וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר שהורשע במרמה רוצה להתמודד שוב - ומבקש לבטל את הקלון

23.4.2018 / 18:26

פרסום ראשון: ראש עיריית רמת השרון לשעבר איציק רוכברגר, צפוי להגיש את הבקשה למנהל הבחירות, לאחר שוועדת הבחירות הודיעה כי אינה רשאית לעסוק בסוגיה. טענתו העיקרית היא כי יש להתחשב בתקופת הנבצרות שקדמה להרשעתו

מצ'י הוף, עריכה: ניר חן

(בווידאו: גזר דינו של רוכברגר, מאי 2015)

פרסום ראשון: ראש עיריית רמת השרון לשעבר איציק רוכברגר צפוי להודיע על התמודדותו בבחירות לראשות העיר חרף הקלון שהטיל עליו בית משפט השלום. זאת, לאחר שבשנת2014 הורשע בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף. העונש שגזר עליו בית המשפט בשנת 2015 היה עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי, וכן קבע כי יש עם מעשיו קלון.

רוכברגר מתכוון לפנות עד סוף החודש לפקיד מנהל הבחירות בבקשה לאשר לו להתמודד בבחירות המקומיות באוקטובר הקרוב. בנובמבר האחרון הגיש בקשה לוועדת הבחירות המרכזית לקביעת היעדר קלון, אך יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, קבע כי עליו להגיש את בקשתו לפקיד הבחירות, כאשר ימונה כזה על ידי משרד המפנים, משום שאין זה מסמכותו לקבל החלטה בעניין.

רוכברגר כיהן כראש העירייה 12 שנים ברציפות. עם הגשת כתב האישום נגדו הכריז על נבצרות, עד להודעה על התפטרותו בחודש מאי 2015.

עוד בוואלה! NEWS:
רעולי פנים מכים באלות ובועטים ברכב: תיעוד מטריד נוסף מכבישי הדרום
אמו של התינוק שהוטבע בג'קוזי במלון באשדוד תואשם ברצח
סערת השנה הרביעית של אלשיך: בורסת השמות במרוץ למפכ"לות רותחת

גזר דין ליצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, בית משפט השלום תל אביב, מאי 2015. מגד גוזני
רוכברגר בבית המשפט, 2015/מגד גוזני

"החלטתי כי יש לדחות את הבקשה על הסף מבלי לבקש את תשובת המשיב, שכן אין בסמכותו של יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לעניק למבקש את הסעדים המבוקשים על ידו", כתב השופט הנדל בהחלטתו, והוסיף כי רוכברגר אינו מבקש לקבוע כי אין במעשים שביצע משום קלון. לדבריו, טענותיו מתרכזות במישור של פרשנות חוק הבחירות, בדבר התנאים שבהם קיומו של קלון מונע ממועמד להתמודד על חברות במועצה. "הסעד המבוקש הוא קביעה כי חרף הקלון שנלווה למעשיו, אין מניעה כי יוכל להיכלל ברשימת מועמדים ולהיבחר למועצה. עניין זה אינו מסור ליו"ר הוועדה, אלא לגורם מנהלי אחר - מנהל הבחירות".

רוכברגר טוען כי הוא מבקש להתמודד לתפקיד ראש עיריית רמת השרון בבחירות שצפויות להתקיים בכלל הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות באוקטובר הקרוב. טענותיו המרכזיות הן כי יש להתחשב, לעניין אופן חישוב תקופת הקלון, בתקופת הנבצרות שלו קודם להרשעתו, וכי יש להבחין בין עונש מאסר בפועל המרוצה מאחורי סורג ובריח לעונש מאסר בפועל המרוצה בדרך של עבודות שירות.

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי רוכברגר צפוי לפנות למנהל הבחירות בבקשה להכריע אם יוכל להתמודד בבחירות הקרובות או לא. כמו כן, הוא ממתין לחוות דעת של יועמ"ש הבחירות, שיציג את עמדתו בעניין.

רוכברגר טוען כי הוא מבקש להתמודד לתפקיד ראש עיריית רמת השרון בבחירות שצפויות להתקיים לכלל הרשויות המקמיות והמועצות האזוריות באוקטובר הקרוב. טענותיו המרכזיות הן כי יש להתחשב, לעניין אופן חישוב תקופת הקלון, בתקופת "נבצרות" בה שהה קודם להרשעתו וכי יש להבחין בין עונש מאסר בפועל המרוצה מאחורי סורג ובריח לעונש מאסר בפועל המרוצה בדרך של של עבודות שירות.
בתוך כך לוואלה! NEWS נודע כי רוכברגר צפוי לפנות למנהל הבחירות בבקשה להכריע האם יוכל להתמודד בבחירות הקרובות או לא. כמו כן, ממתין רוכברגר לחוות דעת של יועמ"ש הבחירות שיציג את עמדתו בעניין.

מקורביו של רוכברגר: בית המשפט קבע כי אין מניעה שיתמודד

בבקשתו מתבסס רוכברגר על הוראות חוק הרשויות המקומיות ועל פסקי דין ותקדימים שבהם התאפשר לנבחרי ציבור להתתמודד בבחירות חרף מאסר בעבודות שירות וקיבעת עלון. סעיף 7 לחוק הבחירות דורש שלושה תנאים מצטברים (הרשעה, מאסר בפועל העולה על חודשיים וקלון). על פי החוק, רק מאסר בפועל העולה על שלושה חודשים מונע ממועמד להגיש את מועמדותו. במקרה של מאסר עד שלושה חודשים עם קלון, יכול המועמד להגיש את מועמדותו בבחירות.

לטענת מקורביו של ראש העירייה לשעבר, בית המשפט המחוזי קבע בעבר בצורה חדה וברורה כי מאחר שעל העותר לא נגזר מאסר בפועל, אין כל מניעה כי יוכל להתמודד בבחירות. יתרה מכך, הם מוסיפים, בית המשפט המחוזי קבע בעבר מדרג שעל פיו כל שלושה חודשי עבודות שירות כמוהם כחודש מאסר בפועל, וכי מאחר שרוכברגר ריצה שישה חודשי עבודות שירות, הוא לא נכלל במדרג של יותר משלושה חודשי מאסר בפועל.

את תגובתו של איציק רוכברגר לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully