וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורשע במרמה ראש עיריית רמת השרון יודיע: אתמודד בבחירות

12.5.2018 / 13:30

אחרי שבוואלה! NEWS פורסם כי יצחק רוכברגר ביקש למחוק את סעיף הקלון כדי שיוכל לשוב ולהתמודד על התפקיד. עתה הודיע ראש העירייה לשעבר על כוונתו לרוץ בבחירות: "בשל אהבתי לרמת השרון ותושביה ובשל פניות רבות מתושבים, בכוונתי להודיע על התמודדות"

מצ'י הוף, עריכה: ניר חן

אחרי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי ראש עיריית רמת השרון לשעבר יצחק רוכברגר שהורשע במרמה והפרת אמונים ביקש למחוק את הקלון וצפוי לבקש להתמודד בבחירות המקומיות שצפויות להתקיים באוקטובר הקרוב, פרסם רוכברגר הודעה רשמית בעמוד הפייסבוק שלו על כך שהוא הולך להודיע על התמודדותו לבחירות המקומיות הבאות שיתקיימו בחודש אוקטובר.

בתחילת השנה פנה רוכברגר ליו"ר וועדת הבחירות שופט בית המשפט העליון ניל הנדל בבקשה למחוק את הקלון. הנדל קבע כי אין זה מסמכותה של וועדת הבחירות להכריע בעניין זה, ולכן עליו לפנות למנהל הבחירות. בהודעה שפרסם אתמול בפייסבוק כתב רוכברגר כי בשל "אהבתו לרמת השרון ופניות של תושבים להציג מועמדותו בבחירות הקרובות" הוא מתכוון להכריז על מועמדותו בקרוב בבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
כלי טיס זעיר של צה"ל הפיל 40 עפיפונים בגבול רצועת עזה
לחם בנאצים ונאבק לעלות לישראל: הקצין שעם תמונתו צעד נתניהו
הסיכוי להצלת רוחאני מידי השמרנים טמון בידי אירופה המושפלת מטראמפ

איציק רוכברגר ראש עיריית רמת השרון. קובי אליהו
מחכה להחלטה בעניינו. רוכברגר/קובי אליהו

בשנת 2014 הורשע רוכברגר בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף. העונש שגזר עליו בית המשפט כשנה לאחר מכן היה עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי, וכן קבע כי יש קלון בעצם מעשיו. רוכברגר כיהן בראשות העירייה 12 שנים ברציפות. עם הגשת כתב האישום נגדו הכריז על נבצרות, עד להודעה על התפטרותו בחודש מאי 2015.

טענותיו המרכזיות של רוכברגר הן כי יש להתחשב, לעניין אופן חישוב תקופת הקלון, בתקופת "נבצרות" שבה שהה קודם להרשעתו וכי יש להבחין בין עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לעונש מאסר בפועל המומר לעבודות שירות. לוואלה! NEWS נודע בחודש שעבר כי רוכברגר צפוי לפנות למנהל הבחירות בבקשה להכריע אם יוכל להתמודד שנית על התפקיד בחודש אוקטובר הקרוב. כמו כן, ממתין רוכברגר לחוות דעתו של יועמ"ש ועדת הבחירות שיציג את עמדתו בעניין.

עוד באותו נושא

ראש העיר שהורשע במרמה רוצה להתמודד שוב - ומבקש לבטל את הקלון

לכתבה המלאה

ההודעה שפרסם רוכברגר בפייסבוק

בבקשתו מתבסס רוכברגר על הוראות חוק הרשויות המקומיות ועל פסקי דין ותקדימים שבהם התאפשר לנבחרי ציבור להתתמודד בבחירות חרף מאסר בעבודות שירות וקיבעת עלון. סעיף 7 לחוק הבחירות דורש שלושה תנאים מצטברים (הרשעה, מאסר בפועל העולה על חודשיים וקלון). על פי החוק, רק מאסר בפועל העולה על שלושה חודשים מונע ממועמד להגיש את מועמדותו. במקרה של מאסר עד שלושה חודשים עם קלון, יכול המועמד להגיש את מועמדותו בבחירות.

לטענת מקורביו של ראש העירייה לשעבר, בית המשפט המחוזי קבע בעבר בצורה חדה וברורה כי מאחר שעל העותר לא נגזר מאסר בפועל, אין כל מניעה כי יוכל להתמודד בבחירות. יתרה מכך, הם מוסיפים, בית המשפט המחוזי קבע בעבר מדרג שעל פיו כל שלושה חודשי עבודות שירות כמוהם כחודש מאסר בפועל, וכי מאחר שרוכברגר ריצה שישה חודשי עבודות שירות, הוא לא נכלל במדרג של יותר משלושה חודשי מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully