וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האיחוד האירופי תומך בישראל: "יש לה את הזכות להגן על עצמה"

10.5.2018 / 23:06

בהודעה שפרסם האיחוד נכתב כי הדיווחים על ירי הרקטות האיראניות מסוריה והתגובה הישראלית שבאה לאחר מכן - "מדאיגים ביותר". הודעת האיחוד מצטרפת למרבית מדינות המערב ובראשן ארצות הברית, שהביעו תמיכה בישראל על רקע התוקפנות האיראנית בגבול סוריה

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

האיחוד האירופי התייצב הערב (חמישי) לצד ישראל, זאת בעקבות ירי 20 הרקטות אמש על ידי כוח "אל-קודס" האיראני משטח סוריה, שהסתיים ללא נפגעים. בהודעה שפרסם האיחוד צוין כי כפי שהבהיר בהודעותיו בעבר "לישראל יש זכות להגן על עצמה".

"הדיווחים על התקפות איראניות נגד עמדות צבא ישראל מתוך סוריה, עליהן הגיבה ישראל בפגיעה במטרות איראניות בסוריה, מדאיגות ביותר", נכתב בהודעת האיחוד. "יחד עם זאת, אנו קוראים לכל השחקנים באזור להפגין איפוק ולהימנע מכל הסלמה, שעלולה לערער עוד יותר את היציבות האזורית".

במהלך הערב שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, ודן עמה בהתפתחויות האחרונות באזור. נתניהו הודה למיי על תמיכתה בישראל ועל גינוי ירי הטילים. מוקדם יותר מדינות נוספות ממערב אירופה גינו את התקיפה, בהן גרמניה וצרפת.

תקיפה ישראלית בסוריה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בלי ידיעת אסד, בין סוללות הנ"מ: פרטים חדשים על התקיפה בסוריה
"#תודה לך טראמפ": בטהראן תומכים בארה"ב - וחוששים מהכלכלה
ארה"ב גינתה את המתקפה של איראן על ישראל: אחראית להשלכות מעשיה

תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד התקיפה בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

רוסיה פרסמה הודעה ניטרלית יחסית וקראה לאיפוק של שני הצדדים. נתניהו קיים בשבוע החולף שיחות עם כל מנהיגי המערב, נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואף שוחח בטלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומיי.

מלבד אירופה, ארצות הברית הביעה את תמיכתה הבלתי מסויגת בישראל והטילה את האחריות ל"מתקפת הרקטות הפרובוקטיבית" ולהסלמת המצב על טהראן. "פריסת מערכות הטילים והרקטות ההתקפיות של המשטר האיראני בסוריה נגד ישראל היא בלתי-מתקבלת על הדעת והתפתחות מסוכנת במזרח התיכון כולו", נמסר מהבית הלבן. "משמרות המהפכה של איראן נושאים באחריות מלאה להשלכות מעשיהם הפזיזים".

עוד באותו נושא

דיווח: לפחות 23 הרוגים בתקיפות של ישראל ברחבי סוריה

לכתבה המלאה
נשיא ארה,ב דולנד טראמפ, בישיבת קבינט בוושינגטון, 9 במאי 2018. רויטרס
הבית הלבן הטיל את האחריות להסלמה על איראן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אתמול/רויטרס

בעקות המטח, ששוגר מאזור דמשק, תקפה ישראל כ-50 מטרות איראניות וסוריות ברחבי המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 23 בני אדם נהרגו, בהם גם לא סורים. המשטר בדמשק טוען כי רק שלושה נהרגו וכי רוב הטילים ששיגרה ישראל יורטו.

(עדכון ראשון 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully