וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: על איראן להיכנס למשא ומתן - או ש"משהו יקרה"

9.5.2018 / 18:50

נשיא ארה"ב אמר כי הוא מאמין שההנהגה בטהראן תסכים לדון בהסכם חדש והזהיר כי חידוש תכנית הגרעין תוביל ל"השלכות חמורות". הבית הלבן: נטיל סנקציות נוספות בשבוע הבא

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (רביעי) לביטול הסכם הגרעין עליו הודיע אמש, ואמר כי על איראן לפתוח במשא ומתן על תכנית הגרעין "או שיקרה משהו". הנשיא איים שוב כי אם איראן תחדש את תכנית הגרעין שלה, יהיו לכך "השלכות חמורות".

בפתח ישיבת ממשלו, אמר טראמפ כי מנהיגי איראן "יישבו למשא ומתן או שמשהו יקרה. אני מאוד מקווה שזה לא המקרה. אני מציע להם שלא לחדש את תכנית הגרעין שלהם. מציע להם בתקיפות".

טראמפ הכריז אתמול כי הוא פורש מהעסקה שנחתמה ב-2015, שאותה כינה "שיגעון" ומטיל מחדש סנקציות על איראן. נשיא ארצות הברית אמר כי הוא מוכן לפתוח במשא ומתן חדש, אולם מנהיגי איראן דחו את פתיחת ההסכם ושללו כל דיון על הגבלת פיתוח תכנית הטילים שלהם ומעורבותם במזרח התיכון.

נשיא ארה,ב דולנד טראמפ, בישיבת קבינט בוושינגטון, 9 במאי 2018. רויטרס
מחריף את האיומים כלפי איראן. טראמפ, הערב/רויטרס

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס נשאלה הערב על מאמצי האירופים והאם יוטלו סנקציות גם על חברות אירופיות שיסחרו עם איראן, ונמנעה מתשובה חד משמעית. "הנסקציות שהיו לפני ההסכם יחזרו, אבל לגבי הפרטים הספציפיים אפנה אתכם למשרד האוצר", אמרה בתדרוך לעיתונאים.

כשנשאלה אם טראמפ חושב שיש אפשרות למשא ומתן עם איראן אמרה כי "כפי שהנשיא אמר אתמול, הוא רוצה לראות משהו קורה, אבל עד שנראה את זה קורה, נפעיל לחץ מקסימלי וסנקציות על האיראנים, ואנחנו מוכנים להטיל סנקציות נוספות שאפשר שתצא עליהן הודעה כבר בשבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully