וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לפחות 23 הרוגים בתקיפות של ישראל ברחבי סוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בין ההרוגים בתגובה הנרחבת של חיל האוויר בעקבות המתקפה האיראנית היו גם חמישה חיילים של המשטר. בדמשק טוענים: רק שלושה נהרגו. צבא רוסיה: מערכות ההגנה של אסד יירטו כמחצית מ-60 הטילים ששיגרה ישראל

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות של חיל האוויר ברחבי סוריה - כך דיווח היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, בין ההרוגים גם חמישה חיילים של צבא אסד. מנגד, בדמשק טוענים כי רק שלושה בני אדם נהרגו ועד שניים נפצעו.

לא ברור אם היו גם נפגעים איראנית בתגובה הרחבה של צה"ל, שהחלה לאחר שיגור של 20 רקטות לעבר רמת הגולן כחלק מניסיון התגובה של טהראן על התקיפות האחרונות שיוחסו לישראל נגד יעדיה בסוריה.

עוד דווח על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, כי ישראל הפציצה עמדות של חיזבאללה, בין 50 היעדים השונים שתקפה בפרברי דמשק, בקוניטרה, בחומס ובאזורים נוספים.

עוד על העימות בין ישראל לאיראן
דילמת סולימאני: האם לדרוש מנסראללה לסגור את החשבון עם ישראל?

ND כוחות איראניים שיגרו 20 רקטות "פג'ר" וגראדים לעבר עמדות צה"ל ברמת הגולן. רויטרס
שיגור של טיל ממערכות ההגנה של אסד בדמשק/רויטרס

האירועים החלו במטח רקטות ששיגרו כוחות איראניים, בפיקודו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני ויחד עם מומחי חיזבאללה, לעבר מוצבים של צה"ל ברמת הגולן.

לפי צה"ל, אף אחת מרקטות ה"פג'ר" והגראד שנורו ממרחק של 30 עד 40 קילומטרים מפרברי דמשק לא פגעו ביעדיהן - ארבע יורטו על ידי מערכות "כיפת ברזל" והיתר נחתו בשטח סוריה. לא היו נפגעים.

בעקבות זאת, יצא צה"ל לגל תקיפות נרחב ברחבי סוריה, שבו הושמדו חמש סוללות נ"מ של המשטר. לפי שר הביטחון אביגדור ליברמן, גם מרבתית התשתית האיראנית בסוריה הושמדה באחד המבצעים הגדולים ביותר של חיל האוויר בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפת איזורי התקיפה בסוריה. דובר צה"ל
מפת איזורי התקיפה בסוריה/דובר צה"ל

לטענת משרד ההגנה הרוסי, מערכות ההגנה של אסד הצליחו להפיל כמחצית מהטילים ששיגרה ישראל. עוד נטען כי שוגרו 60 טילים על ידי 28 מטוסי קרב מדגם F-15 ו-F-16. בישראל לא התייחסו לכך.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי מוסקבה דוחקת בישראל ובאיראן להימנע מפעולות שיובילו להחרפת העימות. זאת יממה אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, והבהיר לו כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה. לברוב, שנועד במוסקבה עם עמיתו הגרמני הייקו מאס, אמר כי פוטין העלה זאת במהלך השיחה.

חיילים ישראלים בגבול רמת הגולן, 10 במאי 2018. רויטרס
טנקים של צה"ל ברמת הגולן/רויטרס

באירופה קראו לרגיעה. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קרא לפעול כדי למנוע הסלמה במצב. לפי ארמון האליזה, הוא ישוחח בהמשך היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על ההתפתחויות במזרח התיכון, כולל החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין.

בברלין, כינו את מטח הרקטות האיראני, שהיה הירי הישיר הראשון של טהראן לעבר ישראל אי-פעם, "פרובוקציה". ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, גינתה את התקיפה האיראנית והפצירה בטהראן לחדול מתקיפות נוספות.

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה בראיון ל"פוקס ניוז" כי המתקפה על ישראל "מראה שהמשטר האיראני לא אמין". סנדרס אמרה: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ואנחנו תומכים במאמציה להגן על עצמה". עוד הוסיפה כי זו תזכורת לכך שטראמפ קיבל החלטה נכונה לגבי היציאה מהסכם הגרעין.

(עדכון ראשון: 12:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully