וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסגה: צפון קוריאה הודיעה על תאריך לסגירת אתר הגרעין

13.5.2018 / 1:00

לפי הודעת המדינה תקיים פיונגיאנג טקס מיוחד לציון סגירת המתקן בין 23 ל-25 במאי, כשלושה שבועות לפני פגישתם הצפויה של קים וטראמפ, בהשתתפות עיתונאים מערביים. מומחים מעריכים כי מדובר בצעד סמלי, שאינו מעיד על תכנית לפירוק כללי מנשק גרעיני

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית הודיעה אמש (שבת) כי תסגור את אתר הניסויים הגרעיני שלה בתאריכים 23 עד 25 במאי, בהתאם לתנאי מזג האוויר, כשלושה שבועות לפני פגישתם של שליט המדינה קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

קים הודיע על התכנית לסגירת האתר בחודש שעבר, בפסגה שקיים עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. מומחים מעריכים כי סגירת האתר, הממוקם בצפון המדינה, היא צעד סמלי, וכי היא אינה מעידה על תכנית לפירוק כללי של פיונגיאנג מנשק גרעיני.

בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת במדינה מסר משרד החוץ הצפון קוריאני כי כל המנהרות באתר יושמדו בפיצוץ, וכי מתקנים המשמשים לפיקוח ולמחקר יושבתו. המדינה מתכננת לקיים טקס רשמי לציון הצעד, ולהזמין אליו עיתונאים מארצות הברית, קוריאה הדרומית, סין, רוסיה ובריטניה, שיפקחו על המהלך.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה להודעת קוריאה הצפונית על השמדת את אתר ניסויי הגרעין שלה החודש כמחווה למפגש בין קים ג'ונג און לטראמפ. "תודה לכם, זו מחווה חכמה ואדיבה מצדכם!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
להטיס לימוזינה עד סינגפור: הקשיים של קים לפני הפסגה עם טראמפ
לחם בנאצים ונאבק לעלות לישראל: הקצין שעם תמונתו צעד נתניהו
הסיכוי להצלת רוחאני מידי השמרנים טמון בידי אירופה המושפלת מטראמפ

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור בסין. רויטרס
הודיע על הצעד בחודש שעבר. קים בקוריאה הדרומית/רויטרס

הפגישה בין קים וטראמפ צפויה להתקיים ב-12 ביוני בסינגפור. זאת תהיה הפגישה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין שליט קוריאה הצפונית, והיא מגיעה לאחר שנה של איומים הדדיים בין שני המנהיגים בשל פיתוח תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. ואולם, מאז תחילת השנה חלה הפשרה במתיחות בחצי האי הקוריאני, אחרי שהמדינה הקומוניסטית הודיעה כי היא מוכנה לדון בפירוזה הגרעיני.

הכרזתו של טראמפ על תאריך הפגישה נמסרה כמה שעות לאחר ששלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו מקוריאה הצפונית נחתו בבסיס של חיל האוויר האמריקני מחוץ לוושינגטון הבירה. הם שוחררו כמחווה של רצון טוב מצדו של קים, לקראת הפסגה. טראמפ אמר לאחר נחיתתם כי הוא מאמין שקים רוצה להביא את ארצו "אל העולם האמתי". לדבריו, ההישג הגדול ביותר שלו יהיה אם יושלם פירוז חצי האי הקוריאני.

(עדכון ראשון: 10:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה,ב דולנד טראמפ, בישיבת קבינט בוושינגטון, 9 במאי 2018. רויטרס
מחווה נוספת לאמריקנים? טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully