וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשוד בדריסת בן ה-13 בתל אביב הוארך בשישה ימים

31.7.2018 / 17:40

בית המשפט נימק את החלטתו בין השאר בכך שאלי בר זכאי, שנעצר בחשד לדריסת אילון שלו-אמסלם, שיבש לכאורה הליכי חקירה. במשטרה מעריכים כי בדמו היתה כמות כפולה מהמותר בחוק. חברו הטיח בו בעימות: "שתית כוס וחצי"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי
עשרות התכנסו בזירת התאונה בת"א בה נהרג אילון שלו-אמסלם. צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש, יותם רונן
עשרות התכנסו בזירת התאונה בת"א בה נהרג אילון שלו-אמסלם/יותם רונן, צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

בבית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) בשישה ימים את מעצרו של אלי בר זכאי, בן 33 מירושלים, הנהג החשוד בדריסתו למוות של אילון שלו-אמסלם בן ה-13, בלילה שבין חמישי לשישי בתל אביב. בית המשפט נימק את החלטתו בין השאר כי קיים חשד שבר זכאי שיבש הליכי חקירה.

במהלך הדיון סיפר כי החוקר כי בר זכאי עומת במשך שבע שעות עם חבריו, ולאחר העימותים הם הגיע למסקנה כי הוא פעל לשבש את החקירה. במהלך הדיון טען מנגד סנגורו עורך הדין רון אילון כי החשוד לא שיבש את החקירה ולא מוצא מקום להמשיך להחזיק אותו במעצר. הוא סיפר על מצבו הנפשי הקשה של הנהג שאינו אוכל ואינו שותה. השופט קבע כי החשוד מסוכן לציבור, ויש סיכון כי ישבש את החקירה ולכן האריך מעצרו.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
אילון בן ה-13 נהרג בתאונה בת"א; הוריו שהו בחופשה בחו"ל
חברו של אילון שלו-אמסלם שנפצע בתאונה: "ניסיתי לצעוק לו"
"המצחיק של השכבה": חבריו של אילון שנהרג בתאונה התכנסו לזכרו

הארכת המעצר של הנהג שדרס את אילון שלו אמסלם, 29 ביולי 2018. צילום מסך מלייב ניב אהרונסון, צילום מסך
בר זכאי בבית המשפט, שלשום/צילום מסך, צילום מסך מלייב ניב אהרונסון

בימים האחרונים הצליחו החוקרים לבנות את מסלול הנסיעה של הנהג לפני התאונה ולאתר את הבית שבו שהה בחברת חבריו. המשטרה סבורה כי הנהג שתה מספר משקאות בבית חברו בפתח תקווה לפני שיצא לבילוי בנמל תל אביב, שהסתיים בתאונה הקטלנית. בעימות במשטרה הטיח החבר בבר זכאי כי שתה עמו "כוס וחצי של וודקה".

לאחר התאונה פונו שלו-אמסלם וחברו דניאל חכימי, שנפצע באורח בינוני, לבית החולים איכילוב, שם נלחמו הרופאים על חייו של שלו-אמסלם, שנפצע תחילה אנושות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

בעוד שעורך דינו של בר זכאי טוען כי התאונה אירעה כתוצאה מהתפוצצות צינור מים, שגרמה לו לאבד שליטה על הרכב. אולם, במשטרה מעריכים כי בדמו של בר זכאי הייתה כמות אלכוהול פי 2 יותר מהכמות המותרת, אולם הוא סירב לעבור בדיקה נוספת.

במהלך חקירתו טען בר זכאי כי לא שתה לשוכרה, למרות שבבדיקת הנשיפון, שאינה קבילה בבית משפט ומשמשת לאינדיקציה בלבד, נמצאה בדמו כמות של 620 מ"ג אלכוהול. עצם סירובו של הנהג לעבור בדיקת ינשוף או בדיקת דם, לצד תוצאות בדיקת הנשיפון, פירושו כי מבחינה משפטית הוא נחשב לשיכור בעת התאונה. זו הסיבה שהפרקליטות מייחסת לו את הסעיף החמור של עבירת הריגה.

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
אילון שלו-אמסלם/באדיבות המשפחה

בפרקליטות ובמשטרת תל אביב ביקשו לחזק את הראיות ובמהלך היומיים האחרונים ביצעו שורת פעולות כדי לאתר היכן שהה הנהג לפני התאונה. הם איתרו את חברו שאירח אותו בביתו, ועל פי החשד שתה עמו לשוכרה. אתמול הובא החבר למסור עדות שבמהלכה סיפר כי השניים שתו "כמות נכבדה של אלכוהול במהלך הערב".

בעימות שנערך בין בר זכאי לבין חברו בחדר החקירות של משטרת מחוז תל אביב הטיח בו האחרון כי שתה "לפחות כוס וחצי" וודקה בבילוי משותף לפני התאונה. בר זכאי הוריד את ראשו ושמר על שתיקה נוכח האשמות חברו.

(עדכון ראשון: 11:48)

תאונת דרכים תל אביב רחוב רחבעם זאבי 27 ביולי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
רכבו של בר זכאי בזירת התאונה, בשבוע שעבר/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully