וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקקים ומאבטחים: האירוע הסודי של אנשי המודיעין שהשבית עיר שלמה

10.5.2018 / 23:22

האירוע של אנשי קהילת המודיעין נערך בצל המתיחות הביטחונית ונשמר בסודיות. רק בודדים מהעירייה עודכנו על קיומו, והתושבים עודכנו רק לקראת שעות הערב על חסימות הכבישים. ריבלין נאם באירוע: "התקופה הקרובה טומנת אתגרים לא פשוטים"

----/---

אלפי אנשי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), המוסד וקהילת המודיעין הישראלית השתתפו היום (חמישי) באירוע מיוחד לציון 70 שנה למדינת ישראל שנערך באמפי-פארק בעיר במרכז הארץ. האירוע, שהתקיים למרות המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, נערך בסודיות מוחלטת ומבלי לעדכן מראש את התושבים - מה שגרם לעומסי תנועה ולהפתעה מהנוכחות המוגברת של הכוחות החמושים בקרקע ובאוויר שהוצבו באזור.

על אף שבאירוע השתתפו אלפי בני אדם, ובהם אנשי משרד ראש הממשלה ומשפחותיהם, הוא נשמר בסודיות ורק בודדים בעיריית העיר המרכזית שבה הוא התקיים עודכנו בסוד קיומו. האירוע נמשך משעות אחר הצהריים עד שעות הלילה המאוחרות, והשתתף בו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני מרגיע: "איראן לא מעוניינת במתיחות חדשה באזור"
בלי ידיעת אסד, בין סוללות הנ"מ: פרטים חדשים על התקיפה בסוריה
שגרירות ארצות הברית עולה לירושלים: מי אישר הגעה לאירוע?

פקקים באיילון בסמוך לאירוע ביטחוני שנערך במרכז הארץ ב-10 במאי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
פקקים באיילון בשל האירוע, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

כוחות משטרה אבטחו בכוחות מתוגברים את המתחם, תוך ביצוע חסימות רחובות שלמים סביב המתחם שבו הוא התקיים. בין היתר אופנוענים של המשטרה סיירו מסביב לחניונים ולדרכי הגישה למתחם, כשהם חמושים בכלי נשק שלופים. בלון תצפית הוצב מעל למקום וסייע לכוחות שאבטחו את האירוע מהקרקע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בול שהופק עבור חגיגות ה-70 של שב"כ -10 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
בול שהופק עבור חגיגות ה-70 של שב"כ/מערכת וואלה! NEWS, ---
בול שהופק עבור חגיגות ה-70 של שב"כ -10 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
בול שהופק עבור חגיגות ה-70 של שב"כ/מערכת וואלה! NEWS, ---

במקביל, אנשי השב"כ פרסו מחסומים סביב המתחם, הסמוך לאצטדיון כדורגל גדול. מאות נערים ושחקני כדורגל שהיו אמורים לערוך אימון באצטדיון נאלצו לצעוד לאורך כקילומטר בין המחסומים כדי להגיע למגרשי האימונים.

חסימות כבישים בעיר במרכז הארץ בשל אירוע ביטחוני ב-10 במאי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
דרך שנחסמה בסביבת המתחם שבו התקיים האירוע/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
חסימות כבישים ורכבי משטרה בעיר מרכזית שבה נערך אירוע ביטחוני ב-10 במאי 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
חסימת כביש בסביבת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

מרבית אנשי גופי הביטחון ומשפחותיהם הגיעו לאירוע באמצעות אוטובוסים ברחבי הארץ, כשבכל אחד מהם הוצבו מאבטחים. לתושבי העיר נודע רק בשעות הערב על היקף חסימות הכבישים ונוצרו פקקי תנועה נרחבים, גם בכבישים המוליכים מתל אביב לאותה העיר.

ריבלין: "התקופה הקרובה טומנת אתגרים ביטחוניים לא פשוטים"

בנוסף לנתניהו וכן לראש השב"כ נדב ארגמן, נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא דברים באירוע ואמר כי "התקופה הקרובה טומנת בחובה אתגרים ביטחוניים לא פשוטים בכמה זירות במקביל". הוא פנה לאנשי השב"כ: "לכם חלק משמעותי ביכולת שלנו להתמודד עם אתגרים אלה בהצלחה, בדגש על הזירה הפלסטינית. אנחנו סומכים עליכם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע לציון 70 שנה לשירות הביטחון הכללי ב-10 במאי 2018. קובי גדעון, לע"מ, אתר רשמי
ריבלין באירוע של השב"כ/אתר רשמי, קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע לציון 70 שנה לשירות הביטחון הכללי ב-10 במאי 2018. קובי גדעון, לע"מ, אתר רשמי
נתניהו באירוע של השב"כ/אתר רשמי, קובי גדעון, לע"מ

"שירות הביטחון הכללי, הוא הגוף שיש לו את המשימה המורכבת ביותר והרגישה ביותר", המשיך ריבלין. "בידיכם מופקדת ההגנה על חיי אזרחי ישראל וחשוב לא פחות וכפי שנקבע בחוק השירות, ההגנה על סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, תוך פעילות באורח ממלכתי. זוהי משימה קשה, פעמים כפוית טובה, שיש בצידה לא מעט ביקורת. לפעמים, ישנן גם טעויות. אף אחד מכם לא פועל במציאות סטרילית. אתם פועלים במציאות המורכבת ביותר שאפשר להעלות על הדעת".

ריבלין הוסיף כי "על כולנו לזכור: שירות הביטחון הכללי הוא מבסיסי קיומנו. אנשי השירות פועלים בשליחות עם ישראל כולו, מימין ומשמאל. מי שפוגע בשירות הביטחון הכללי ובמשרתיו, כמוהו כפוגע בביטחונה של מדינת ישראל".

בול שהופק עבור חגיגות ה-70 של שב"כ -10 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מכתב ראש השב"כ לרגל חגיגות ה-70/מערכת וואלה! NEWS, ---

במכתב שהופץ בקרב אנשי הארגון לקראת החגיגות כתב ראש השב"כ נדב ארגמן: "ימיו של הארגון שזורים בימה של המדינה. אנשי דור המייסדים של הארגון סללו, יש מאין, את הדרך להגשמת החזון להיות עם חופשי בארצנו, הטביעו חותמם על הרוח ומעל המעש. מיום הקמת השירות ולאורך השנים, עושים אנשינו לילות כימים בשמירה על ביטחון המדינה - באומץ, במקצוענות, באחריות, במסירות, בתבונה בחשיבה פורצת גבולות באהבה לעם ולמולדת".


(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully