וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: "תל אביב וחיפה יושמדו אם ישראל תנהג בטיפשות"

איש הדת אחמד חתאמי אמר כי טהראן תמשיך לפתח את טיליה ותקף את ארה"ב ואת אירופה אחרי פרישת טראמפ מהסכם הגרעין. משרד החוץ בטהראן: השתיקה הבינלאומית מעודדת את ישראל לתקוף. דבריהם החריפים מגיעים לאחר שרוחאני אמר כי הוא אינו מעוניין בעימות חדש באזור

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

איש דת איראני בכיר איים היום (שישי) כי "תל אביב וחיפה יושמדו אם ישראל תנהג בטיפשות" ברקע התקיפות בסוריה אתמול שכללו פגיעה משמעותית במטרות איראניות, בתגובה למטח רקטות לרמת הגולן ששיגרו כוחות בפיקודו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני.

במהלך תפילות יום השישי באוניברסיטת טהראן, איים אחמד חתאמי: "נרחיב את יכולות הטילים שלנו למרות לחץ המערב, כדי שישראל תדע שאם היא תתנהג בטיפשות, תל אביב וחיפה ייהפכו לאפר ויושמדו לחלוטין".

בדרשתו הוא אמר כי לא ניתן לסמוך על אירופה, אחרי פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין, על אף שהנשיא חסן רוחאני אמר כי טהראן תישאר בו אם האינטרסים שלה לא ייפגעו.

"אמריקה לא יכולה לעשות דבר, היא תמיד ניסתה להפיל את המשטר של איראן והפרישה הזאת היא חלק מהמטרה", אמר איש הדת הבכיר. "אי אפשר גם לחתום על התומות האירופיות הללו. אי אפשר לסמוך על אויביה של איראן".

התחממות בגבול סוריה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
רוחאני מרגיע: "איראן לא מעוניינת במתיחות חדשה באזור"
גם האיחוד האירופי תומך בישראל: "יש לה את הזכות להגן על עצמה"
אתר המודיעין ובסיס כוח קודס: כך נראים יעדי תקיפת חיל האוויר בסוריה

מפגינים שורפים דגלי ארה"ב בטהראן, איראן, בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין, 11 במאי 2018. רויטרס
זעם איראני. מפגינים שורפים דגל ארה"ב בטהראן, היום/רויטרס

הבוקר גינה משרד החוץ בטהראן גינה את התקיפות של ישראל, שכללו גם פגיעה נרחבת בתשתיות האיראניות. בהודעת המשרד צוין כי השתיקה הבינלאומית מעודדת את ישראל לתקוף בסוריה, וכי לסוריה עומדת הזכות להגן על עצמה. לא הייתה התייחסות לירי האיראני או לפגיעה ביעדים האיראניים.

כחלק ממאצי רוחאני לשמור על הסכם הגרעין, הוא שוחח אתמול עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הוא אמר כי ארצו אינה מעוניינת במתיחות חדשה באזור. "איראן תמיד הפחיתה את המתחים באזור, בניסיון לחזק את הביטחון והיציבות", הצהיר רוחאני, שלא התייחס במפורש לתקרית החריגה ברמת הגולן, שהובילה למתקפה הנרחבת ביותר של ישראל בסוריה מאז תום מלחמת יום הכיפורים.

בצל המתיחות עם ארצות הברית ועם ישראל, ייפגש בשבוע הבא שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב.

(עדכון ראשון 09:21)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לקראת החלטת טראמפ אמר הנשיא רוחאני: "מבקשים ליצור קשרים יציבים עם העולם". רויטרס
לא מעוניינים במתיחות חדשה. נשיא איראן חסן רוחאני, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully