וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננעל על המטרה ויורה: תיעוד השמדת סוללת נ"מ בתקיפת חיל האוויר

10.5.2018 / 20:01

צה"ל חושף את תיעוד התקיפה שביצעו הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר, במהלכה הושמדה סוללת SA22 סורית, ממנה בוצע ירי לעבר מטוסי החיל. תקיפת הסוללה באה בתגובה לירי 20 הרקטות של כוח "אל-קודס" לעבר שטח ישראל

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

על רקע התחממות הגזרה בגבול סוריה, צה"ל מפרסם הערב (חמישי) תיעוד של תקיפת סוללת נ"מ סורית ממטוס קרב של חיל האוויר, זאת כחלק מהתקיפות שבוצעו בתגובה לירי כוח "אל-קודס" וסוללות ההגנה האוויריות של סוריה לעבר ישראל. בסרטון נראה כיצד המטוס ננעל על סוללת SA22 הסורית, לאחר שבוצע ירי ממנה לעבר מטוסי חיל האוויר. תוך שניות ספורות מהרגע שהמטרה ננעלה - הסוללה הושמדה.

בשעות הערב הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בבסיס הקריה שבתל אביב כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בגבול, זאת לאחר שאמש ירה כוח "אל-קודס" כ-20 רקטות לעבר שטח ישראל, והסתיים ללא נפגעים.

תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד תקיפת הסוללה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות של חיל האוויר ברחבי סוריה. לפי הארגון, בין ההרוגים גם חמישה חיילים של צבא אסד. מנגד, בדמשק טוענים כי רק שלושה בני אדם נהרגו ועוד שניים נפצעו.

לא ברור אם היו גם נפגעים איראנים בתגובה הרחבה של צה"ל, שהחלה לאחר שיגור הרקטות לרמת הגולן, כחלק מניסיון התגובה של טהראן על התקיפות האחרונות שיוחסו לישראל נגד יעדיה בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"נקמה מתוקה". תקיפת הסוללה הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

גורמים בצה"ל כינו היום את התקיפה כ"נקמה מתוקה" על התקרית מלפני שלושה חודשים, שבה מטוס F-16, שהוזנק לתקיפה בעקבות חדירת מל"ט איראני למרחב האווירי של ישראל, הופל מאש נ"מ סורית. בין היתר הותקפו הלילה מערכות הגנה אווירית של צבא סוריה - מדגם SA-22, SA-17, SA-5 ו-SA-2 - הכוללות מכ"מים, משגרים ומיירטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully