההגנה על הולכי רגל בשולי המדרכה וכן את הנזק שנגרם לכלי הרכב של החשוד והמקום שבו הוא נעצר. כך הגיעו לידי מסקנה כי בר זכאי נסע במהירות גבוהה מאוד, של מאה קמ"ש או אף יותר מכך. זאת, בזמן שהמהירות המותרת בקטע הנסיעה שבו אירעה התאונה עומדת על 50 קמ"ש.

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
אילון שלו-אמסלם/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully