וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מרגיע: "איראן לא מעוניינת במתיחות חדשה באזור"

נשיא איראן אמר את הדברים בשיחה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כיממה לאחר שכוח אל-קודס האיראני ירה 20 רקטות מסוריה לעבר ישראל. ראש הממשלה נתניהו אמר כי טהראן חצתה קו אדום והזהיר: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

נשיא איראן חסן רוחאני משגר הערב (חמישי) מסר מרגיע ואומר בשיחת טלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי ארצו אינה מעוניינת במתיחות חדשה באזור, זאת לאחר שכוח "אל-קודס" האיראני ירה אמש 20 רקטות לעבר שטח ישראל, שהסתיים ללא נפגעים.

"איראן תמיד הפחיתה את המתחים באזור, בניסיון לחזק את הביטחון והיציבות", צוטט רוחאני באתר האינטרנט של לשכתו, מבלי שצוינה מפורשת התקרית החריגה ברמת הגולן, שהובילה למתקפה הנרחבת ביותר של ישראל בסוריה מאז תום מלחמת יום הכיפורים.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי ידיעת אסד, בין סוללות הנ"מ: פרטים חדשים על התקיפה בסוריה
פקקים ומאבטחים: האירוע הסודי של אנשי המודיעין שהשבית עיר שלמה
גם האיחוד האירופי תומך בישראל: "יש לה את הזכות להגן על עצמה"

נשיא איראן רוחאני, 7 במאי 2018. AP
לא מעוניין במתיחות חדשה. רוחאני/AP

מוקדם יותר הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בבסיס הקריה שבתל אביב כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בגבול סוריה. "איראן חצתה קו אדום", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הדיון. "התגובה שלנו הייתה בהתאם.וצה"ל ביצע תקיפה נרחבת מאוד נגד מטרות איראניות בסוריה".

"בזכות היערכות נכונה של כוחותינו גם בהתקפה וגם בהגנה, הפעולה האיראנית נכשלה ואף רקטה לא נחתה בשטח ישראל", אמר ראש הממשלה. עם ישראל גאה בצה"ל ועם ישראל סומך על צה"ל. אנחנו נמצאים במערכה ממושכת, והמדיניות שלנו ברורה: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה".

"העברתי מסר ברור למשטר אסד: הפעולה שלנו מכוונת נגד מטרות איראניות בסוריה", הבהיר נתניהו. "אבל אם הצבא הסורי יפעל נגדנו, אנחנו נפעל נגדו. זה בדיוק מה שקרה אתמול, סוללות של הצבא הסורי ירו טילי קרקע-אויר נגדנו, ולכן פגענו בהן. הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע את ההתבססות של כוח 'קודס' האיראני בסוריה. אנחנו צריכים להתאחד כדי לכרות את זרועות הרשע המתפשטות שלו שם ובכל מקום. מי שיפגע בנו - אנו נפגע בו שבעתיים, ומי שנערך לפגוע בנו - נפעל לפגוע בו קודם לכן. כך עשינו וכך נמשיך לעשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
"תגובה בהתאם"- נתניהו: "איראן חצתה קו אדום- הפעולה האיראנית נכשלה, אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל". לשכת העיתונות הממשלתית
איראן חצתה קו אדום. נתניהו לאחר ישיבת הקבינט/לשכת העיתונות הממשלתית

קצין בכיר בחיל האוויר חשף הערב פרטים נוספים אודות התקיפה ואמר כי מערך ההגנה הסורי כולל טילים לטווח רחוק יותר מאלו שהושמדו בתקיפה אמש, שטווחם עמד על 40 ק"מ, זאת על רקע פעולת צה"ל בסוריה בתגובה לירי 20 רקטות בידי כוח אל-קודס הלילה. "אנחנו מניחים שיש להם חימושים למרחק של רב יותר", אמר. "אנחנו מניחים שיש לאיראנים אמצעי לחימה לטווח של יותר מ-40 ק"מ. אנחנו יודעים די טוב מה יש להם וערוכים לזה". הפעולה בסוריה היתה למעשה התקיפה הנרחבת ביותר שביצעה ישראל מאז 1974.

הקצין הסביר כי מערך ההגנה האווירי של סוריה שודרג בשנים האחרונות, זאת חרף העובדה שמשטר אסד שקוע בשנים האחרונות במלחמת אזרחים. "מערך ההגנה האווירי עדיין מוגדר כאחד הצפופים בעולם", הסביר. "המחסנית שלהם מלאה אבל המסר שלנו הוא ברור: אנחנו יכולים להגיע לכל מקום ולתקוף בכל עת סוללה שתאיים עלינו. אני אומר את זה בצורה ברורה - כל סוללה שתאיים עלינו תותקף".

תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד תקיפת חיל האוויר, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הבכיר התייחס גם לאופן שבו בוצעה התקיפה, שזכתה לכינוי "מבצע בית הקלפים", וטען כי חיל האוויר הצליח באמצעות מידע מודיעיני מוקדם לשבש את התקיפה הראשונית שתוכננה נגד ישראל. באשר למיקומי המטרות שהותקפו, אמר הקצין כי "היו מטרות באזור ארמון הנשיאות (המכונה 'דמשק בינלאומי') ליד מטוסים אזרחיים ולנקודות רגישות נוספות כמו אתרים רוסיים ולקחנו את זה בחשבון בתכנון מקדים מדויק שבא לידי ביטוי במבצע שארך כמעט שעתיים". בצה"ל עדכנו כי שם ההיערכות הכוללת בשבועות האחרונים הוא "שח-מט".

בתוך כך, רשת פוקס ניוז דיווחה כי גורם אירופי טוען שמשטר אסד לא ידע על כוונת כוח קודס לתקוף את ישראל הלילה ולא נתן לכך את הסכמתו. בדיווח צוין כי מפקד הכוח, קאסם סולימאני, עשה שימוש במשאבים סוריים לצורך התקיפה, אך כל זאת ללא מעורבותם של אנשי צבא סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully