וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב גינתה את המתקפה של איראן על ישראל: אחראית להשלכות מעשיה

בהודעת הבית הלבן הובעה דאגה ממטח הרקטות של משמרות המהפכה לעבר הגולן. "פריסת הטילים של המשטר האיראני בסוריה היא התפתחות מסוכנת במזרח התיכון". גם בחריין תומכת בישראל: זכותה להגן על עצמה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית גינתה היום (חמישי) את "מתקפת הרקטות הפרובוקטיבית" של איראן מסוריה והביעה את תמיכתה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. הבית הלבן הזהיר כי טהראן נושאת באחריות להסלמה במצב. ישראל עדכנה את ארצות הברית - כמו גם את רוסיה - לפני שיצאה לתגובה הנרחבת ביותר נגד סוריה זה עשרות שנים לאותו מטח של 20 רקטות שהסתיים ללא פגיעות וללא נפגעים.

"פריסת מערכות הטילים והרקטות ההתקפיות של המשטר האיראני בסוריה נגד ישראל היא בלתי-מתקבלת על הדעת והתפתחות מסוכנת במזרח התיכון כולו", נמסר מהבית הלבן. "משמרות המהפכה של איראן נושאים באחריות מלאה להשלכות מעשיהם הפזיזים".

בעקות המטח, ששוגר מאזור דמשק, תקפה ישראל כ-50 מטרות איראניות וסוריות ברחבי המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 23 בני אדם נהרגו, בהם גם לא סורים. המשטר בדמשק טוען כי רק שלושה נהרגו וכי רוב הטילים ששיגרה ישראל יורטו.

לקריאה נוספת על העימות בצפון
רוסיה: על איראן וישראל לפתוח בדיאלוג; באירופה מגנים את טהראן
ליברמן על תקיפת צה"ל: פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה

נשיא ארה,ב דולנד טראמפ, בישיבת קבינט בוושינגטון, 9 במאי 2018. רויטרס
מתייצב לצד ישראל. טראמפ, אתמול/רויטרס

החשש מפני עימות כולל בין ישראל לאיראן גבר לאחר החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ביום שלישי. שעות לאחר מכן, דווח על תקיפה ישראלית באזור אל-כיסווה שבפרברי דמשק.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 15 בני אדם נהרגו בתקיפה שבה הושמדו טילים ומשגרים שככל הנראה יועדו לתגובה על הפגיעה בכוחות האיראניים בבסיס T4 בחודש שעבר. שבעה אנשי משמרות המהפכה, בהם קצין בדרגת קולונל שהיה בכיר במערך המל"טים, נהרגו באירוע ובטהראן הבטיחו להגיב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מבנים באזור קוניטרה, סוריה, שנפגעו בתקיפות של ישראל, 10 במאי 2018. צילום מסך מטוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אחת הפעולות הנרחבות של ישראל. נזק במבנה שהותקף בקוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מטוויטר

בעקבות סבב הלחימה הלילי בין ישראל לאיראן, שהעלה את החשש מפני עימות כולל במזרח התיכון שלאחר הסכם הגרעין, קראה רוסיה לשני הצדדים לשמור על איפוק ולהימנע מהחרפת המצב.

אירופה הצטרפה לקריאות להרגעת המצב, אך בריטניה, צרפת וגרמניה גינו את המתקפה האיראנית - הפעולה הישירה הראשונה נגד ישראל אי-פעם - והביעו את תמיכתן בזכותה להגן על עצמה.

באופן מפתיע, גם בחריין התייצבה לצד ישראל. חאלד בן אחמד, שר החוץ של הנסיכות הערבית שבמפרץ, הסובלת מטרור של ארגוני שיעיים הנתמכים בידי איראן, כתב בטוויטר: "כל עוד איראן מפרה את הסטטוס-קוו באזור והופכת את המדינות לשטח הפקר עם כוחותיה והטילים שלה, אז לכל מדינה באזור, כולל ישראל, יש הזכות להגן על עצמה ולהשמיד את מקורות הסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully