וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר המודיעין ובסיס כוח קודס: כך נראים יעדי תקיפת חיל האוויר בסוריה

11.5.2018 / 6:00

יותר מיממה אחרי התקיפה הישראלית שכונתה "מבצע בית הקלפים" מפרסם צה"ל את תצלומי האוויר של הבסיסים והמתחמים האיראניים שהופצצו. בכמה מהצילומים נראים בסיסי מודיעין שהקימה איראן בשטח סוריה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

יותר מיממה חלפה מאז ירה כוח "אל-קודס" האיראני 20 רקטות לעבר שטח ישראל, והבוקר (שישי) מפרסם צה"ל את תמונות הבסיסים והמתחמים האיראניים שהופצצו על ידי חיל האוויר בתגובה לתקיפה, במבצע שקיבל את השם "בית הקלפים". בכמה מתצלומי האוויר נראים בסיסי מודיעין שהאיראנים הקימו בשטח סוריה: תל-קליב, תל-ע'רבה, תל-מקדד ותל נבי יושע.

בנוסף, מטוסי חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של כוח "אל-קודס" באל-כיסוואה הסמוך לדמשק. במתחם הותקפו כמה מבני אחסון ורכבי לוגיסטיקה ששימשו את הכוחות בפעילותם בשטח סוריה.

עוד בנושא:
בלי ידיעת אסד, בין סוללות הנ"מ: פרטים חדשים על "מבצע בית הקלפים"
ננעל על המטרה ויורה: תיעוד השמדת סוללת נ"מ בתקיפת חיל האוויר
המארבים לא הספיקו: נתניהו חותר לעימות גדול עם איראן

היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018. דובר צה"ל
היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018/דובר צה"ל

מתחם אחר שהותקף על ידי חיל האוויר שימש כאתר לוגיסטי של האיראנים. האתר ממוקדם במרחק של כעשרה קילומטרים מדמשק, והוא כלל מפקדה, משרדים, האנגרים לאחסון, תחנת גז, מבנים, כלי רכב וסדנאות עבודה. עם זאת, בצה"ל ציינו כי לא כל המבנים והיעדים במתחם הותקפו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018. דובר צה"ל
היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018/דובר צה"ל

אתמול כינו גורמים בצה"ל את התקיפה הנרחבת על אדמת סוריה "נקמה מתוקה". זאת, בעקבות התקרית לפני שלושה חודשים, שבה מטוס F-16, שהוזנק לתקיפה בעקבות חדירת מל"ט איראני למרחב האווירי של ישראל, הופל מאש נ"מ סורית. בין היתר הותקפו מערכות הגנה אווירית של צבא סוריה - מדגם SA-22, SA-17, SA-5 ו-SA-2 - הכוללות מכ"מים, משגרים ומיירטים.

מדובר במערכות שעברו בעשור האחרון שדרוגים כדי להתמודד עם איומים אוויריים שונים. השוני בין הדגמים השונים של המערכת בא לידי ביטוי בטווחי הגילוי, הזיהוי והיירוט של האיומים שעמן הן מסוגלות להתמודד. מרבית הדגמים ניידים ומהווים אתגר עבור גורמי מודיעין המנטרים את תנועותיהם.

היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018. דובר צה"ל
היעדים שהתקיף צה"ל בסוריה - 10 במאי 2018/דובר צה"ל

בקרב הצבא היו גורמים שכינו את התקיפה "סגירת מעגל", אך גורמים רשמיים בצה"ל הסבירו כי מדובר במערכות הגנה אוויריות מתוצרת רוסיה שהופעלו על ידי צבא סוריה נגד מטוסי חיל האוויר שחדרו למדינה ואיימו לפגוע בהם. לדבריהם, מערכות אלו לא נכללו בסל היעדים המקורי של התקיפה בסוריה, אך ברגע שהן היוו איום ממשי הוחלט להוציא אותן מכלל שימוש כדי למנוע איום אווירי. במשרד ההגנה הרוסי טענו כי 28 מטוסי קרב ישראליים מדגם F-15 ו-F-16 השתתפו בתקיפה, ושיגרו 60 טילים. עוד נטען כי מערכות ההגנה הסוריות יירטו כמחצית מהם.

מפת איזורי התקיפה בסוריה. דובר צה"ל
מפת איזורי התקיפה בסוריה/דובר צה"ל

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול בכנס הרצליה כי כמעט כל התשתיות האיראניות בסוריה נפגעו בתקיפה, שאותה כינה דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס "אחד המבצעים האדירים בשנים האחרונות". מנליס אף העביר מסר למפקד כוח קודס קאסם סולימאני ואמר כי הוא "ארכי מחבל" האחראי להובלתן של "הרבה מאוד פעולות נגד טרור נגד ישראל במערב ובמזרח התיכון". לדבריו, "מי שמתעסק בזה מבין את הסיכונים של המקצוע".

ליברמן נשאל על תגובה איראנית למתקפה ואמר כי "אם אצלנו יהיה גשם של טילים, אצלם יהיה מבול". לדבריו, איראן פועלת ללא הרף ליצירתן של חזיתות חדשות מול ישראל ולהקמת קו גבול חדש מולה, על אדמת סוריה. "ישראל לא תאפשר להפוך את סוריה לבסיס קדמי איראני", הוסיף. "איראן היא היחידה שמייצגת את הקיצוניות, הן באידאולוגיה והן בפעלתנות ובנכונות להקריב את האזרחים של עצמה ואת עתידה למען אותה אידאולוגיה קיצונית".

ND כוחות איראניים שיגרו 20 רקטות "פג'ר" וגראדים לעבר עמדות צה"ל ברמת הגולן. רויטרס
שיגורי טילים בשמי סוריה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully