וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שהנהג נסע במהירות של מאה קמ"ש: פרטים חדשים על דריסת הנער בתל אביב

1.8.2018 / 16:00

לטענת המשטרה, אלי בר זכאי, החשוד בהריגתו של אילון שלו-אמסלם ובנהיגה תחת השפעת אלכוהול, חצה במהירות מופרזת את הצומת שבה פגע בנער ובחברו בסוף השבוע. בית המשפט דחה את ערעורו על הארכת מעצרו

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

במשטרה מעריכים כי אלי בר זכאי החשוד שהרג בתאונת דרכים את הנער אילון שלו-אמסלם נהג בעת התאונה ביום שישי במהירות העולה על מאה קמ"ש. בר זכאי, בן 23, הגיע היום (רביעי) לדיון בערעור על הארכת מעצרו בבית המשפט המחוזי בתל אביב אולם בית הדין דחה את טענותיו.

סנגורו של בר זכאי טען כי מרשו לא דיבר בחקירתו, משום שהבין שהחוקרים מנסים להפליל אותו. "הוא עובר השפלה, כל המדינה עוסקת בחקירה שלו". הוא אף ציין כי הליכי המעצר שבוצעו על ידי בית משפט השלום אינם חוקיים. המשטרה מצדה טוענת כי בר זכאי פעל לשבש את החקירה מיד לאחר האירוע.

אלי בר זכאי החשוד בהריגת אילון שלו-אמסלם בדיון בהארכת מעצרו, 31 ביולי 2018. יותם רונן
בר זכאי בבית המשפט, אתמול/יותם רונן

אתמול הוארך מעצרו של בר זכאי בשישה ימים. זאת, בנוסף לטענת המשטרה כי בדמו נמצאה כמות אלכוהול גבוהה מהמותר בחוק.

חוקרי המשטרה סבורים כי לא יוכלו לקבוע סופית ובצורה מלאה מה הייתה המהירות שבה נסע בר זכאי בעת ההתנגשות בשלו-אמסלם, בן 13, ובחברו דניאל חכימי, שנפצע באורח בינוני. בחינת הצומת שבו אירעה התאונה, בין הרחובות רחבעם זאבי ושי"י עגנון בצפון תל אביב, העלתה כי אם היה נוסע במהירות של 70 קמ"ש, או מעט יותר מכך, היה הרכב עובר במקום מבלי לסטות מנתיבו.

החוקרים בחנו גם את היקף הנזק שגרם הרכב בעת התאונה, לרבות הפגיעה הקשה בעמוד התאורה, בשלושת עמודי ההגנה על הולכי רגל בשולי המדרכה וכן את הנזק שנגרם לכלי הרכב של החשוד והמקום שבו הוא נעצר. כך הגיעו לידי מסקנה כי בר זכאי נסע במהירות גבוהה מאוד, של מאה קמ"ש או אף יותר מכך. זאת, בזמן שהמהירות המותרת בקטע הנסיעה שבו אירעה התאונה עומדת על 50 קמ"ש.


(עדכון ראשון: 14:00)

עוד באותו נושא

מעצר החשוד בדריסת בן ה-13 בתל אביב הוארך בשישה ימים

לכתבה המלאה
תאונת דרכים תל אביב רחוב רחבעם זאבי 27 ביולי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
רכבו של בר זכאי אחרי התאונה, ביום שישי/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

במהלך חקירתו של בר זכאי נערך עימות בינו לבין חברו שבילה עמו בליל התאונה, וזה הטיח בו כי שתו יחד "כוס וחצי וודקה" בטרם התרחשה. בר זכאי הכחיש בפני חוקרי המשטרה כי לא שתה לשוכרה - על אף שבדיקת נשיפון שנערכה לו לאחר התאונה, ואינה קבילה בבית המשפט, הראתה כי בדמו נמצאה כמות של 620 מ"ג אלכוהול. עצם סירובו של בר זכאי לאחר התאונה לעבור בדיקת ינשוף או בדיקת דם, לצד תוצאת הנשיפון, פירושו כי הוא נחשב לשיכור מבחינה משפטית.

בדיון שנערך אתמול בהארכת מעצרו קבע בית משפט השלום בתל אביב כי קיים חשד שבר זכאי שיבש את החקירה ועלול לעשות זאת שוב אם ישוחרר. אולם סנגורו, עו"ד רון אילון, הכחיש כי בפעולותיו של מרשו היה משום שיבוש הליכי החקירה ואמר כי אין כל סיבה להותירו במעצר.

זירת התאונה בה נהרג אילון שלו-אמסלם הנער בן ה-13 שנהרג מפגיעת רכב בתל אביב ברחוב שי עגנון פינת אבן גבירול. ראובן קסטרו
זירת התאונה בתל אביב, בתחילת השבוע/ראובן קסטרו
זירת התאונה בה נהרג אילון שלו-אמסלם הנער בן ה-13 שנהרג מפגיעת רכב בתל אביב ברחוב שי עגנון פינת אבן גבירול. ראובן קסטרו
צומת הרחובות שבו אירעה התאונה/ראובן קסטרו
איילון (מימין) שנהרג בתאונת הדריסה בת"א וחברו דניאל. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
שלו-אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully