וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה הישראלית בסוריה: "11 איראנים נהרגו"

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר דיווח עדכני על 27 הרוגים בתקיפה שכוונה נגד שורת מתקנים צבאיים של כוח קודס של משמרות המהפכה - ששיגר 20 רקטות אל עבר ישראל. גורם אירופי העריך כי אסד לא ידע על תכניות מפקד הכוח קאסם סולימאני

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הארגון הסורי לזכויות אדם המנטר את הלחימה על אדמת סוריה בשבע השנים האחרונות דיווח היום (שבת) כי בתקיפת חיל האוויר שלשום במדינה נהרגו 11 אזרחים איראנים. בדיווח שמסר הארגון נכתב כי 27 לוחמים תומכי משטר אסד נהרגו בהפצצה, בהם שישה חיילים סורים, והיתר לוחמים זרים שבהם נמנו האיראנים.

התקיפה, שאירעה בתגובה לשיגור 20 רקטות "פאג'ר 5" אל עבר רמת הגולן, כוונה נגד שורת מתקנים צבאיים של כוח קודס של משמרות המהפכה. אף אחת מהרקטות לא פגעה בשטח ישראל, ארבע מהן יורטו ו-16 נפלו על אדמת סוריה.

עוד בנושא:
כוח איראני שיגר 20 רקטות לגולן; צה"ל תקף עשרות מטרות בסוריה
שיחות טלפון, מיילים ותמונות: הצצה למלחמת המוחות של צה"ל מול איראן
בכיר איראני: "תל אביב וחיפה יושמדו אם ישראל תנהג בטיפשות"

תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מערכת נ"מ שהופצצה על ידי חיל האוויר בסוריה ,שלשום (צילום: דובר צה"ל)/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בין היתר הותקפו אתרים לאחסון אמצעי לחימה, מפקדות לוגיסטיות ועמדות תצפית בכמה אזורים בקרבת גבול סוריה-ישראל וכן בסביבות הבירה הסורית. היעדים שהותקפו כללו גם מתקנים צבאיים בשטח שדה התעופה הבינלאומי בדמשק וכן סוללות טילי קרקע-אוויר מתוצרת רוסית, דוגמת SA-22 ו-SA-17 שהופעלו נגד המטוסים שהשתתפו בתקיפה.

שלשום דיווחה רשת "פוקס ניוז" האמריקנית כי נשיא סוריה בשאר אסד לא ידע על כוונת כוח קודס לשגר את הרקטות אל עבר ישראל. בדיווח, שנשען על דבריו של גורם אירופי, נטען כי אסד לא נתן את הסכמתו מראש לתקיפה וכי מפקד כוח קודס קאסם סולימאני השתמש במהלכה במשאבים סוריים מבלי לערב בדבר את הצבא במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבנים באזור קוניטרה, סוריה, שנפגעו בתקיפות של ישראל, 10 במאי 2018. צילום מסך מטוויטר, מערכת וואלה! NEWS
מבנה שנפגע בהפצצת צה"ל בקוניטרה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מטוויטר

גורמים בצה"ל את התקיפה הנרחבת על אדמת סוריה "נקמה מתוקה". זאת, בעקבות התקרית לפני שלושה חודשים, שבה מטוס F-16, שהוזנק לתקיפה בעקבות חדירת מל"ט איראני למרחב האווירי של ישראל, הופל מאש נ"מ סורית. בין היתר הותקפו מערכות הגנה אווירית של צבא סוריה - מדגם SA-22, SA-17, SA-5 ו-SA-2 - הכוללות מכ"מים, משגרים ומיירטים.

מדובר במערכות שעברו בעשור האחרון שדרוגים כדי להתמודד עם איומים אוויריים שונים. השוני בין הדגמים השונים של המערכת בא לידי ביטוי בטווחי הגילוי, הזיהוי והיירוט של האיומים שעמן הן מסוגלות להתמודד. מרבית הדגמים ניידים ומהווים אתגר עבור גורמי מודיעין המנטרים את תנועותיהם.

היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018. דובר צה"ל
היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018/דובר צה"ל

בקרב הצבא היו גורמים שכינו את התקיפה "סגירת מעגל", אך גורמים רשמיים בצה"ל הסבירו כי מדובר במערכות הגנה אוויריות מתוצרת רוסיה שהופעלו על ידי צבא סוריה נגד מטוסי חיל האוויר שחדרו למדינה ואיימו לפגוע בהם. לדבריהם, מערכות אלו לא נכללו בסל היעדים המקורי של התקיפה בסוריה, אך ברגע שהן היוו איום ממשי הוחלט להוציא אותן מכלל שימוש כדי למנוע איום אווירי. במשרד ההגנה הרוסי טענו כי 28 מטוסי קרב ישראליים מדגם F-15 ו-F-16 השתתפו בתקיפה, ושיגרו 60 טילים. עוד נטען כי מערכות ההגנה הסוריות יירטו כמחצית מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully