וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: על איראן וישראל לפתוח בדיאלוג; באירופה מגנים את טהראן

10.5.2018 / 14:55

לברוב אמר כי מוסקבה דוחקת בטהראן ובירושלים להימנע מהחרפת הסכסוך ביניהן אחרי התקיפות בסוריה ובגולן, וכי פוטין אמר זאת במהלך שיחתו עם נתניהו בקרמלין. בריטניה וגרמניה התייצבו לצד ישראל: זכותה להגן על עצמה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (חמישי) כי מוסקבה דוחקת בישראל ובאיראן להימנע מפעולות שיובילו להחרפת העימות ביניהן ולפתוח בדיאלוג. זאת לאחר התקיפות שאירעו הלילה בסוריה וברמת הגולן. לפי דיווחים, לפחות 23 בני אדם נהרגו, אולם בדמשק טוענים כי מדובר רק בשלושה.

לברוב, שנועד במוסקבה עם עמיתו הגרמני הייקו מאס, אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין העלה זאת במהלך השיחה שקיים אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מאס, מצדו, גינה את הפרובוקציה של טהראן, כלשונו, והביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

בלונדון, גינתה ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, את התקיפה האיראנית והפצירה בטהראן לחדול מתקיפות נוספות. שר החוץ בוריס ג'ונסון דחק ברפובליקה האסלאמית להפסיק לערער את היציבות במזרח התיכון. "אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה", מסר.

לקריאה נוספת על המתיחות בסוריה
ליברמן על תקיפת צה"ל: פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה
טראמפ: על איראן להיכנס למשא ומתן - או ש"משהו יקרה"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פוטין ונתניהו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קרא לפעול כדי למנוע הסלמה במצב. לפי ארמון האליזה, הוא ישוחח בהמשך היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על ההתפתחויות במזרח התיכון, כולל החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין.

צרפת, בריטניה וגרמניה התנגדו להחלטת טראמפ לפרוש מההסכם ביום שלישי, אולם הן גם תומכות במאמצים לגבש הסכם חדש, שיטפל בין היתר גם במעורבות איראן בסוריה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תקיפת מטרות בסוריה, מאי 2018. רויטרס, רויטרס
שיגור של טיל ירוט בשמי דמשק, הלילה/רויטרס, רויטרס

האירועים החלו במטח רקטות ששיגרו כוחות איראניים, כולל מומחי חיזבאללה, לעבר מוצבים של צה"ל ברמת הגולן. לפי צה"ל, אף אחת מ-20 רקטות ה"פג'ר" והגראד שנורו ממרחק של 30 עד 40 קילומטרים מפרברי דמשק לא פגעו ביעדיהן - ארבע יורטו על ידי מערכות "כיפת ברזל" והיתר נחתו בשטח סוריה.

בעקבות זאת, יצא צה"ל לגל תקיפות נרחב ברחבי סוריה, שכלל תקיפת כ-50 מטרות איראניות וסוריות. לפי שר הביטחון אביגדור ליברמן, מרבתית התשתית האיראנית בסוריה הושמדה.

סגן מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלמי, אמר ברקע ההתפתחויות האחרונות כי "אויביה של איראן" לא מחפשים עימות צבאי עמה, אלא לבודד אותה כלכלית. לדבריו, "הדיפלומטיה לא יכולה לעזור לאיראן, ההתנגדות היא הדרך היחידה".

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully