וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארצות הברית עולה לירושלים: מי אישר הגעה לאירוע?

10.5.2018 / 21:20

חגיגות העברת השגרירות מתל אביב לבירה יתקיימו בשבוע הבא, ורשימות המוזמנים נסגרות. יו"ר מרצ זנדברג הודיעה כי תחרים עם מפלגתה את האירוע. באיחוד האירופי שהביע התנגדות למהלך תככנו אף הם החרמה מרוכזת, אך לבסוף כמה מדינות הודיעו כי יגיעו לאירועים

אתר רשמי

חגיגות העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים צפויות להתקיים בשבוע הבא, ועמן גם סגירת רשימות המוזמנים לאירועים. יו"ר מרצ תמר זנדברג, הודיעה לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, כי היא לא תגיע לאירוע פתיחת השגרירות, ואילו חלק משגרירי האיחוד האירופי אינם מתכוונים לכבד בנוכחותם את קבלת הפנים של משרד החוץ שצפויה להיערך ערב קודם לכן. עם זאת, למרות ניסיונות להטיל חרם מאורגן של האיחוד האירופי על האירוע שמארח ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפחות חלק מהמדינות מתכוונות להגיע, בהן הונגריה, צ'כיה ובולגריה שכבר אישרו את השתתפותן.

טקס הסרת הלוט מעל השגרירות החדשה בשכונת ארנונה שבירושלים צפוי להתקיים ביום שני אחרי הצהריים, בהשתתפות מאות מוזמנים, בהם משלחת בכירה של הבית הלבן בהשתתפות שר האוצר סטיב מנוצ'ין, בתו של הנשיא איוונקה טראמפ וחתנו ויועצו המיוחד ג'ארד קושנר ובכירים נוספים. בנוסף, צפויים להגיע עוד כ-250 מוזמנים מארצות הברית, בהם סנאטורים חברי קונגרס ובכירים בקהילה היהודית.

מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מתחם השגרירות החדש בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לאירוע, אותו מארח השגריר פרידמן, הוזמנו כל ראשי המפלגות אך לא כלל חברי הכנסת. ח"כ זנדברג, הסבירה היום בכנס הרצליה את החלטתה להחרים יחד עם מפלגתה את הטקס: "אני מאוד רוצה לראות את כל השגרירויות בירושלים, ואני רוצה לראות את ירושלים מוכרת על ידי העולם כבירת ישראל בגבולות מוכרים ובטוחים. אנחנו פשוט לא יכולים לחגוג מהלכים חד צדדיים שפוטנציאל הסכנה שלהם משמעותי כל כך".

במהלך השבוע שיגרה תנועת שלום עכשיו מכתב לחברי האופוזיציה בו קראו להם להחרים את האירוע ולא להיות "ניצבים במופע המשיחי של נתניהו וטראמפ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
וואלה טוק  - הראיון המרכזי עם יעקב אילון ותמר זנדברג 20.3.18. ראובן קסטרו
"פוטנציאל סכנה משמעותי". יו"ר מרצ תמר זנדברג/ראובן קסטרו

ערב לפני הטקס בשגרירות משרד החוץ יערוך קבלת פנים למאות מוזמנים, בהזמנת ראש הממשלה ורעייתו, במה שיהיה האירוע המרכזי הישראלי שיציין את החגיגות. משרד החוץ הזמין לאירוע 86 שגרירים המוצבים בישראל, ולוואלה! NEWS נודע כי עד כה 34 אישרו את הגעתם. באיחוד האירופי, שהביע את התנגדותם להחלטת ארצות הברית להעביר את השגרירות לירושלים, שקלו לארגן חרם מאורגן על קבלת הפנים, אך ככל הנראה לא תתקבל החלטה משותפת וגורפת על חרם.

מלבד שגרירי הונגריה, צ'כיה ובולגריה, שגרירים של מדינות נוספות באיחוד שוקלים בחיוב את הגעתם. עם זאת, שגרירי צרפת וגרמניה, המדינות החשובות המובילות בתוך האיחוד, צפויות להיעדר מהאירוע, וכך גם שגרירי מדינות נוספות במערב אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully