וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות אלימות בגבול הרצועה: פלסטיני בן 40 נהרג, בן 16 במצב אנוש

11.5.2018 / 20:12

כ-5,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות בחמישה מוקדים בגבול הרצועה, יידו אבנים והפריחו עפיפונים הנושאים חפצים בוערים. לפי משרד הבריאות בעזה, 448 מפגינים נפגעו. בצה"ל נערכים גם להפגנת הענק שעליה הכריז חמאס בשבוע הבא עם מעבר שגרירות ארה"ב לי-ם

צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

כ-5,000 פלסטינים השתתפו היום (שישי) בהפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים בגבול רצועת עזה. גבר פלסטיני בן 40 נהרג בעימותים מול כוחות צה"ל ונער בן 16 נפצע אנושות. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר בנוסף כי 448 מפגינים נפגעו, 11 מהם באורח קשה.

מדובר צה"ל נמסר כי המפגינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ושיגור עפיפונים שאליהם חוברו חפצים בוערים. כוחות הצבא הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. הפלסטינים דיווחו כי עיתונאי בעל אזרחות גרמנית נפצע ברגלו מירי. בנוסף דווח על הפרות סדר בכמה מוקדים ביהודה ושומרון.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אתר המודיעין ובסיס כוח קודס: כך נראים יעדי תקיפת חיל האוויר בסוריה
רוחאני מרגיע: "איראן לא מעוניינת במתיחות חדשה באזור"
גם האיחוד האירופי תומך בישראל: "יש לה את הזכות להגן על עצמה"

הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. AP
נערכים לחזרה הגנרלית. ההפגנה בגבול עזה, היום/AP
הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. AP
גבול הרצועה, היום/AP

בצה"ל ראו בהפגנות היום על גדר הגבול מעין חזרה גנרלית של חמאס לקראת הפגנת הענק שאמורה להתקיים בעוד ארבעה ימים, בהשתתפות יותר מ-100 אלף אזרחים לרגל יום הנכבה. הפגנת הענק המתוכננת צפויה להתקיים בצל העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בשבוע הבא.

גורמי צבא בפיקוד דרום מספרים לוואלה! NEWS כי בחמאס בוחנים את צה"ל ואת פעילותו על הגדר. "בחודשים האחרונים חמאס בדק את צה"ל", הסביר גורם בפיקוד. "הוא בדק שיטות של טרור על הגדר וראה מה התגובות. אנחנו מעריכים שהוא יכין לנו הפתעות אבל הצבא נערך בכוחות חזקים מאוד לקראת שבוע הבא לכל תרחיש, כולל ניסיונות של מאות פלסטינים לחצות את הגדר".

פרסית טנקים ברמת הגולן 9 במאי 2018. ראובן קסטרו
חשש מהתלהטות כמה גזרות במקביל. פריסת טנקים ברמת הגולן, השבוע/ראובן קסטרו
הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. AP
העימותים גבול עזה, היום/AP

מפקד אוגדת עזה יהודה פוקס, שוחח עם מפקדי הגדודים בשבוע האחרון ואמר כי חצייה של פלסטינים את ציר בורמה, ציר הביטחון השוטף המקביל לגדר המערכת, תיחשב ככישלון. בשל כך ייעשה מאמץ לבלום את המפגינים כבר על הגדר. בפיקוד הדרום מעריכים כי חמאס ינסה לדרדר את המצב על הגדר כדי להביא לסיקור תקשורתי שלילי של ישראל בעולם - גם במחיר של הרוגים ופצועים בהיקף חסר תקדים בהשוואה לשאר ההפגנות שהתקיימו בחודשיים האחרונים תוך כדי שימוש בצמיגים בוערים, רחפנים, עפיפונים בוערים ובמקרה חמור בנשק חם.

בהערכת המצב השבועית בלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן הציג הרמטכ"ל גדי איזנקוט את מוכנות הצבא בים באוויר וביבשה לקראת השבוע הבא, ואת היקף הכוחות שנדרשים להתמודד עם המפגינים הרבים, את בצל המתח בצפון והאפשרות שיתפתחו הפרות סדר אלימות גם ברחבי יהודה ושומרון.

הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. רויטרס
חמאס בוחן את תגובות צה"ל לקראת הפגנת הנכבה. עזה, היום/רויטרס
הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. רויטרס
נער פצוע מפונה מאזור העימותים בגבול עזה, היום/רויטרס

לצורך אבטחת אזור רצועת עזה ישולבו כוחות מיוחדים, יחידות התערבות, משטרת ישראל וצוותי כיבוי אש. התרחיש הקשה והמורכב אליו נערך צה"ל הוא לא בהכרח פריצת המון אלא התלהטות של כמה זירות פעילות במקביל: גבול סוריה, רחבי יהודה ושומרון וגבול רצועת עזה. לדברי גורמי ביטחון התגובה של צה"ל תהיה בהתאם וישקלו מדרגות פעולה מותאמות לאלימות ולניסיונות לבצע פעולות טרור.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "השבוע הבא יהיה מורכב מאוד. חמאס ינסה להגביר את האלימות ולחדור לשטח מדינת ישראל. זו לא שאלה האם זה יקרה אלא כמה רחב זה יהיה. אנחנו ערוכים לזה. נצטרך לפעול בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות מצד שני כדי לא להיגרר לפרובוקציות של הצד השני".

(עדכון ראשון: 08:22)

הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. AP
הפגנה בגבול עזה, היום/AP
הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. AP
עזה, היום/AP
הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. AP
עזה, היום/AP
הפגנות בגבול רצועת עזה, 11 במאי 2018. רויטרס
עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully