וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות אלימות בעזה, מעבר כרם שלום נסגר בשל הצתה | כותרות השבת

המעבר ייסגר עד להודעה חדשה בעקבות הצתתו בידי מפגינים פלסטינים, צה"ל הפעיל כלי טיס זעיר שהפיל יותר מ-40 עפיפונים, וראש העיר שהורשע במרמה הודיע: אתמודד שוב בבחירות. הכותרות שעשו את סוף השבוע

התקיפה הישראלית בסוריה: "11 איראנים נהרגו"

הארגון הסורי לזכויות אדם המנטר את הלחימה על אדמת סוריה בשבע השנים האחרונות דיווח כי בתקיפת חיל האוויר שלשום במדינה נהרגו 11 אזרחים איראנים. בדיווח שמסר הארגון נכתב כי 27 לוחמים תומכי משטר אסד נהרגו בהפצצה, בהם שישה חיילים סורים, והיתר לוחמים זרים שבהם נמנו האיראנים.

התקיפה, שאירעה בתגובה לשיגור 20 רקטות "פאג'ר 5" אל עבר רמת הגולן, כוונה נגד שורת מתקנים צבאיים של כוח קודס של משמרות המהפכה. אף אחת מהרקטות לא פגעה בשטח ישראל, ארבע מהן יורטו ו-16 נפלו על אדמת סוריה.

כלי טיס זעיר של צה"ל הפיל 40 עפיפונים בגבול רצועת עזה

לוואלה! NEWS נודע מפי מקורות בפיקוד הדרום כי אתמול (שישי) נעשה לראשונה שימוש מוצלח בפתרון טכנולוגי נגד עפיפונים, שהצליח לפגוע במהלך ההפגנות בקרבת גדר המערכת ברצועת עזה יותר מ-40 עפיפונים ולהפילם. מדובר בכלי טיס זעיר, שפותח בצה"ל ובמנהל למחקר פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת). במהלך השבוע האחרון נעשו בכלי הטיס החדש שני ניסויים. באחד מהם הוא הצליח להפיל חמישה עפיפונים ובשני שבעה. אתמול הוחלט לעשות בו שימוש מבצעי הרחב שהוכתר בהצלחה.

לאחר שהורשע במרמה ראש עיריית רמת השרון הודיע: אתמודד בבחירות

בוואלה! NEWS פורסם לראשונה כי ראש עיריית רמת השרון לשעבר יצחק רוכברגר שהורשע במרמה והפרת אמונים ביקש למחוק את הקלון וצפוי לבקש להתמודד בבחירות המקומיות שצפויות להתקיים באוקטובר הקרוב. כעת פרסם רוכברגר הודעה רשמית בעמוד הפייסבוק שלו על כך שהוא הולך להודיע על התמודדותו לבחירות המקומיות הבאות שיתקיימו בחודש אוקטובר.

בתחילת השנה פנה רוכברגר ליו"ר וועדת הבחירות שופט בית המשפט העליון ניל הנדל בבקשה למחוק את הקלון. הנדל קבע כי אין זה מסמכותה של וועדת הבחירות להכריע בעניין זה, ולכן עליו לפנות למנהל הבחירות. בהודעה שפרסם אתמול בפייסבוק כתב רוכברגר כי בשל "אהבתו לרמת השרון ופניות של תושבים להציג מועמדותו בבחירות הקרובות" הוא מתכוון להכריז על מועמדותו בקרוב בבחירות.

בתוך שעה: שני ניסיונות דריסה בגדה, חייל כבן 20 נפצע קל

חייל כבן 20 נפצע באורח קל אתמול בניסיון דריסה בעמדת בידוק בצומת גנות, הסמוכה להתנחלות שבי שומרון שבאזור שכם - כך נמסר מדובר צה"ל. כלי הרכב הפוגע נמלט ומתבצעות סריקות אחריו. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום האירוע והעניקו לחייל טיפול רפואי. הם פינו אותו לבית החולים כשהוא סובל מפציעות בגפיים.

באירוע נוסף נעשה ניסיון דריסה של חייל בצומת הכבשים בסמוך להר חברון. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים וכי חשוד במעשה נעצר ותוחקר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הפגנות אלימות בגבול הרצועה: פלסטיני בן 40 נהרג, בן 16 במצב אנוש

כ-5,000 פלסטינים השתתפו אתמול בהפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים בגבול רצועת עזה. גבר פלסטיני בן 40 נהרג בעימותים מול כוחות צה"ל ונער בן 16 נפצע אנושות. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר בנוסף כי 448 מפגינים נפגעו, 11 מהם באורח קשה. מדובר צה"ל נמסר כי המפגינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ושיגור עפיפונים שאליהם חוברו חפצים בוערים. כוחות הצבא הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. הפלסטינים דיווחו כי עיתונאי בעל אזרחות גרמנית נפצע ברגלו מירי. בנוסף דווח על הפרות סדר בכמה מוקדים ביהודה ושומרון.

גורמי צבא בפיקוד דרום מספרים לוואלה! NEWS כי בחמאס בוחנים את צה"ל ואת פעילותו על הגדר. "בחודשים האחרונים חמאס בדק את צה"ל", הסביר גורם בפיקוד. "הוא בדק שיטות של טרור על הגדר וראה מה התגובות. אנחנו מעריכים שהוא יכין לנו הפתעות אבל הצבא נערך בכוחות חזקים מאוד לקראת שבוע הבא לכל תרחיש, כולל ניסיונות של מאות פלסטינים לחצות את הגדר".

פלסטינים הציתו את צינורות הגז בצדו העזתי של מעבר כרם שלום

עשרות מפירי סדר השחיתו והציתו אמש כמה מוקדים בצדו הפלסטיני של מעבר הסחורות בכרם שלום. מפירי הסדר פגעו בצינורות הגז המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושבי הרצועה. מדובר בפעם השנייה בימים האחרונים שבה מפגינים פוגעים במעבר. נזק כבד נגרם במקום. מצה"ל נמסר כי ארגון חמאס הוא האחראי על כל המתבצע ברצועה, מעל ומתחת לקרקע.

כחלק מהשריפה המסוע, מסוף הגז והדלק עלו באש. עלות צינור הגז, היחיד שמשמש להעברת גז ודלק לרצועה, היא כעשרה מיליון שקלים. המתפרעים שרפו גם את מסוע חומרי הבניין, שעלותו 23 מיליון שקלים.

בעקבות ההצתה: מעבר כרם שלום ברצועת עזה ייסגר עד להודעה חדשה

מעבר כרם שלום ברצועת עזה ייסגר עד להודעה חדשה, בעקבות הצתתו אמש בידי מפגינים פלסטינים, למעט מקרים הומניטריים שייבחנו באופן פרטני - כך נמסר היום ממשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר את החלטתו של אלוף כמיל אבו רוקון לסגור את המעבר החל ממחר, עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו עקב ההצתה ובכפוף להערכת מצב עדכנית לאחר מכן.

במערכת הביטחון התכוונו לסגור את המעבר בימים שני ושלישי ברקע המתיחות לקראת העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים וההיערכות להפגנות יום הנכבה בימים אלה. סגירת המעבר, המשמש צינור החמצן העיקרי של תושבי הרצועה, גם מחר נעשתה לאחר שהמפגינים שפרצו למקום, זה השבוע השני ברציפות, העלו באש צינורות גז ודלק וגרמו לשריפת ענק.

ראשי ועדי הנמלים נקנסו בעשרות אלפים: "נזק של 350 מיליון בשבוע"

השביתה בנמל חיפה ובנמל אשדוד נמשכה אתמול ונכנסה ליומה השלישי, ומשטרת ישראל טרם הצליחה לאתר את נציגי העובדים כדי להביאם בפני בית המשפט. הרכב של שלושה שופטים בראשות סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופט אילן איטח, הורה היום למשטרה להמשיך במאמציה ולהביא את נציגי העובדים לדיון נוסף בעתירה נגד ההסתדרות, שאותו דחה למוצאי שבת. התעשיינים ולשכות המסחר מעריכים את נזקי השביתה למשק בעשרות מיליוני שקלים לכל יום.

בתוך כך, קנס בית הדין הארצי לעבודה את נציגי הוועדים בעקבות אי-הופעתם לדיון, ועקב טענת המשטרה כי "נקטו פעולות התחמקות". בית המשפט השית על חמישה נציגי ועדים בנמל אשדוד 50 אלף שקלים קנס לאוצר המדינה וכן 30 אלף שקלים נוספים להוצאות לנמל. כמו כן, נקבע כי אם לא יופיעו לדיון הבא, יקנסו ב-50 אלף שקלים נוספים. עשרה נציגים נוספים מנמל חיפה שלא הגיעו לדיון יקנסו ב-20 אלף שקלים כל אחד.

לפני הפסגה: צפון קוריאה הודיעה על תאריך לסגירת אתר הגרעין

קוריאה הצפונית הודיעה היום כי תסגור את אתר הניסויים הגרעיני שלה בתאריכים 23 עד 25 במאי, בהתאם לתנאי מזג האוויר, כשלושה שבועות לפני פגישתם של שליט המדינה קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

קים הודיע על התכנית לסגירת האתר בחודש שעבר, בפסגה שקיים עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. מומחים מעריכים כי סגירת האתר, הממוקם בצפון המדינה, היא צעד סמלי, וכי היא אינה מעידה על תכנית לפירוק כללי של פיונגיאנג מנשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully